Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛اسماعیل نعمتی رئیس اتحادیه مشاورین املاک تبریز،ا اعلام مطلب فوق افزود: بخش مسکن یکی از بخش های مهم و تاثیرگذار در اقتصاد و اشتغال جامعه است و دولت باید برای ساخت مسکن، شرایط را سهل و آسان کند زیرا رونق مسکن موجب رونق اقتصادی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه، رونق بخش مسکن رونق اقتصاد و به تبع آن اشتغال زایی را به دنبال دارد و دراین میان واحدهای صنفی املاک نیز به عنوان بازوان بخش مسکن در جهت خرید و فروش و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. نقش اساسی دارند، تصریح کرد: باید بین بخش مسکن و بنگاههای معاملاتی یا همان املاک یک ارتباط نزدیک برقرار باشد و مدیران مشاورین املاک نیز برای ارایه خدمات بهتر اطلاعات فنی و تخصصی خودرا ارتقای دهنند.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک تبریز، با عنوان اینکه، انتظاری که از دولت و متولیان امر داریم تقویت بخش مسکن است، ادامه داد: اگر بخش مسکن تقویت و دولت به دنبال از بین بردن رکود می باشد، باید سود بانکی وام مسکن کاهش یابد. برای وام ۶۰ میلیون تومانی بازپرداخت ماهیانه یک و نیم میلیون تومان از توان مردم خارج است و با این شرایط نمی توان بخش مسکن را تقویت کرد.


نعمتی، اضافه کرد: در کشور ما قشر ضعیف دنبال وام مسکن هستند و به نظر بنده به عنوان یک کارشناس بخش مسکن، باید درصد بانکی ۸ درصد و بازپرداخت زیر ۵۰۰ هزار تومان باشدتا با این امر، قشر ضعیف در کنار آرامش و زندگی کردن با خانواده اش اقساط وام را نیز پرداخت نماید و در نهایت بعد از ده سال صاحب مسکن شود و این بهترین راه برای تقویت بخش مسکن و خروج از بحران و رکود فعلی مسکن است.


وی، با تاکید بر اینکه بسیاریی از صنایع و گروههای وابسته به مسکن مثل تولیدکنندگان مصالح ساختمانی، مهندسان، فعالین ساختمان و ... فعال خواهند شد و اشتغال زایی بسیاری به وجود خواهد آمد و به دنبال آن موجب تقویت اقتصادی و رونق بازار و .... خواهد شد، خاطرنشان کرد: باید بخش مسکن تقویت گردد و دولت محترم و به ویژه وزارت راه و شهرسازی باید در این زمینه تلاش نماید و از بخش خصوصی نیز کمک بگیرد.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک تبریز، در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: کاهش ۴۵۰۰ واحد صنفی این اتحادیه به جهت رکود حاکم بر بخش مسکن یک حقیقت تلخ است که در سالهای اخیر اتفاق افتاده است. اتحادیه مشاورین املاک تبریز چند سال پیش بیش از ۷ هزار عضو داشت که به دلیل رکود بازار مسکن و بالا بودن میزان مالیات این رقم به ۲۵۰۰ نفر کاهش یافته و جای تاسف دارد که از این صنف به آن صورت حمایت نشد. در حالی که رونق این بخش موجب رونق سایر صنوف می گردید.

 

نعمتی، افزود: بحران و رکود مسکن و از طرفی فشار سازمان امور مالیاتی برای اخذ مالیات های گزاف و غیرمنطقی عوامل اصلی تعطیلی واحدهای صنفی بوده است که در این بین، ۸۰ درصد عامل اصلی امور مالیاتی بوده است که مالیات های غیرمنطقی و تحمیلی موجب ایجاد بیکاری و تعطیلی واحدهای صنفی گردید.

 

وی، ادامه داد: این اقدام امور مالیاتی علاوه بر تعطیلی واحدهای صنفی، موجب ایجاد ناهنجاریهای اجتماعی شامل بیکاری - طلاق - بی سروسامانی و مشکلات خانوادگی برخی از مدیران املاک تعطیل شده، گردید. افرادی را می شناسم که روزی یک مدیر مشاورین املاک آبرومند و موفق در تبریز بود و حتی از اتحادیه و سایر نهادها لوح تقدیر دریافت نموده بود، ولی به دنبال تعطیلی واحد صنفی خانواده اش از هم پاشیده و در وضعیت نامناسبی قرار دارند، واقعا چه کسی باید پاسخگوی وضعیت بوجود آمده باشد!؟

 

این کارشناس بخش مسکن در خصوص افزایش بی رویه میزان رهن و اجاره در کشور نیز بیان داشت: متاسفانه امسال بازار اجاره و رهن بسیار بالا رفت و موجب شد تا برخی افراد سودجو و فرصت طلب نیز از این شرایط برای رسیدن به منفعت و سود بیشتر تلاش کنند و در این میان مردم و قشر ضعیف جامعه متضرر شدند. دلیل آن به ۴ سال پیش که ساخت مسکن متوقف شد، بر می گردد. دریافت هزینه گزاف شهرداری از بابت پروانه ساختمان و عوارض کلان از سوی دارایی و برخی ادارات دیگر و ... و از طرفی برای دریافت سند ساختمان باید از هفت خوان رستم عبور می کردنند، همگی موجب شد تا سرمایه گذاران بخش مسکن برای سرمایه گذاری دراین بخش دیگر رغبتی نداشته باشند و پول های خود را در بانکها سرمایه گذاری کنند و برخی هم به خارج از کشور انتقال دهند.

نعمتی با اشاره به اینکه، این عوامل موجب شد تا کار تولید و ساخت مسکن در کشور متوقف گردد، اظهارداشت: همانطوریی که می دانید بازار به عرضه و تقاضا بستگی دارد و در بازار تولید مسکن متوقف ولی تقاضا بیشتر شد و خروجی آن افزایش اجاره بها از۴۰۰ هزارتومان به ۸۰۰ هزار تومان شد و متاسفانه مالکین سودجو نیز از این فرصت به دست آمده کمال استفاده را نموده و مردم بیچاره متضرر شدند.

وی افزود: باید مشکل مسکن به صورت اساسی حل گردد و جزو برنامه های اصلی دولت باشد، تا زمانی که دولت در بخش مسکن ورود نکند و سود وام مسکن را کاهش و بازپرداخت زیر ۵۰۰ هزار تومان نشود، مشکل بخش مسکن حل شدنی نیست. با شعار دادن و وعده های دروغین زمان انتخابات و ... مشکل بخش مسکن حل نمی شود.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک تبریز، عنوان کرد: شرایط فعلی بهترین زمان خرید مسکن است، اگر شهروندان محترم قصد خرید دارند اقدام کنند، اما در هرگونه معامله، قبل از انجام معامله از واحد صنفی حتما پروانه کسب را رویت کنند و مطئمن بشوند که پروانه به همان محل واحد صنفی است و همچنین بر روی پروانه جمله « املاک مورد اعتماد اتحادیه می باشد» را نیز رویت کنند و سپس اقدام به هرگونه معامله نمایند.

 

نعمتی افزود: متاسفانه برخی افراد سودجو با هدف سوداگری اقدام به دایر نمودن املاک به مدت یک ماه صرفا با هدف سودجویی می کنند و بر همین اساس شهروندان محترم باید هوشیار باشند. در همه املاک شماره تماس های اتحادیه نصب شده که شهروندان محترم حتما با اتحادیه تماس و واحد صنفی مورد نظر را استعلام کنند تا با اطمینان خاطر اقدام به معامله نمایند.

 

وی در خاتمه گفت: شهروندان محترم بدون فکر و مشورت هرگز معامله نکنند و با تصمیم قوی و درایت و دقت بیشتر و مشاوره قبلی اقدام کنند و قبل از انعقاد قرارداد بندهای آن را به دقت مطالعه کنند و سپس اقدام نمایند.

انتهای پیام/خ

 

با شعار دادن و وعده های دروغین، مشکل بخش مسکن حل نمی شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۹۷۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد

دریافت 237 MB

به گزارش خبرنگار مهر، روسای اتحادیه های صنفی چهارمحال و بختیاری امروز دوشنبه با امام جمعه شهرکرد دیدار داشتند.

کد خبر 6092388

دیگر خبرها

  • ۶ برنامه برای کنترل بازار اجاره
  • دست باز مستاجران در عقد قرارداد اجاره / با سامانه خودنویس، دیگر نیازی به مراجعه به مشاورین امکان نیست
  • تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن
  • رد پای رشد قیمت اجاره خانه در پرند/ انتظارات تورمی قیمت مسکن در شهرهای حاشیه تهران را افزایش داد
  • طراحی پلتفرم آنلاین معاملات مسکن در دستور کار
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • چرا هیچ دستگاه نظارتی به داد مستاجران نمی‌رسد | اختیار آینده زندگی ما دست صاحبخانه هاست! | مستاجران به ناچار اجازه می‌دهند بر سرشان کلاه برود
  • شب عید املاکی‌ها، روز سیاه مستاجرها
  • کاهش شدید معاملات مسکن در شمال اسرائیل/ درِ فروش و اجاره تخته شد
  • یک میلیون و۶۰۰ هزار متقاضی در صف انتظار برای دریافت وام ودیعه مسکن