Web Analytics Made Easy - Statcounter

پلدختر- نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی گفت: رفع مسائل و مشکلات تالاب «گری بلمک» پلدختر با توجه به وجود معارضان اجتماعی، تنها با مشارکت مردم امکان‌پذیر است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حمیدرضا کاظمی روز سه شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان پلدختر با محوریت حفاظت از اراضی اظهار داشت: یکسری از مردم از سال ۴۲ سند اراضی اطراف تالاب گری بلمک را گرفته اند و این زمین ها به اراضی کشاورزی تبدیل شده اند که لازم است نسبت به رعایت حقوق مردم توجه جدی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شهرستان پلدختر دارای ۱۱ تالاب است که کسی به آنها تجاوز و تعرض نکرده است اما در رابطه با تالاب گری بلمک مشاهده می شود که مردم سند زمین های آن را دارند.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی گفت: در سفر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به لرستان نامه ای مبنی بر احیای تالاب گری بلمک به رئیس سازمان تسلیم شد که مقرر شد طرحی برای احیای تالاب با وجود در نظر گرفتن حقوق مردم در این رابطه اجرا شود.

وی افزود: در این خصوص صورت جلسه ای بین مردم تنظیم و مقرر شد تا این مسئله با حضور مردم و مسئولان و بدون ایجاد هیچگونه تنشی حل شود.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رفع مشکل تالاب گری بلمک تنها با مشارکت مردم امکان پذیر است، گفت: مدیرکل محیط زیست استان باید در این رابطه پیشگام شود تا هم تالاب احیا و هم مشکل مردم حل شود.

وی به سدسازی در کشور اشاره کرد و افزود: با هجمه ای که نسبت به نهضت و انقلاب سد سازی صورت گرفت سیاست دولت و نگاه کارشناسی وزارت نیرو نسبت به سد سازی کم شده است.

کاظمی به سد معشوره اشاره کرد و گفت: سد معشوره با هدف آبی کردن ۳۲ هزار هکتار از اراضی استان مفید است اما مردم پایین دست دوره و چگنی، معمولان و پلدختر در این رابطه نگران هستند.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی افزود: این سد از نظر کارشناسی وزارت نیرو ۵۰ میلیون متر مکعب است که باید بررسی کارشناسی شود و حقوق مردم در آن درنظر گرفته شود.

کاظمی با بیان این که در پلدختر احداث سه بند خاکی تصویب شده است، گفت: با توجه به شرایط اقلیمی و جغرافیایی این شهرستان ظرفیت احداث ۲۰ تا ۳۰ بند خاکی از پلدختر تا معمولان وجود دارد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۹۹۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسي مسائل و مشکلات محله تخت استاد يزد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، در اين ديدار که جمعي از مديران دستگاهاي مختلف استان نيز حضور داشتند، مسائل و مشکلات اين منطقه در حوزه هاي مختلف مطرح و براي آن تصميماتي اتخاذ شد.


 نماينده مردم يزد، اشکذر و زارچ در مجلس شوراي اسلامي اعم از مشکلات اين محله را نبود پارکينگ مناسب عنوان کرد و گفت: قرار شد زميني با کاربري پارکينگ در محل توسط نمايندگان محله مشخص تا زمين آن توسط شهرداري تملک شود. 


جوکار با اشاره به اينکه محله تخت استاد يکي از محله هاي بسيار قديمي و در مرکز بافت تاريخي يزد قرار دارد افزود: آب انبار تاريخي اين محله در حال تخريب است که قرار شد توسط اوقاف واگذار و ميراث فرهنگي هم کار مرمت آن را بر عهده بگيرد.


 ايجاد دوربين هاي امنيتي، ساماندهي حسينيه،استفاده از فضاي ورزشي و گشت هاي ويژه امنيتي از جمله موارد ديگري بود که نماينده مردم يزد در مجلس شوراي اسلامي به آن اشاره کرد.

وي خاطرنشان کرد: مسائل و مشکلاتي که توسط مردم و نمايندگان آنها مطرح شد، قرار است در قالب يک مصوبه به دستگاههاي مربوطه ارسال و اجرايي شود.

دیگر خبرها

  • رفع محرومیت تنها با روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • رفع محرومیت با تفکر و روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • تالاب‌های پلدختر زیستگاه ۳۵ نوع پرنده مهاجر
  • سرلشکرسلامی: رفع محرومیت تنها با تفکر و روحیه جهادی امکان‌پذیر است
  • رفع محرومیت تنها با روحیه جهادی و عمل انقلابی امکان‌پذیر است
  • سالیوان: توافق دفاعی آمریکا با عربستان بدون رابطه ریاض با اسرائیل امکان‌پذیر نیست
  • واریز ۲هزار و ۳۰۰میلیارد تومانی به دهیاری‌ها
  • اتمام پروژه‌های نهضت ملی مسکن تنها با مشارکت‌های مردمی امکان‌پذیر است
  • بررسي مسائل و مشکلات محله تخت استاد يزد
  • خرید بلیط اتوبوس از این به بعد با کدملی امکان پذیر است!