Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@09:28:43 GMT

هزینه بالای قبض های برق ظلمی به مردم خوزستان است

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۷۸۰۸۹

هزینه بالای قبض های برق ظلمی به مردم خوزستان است

به گزارش ایرنا عباس پاپی زاده روز دوشنبه در نشست مجمع نمایندگان خوزستان باحضور وزیر نیرو در استانداری خوزستان اظهار کرد: براساس بند (ه) بودجه 96، برای هر کیلو وات، از هر مصرف کننده 50 ریال هزینه دریافت میشود این بدان معنا است که هر خوزستانی مبالغ بیشتری نسبت به دیگر استانها پرداخت می کند و سرجمع این هزینه 85میلیارد تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به این که سازمان انرژی های نو قصد دارد بیش از 70 درصد مبلغ ذکر شده را دریافت کند توضیح داد: هر کیلو وات 6000 ریال حساب می شود که این رقم از جیب مردم خوزستان پرداخت می شود در حالی که هم اکنون هر کیلو وات با هزینه ای معادل یک هزار ریال تولید می شود.
رییس مجمع نمایندگان خوزستان اظهار کرد: همچنین انتظار می رود مبالغی در خوزستان برای بازسازی شبکه های برق هزینه شود.
وی گفت : در فصل تابستان با توجه به وجود ریزگردها و بالابودن مصرف برقِ دستگاه تهویه هوا و کولرها مردم خوزستان برای تامین دمای مشابه یک استان سردسیر باید پنج برابر انرژی مصرف کنند که موجب بالاتر بودن پیک مصرف میشود که مطالبه مردم خوزستان کاهش بهای برقشان است.
پاپی زاده متوسط پرداخت قبض برق در خوزستان را یک میلیون ریال اعلام کرد و گفت: مبالغ 5میلیون وده میلیون ریال قبض برق برای مردم خوزستان که اغلب نیز کارگر هستند عادی است در حالی است که از لحاظ درامدی جزو طبقه متوسط رو به پایین هستند.
وی با اشاره به این که خوزستان مهمترین استان در کشور از نظر درآمد و تولید انرژی است بیان کرد: نمایندگان خوزستان از نظر تعداد و حضور در کمیسیونهای مهمی چون انرژی و کشاورزی پیگیر مطالبات مردم هستند.
رییس مجمع نمایندگان خوزستان با بیان این که نمایندگان خوزستانی از نمایندگان موثر مجلس به شمار می روند توضیح داد: در بحث کمیسیون تلفیق هر سال چند نفر از نمایندگان خوزستان حضور دارند.
وی بیان کرد: در حوزه وزارت نیرو مردم دچار مشکل شده اند و مدیران وزارت نیرو برخی تصمیماتی که اشتباه بوده و موجب ایجاد مشکل شده را پذیرفته اند که جای خوشحالی دارد و مجمع نمایندگان استان را نسبت به آینده وزارت نیرو امیدوار کرده است.
پاپی زاده بحث انتقال آب را یکی از مسایل و مطالبه جدی مردم خواند و گفت: رعایت حق آبه ها و حل مشکلات ناشی از انتقال آب مثل ریزگردها از انتظارات مردم استان است.
وی با اشاره به وجود اتفاق نظر بین نمایندگان خوزستان و کارشناسان وزارت نیرو خاطرنشان کرد: معتقدیم میزان حق آبه و آورد آب در خوزستان نسبت به گذشته تغییر کرده و ما با کاهش دبی آب رودخانه ها رو به رو هستیم.
رییس مجمع نمایندگان خوزستان افزود: پیش از سال 86 آورد آب رودخانه دز 7.6میلیارد متر مکعب بوده اما اکنون این میزان با کاهش 40 درصدی به 4.8میلیارد مترمکعب رسیده است.
وی ادامه داد: همچنین پیش از سال 86 میزان ورودی آب رودخانه کارون 11.7میلیارد مترمکعب بوده که امروز به 6.7میلیارد متر مکعب رسیده است.
پاپی زاده با بیان این که در رودخانه کارون شوری آب به تناسب کاهش میزان ورودی آب افزایش یافته است توضیح داد: بین سالهای 71 تا 75 شوری آب کارون از هزار و 400 میکروموس بر سانتیمتر مکعب به بیش از 2 هزار و 600 میکروموس بر سانتیمتر مکعب رسیده که نشان از تغییرات رژیم رودخانه دارد.
وی به لزوم بازنگری در سیاست های پیگیری طرح های انتقال آب و عوارض ناشی از سد گتوند پرداخت.
رییس مجمع نمایندگان خوزستان با اشاره به تامین آب طرح 550 هزار هکتاری تصریح کرد: وزارت نیرو تاکنون از تامین و تخصیص آب در فاز دوم این طرح خودداری کرده است.
وی توضیح داد: سال گذشته سه میلیارد متر مکعب از حق آبه استان به بهانه تامین آب فاز دوم طرح 550 هزار هکتاری کم شد و به جای آن یک میلیارد متر مکعب به 229 هزار هکتار تخصیص یافت که تنها جوابگوی صد هزار هکتار است.
پاپی زاده افزود: دوازده شهرستان از این موضوع متضرر شده اند و جهاد نصر برای تامین حق آبه با مشکل مواجه شده است.
وی خاطرنشان کرد: بسیاری از شهرهای استان برای تامین آب شرب دچار مشکل هستند و برخی شهرها با تانکر آبرسانی می شوند و زمانی میتوان گفت خوزستان آب اضافه دارد که آب شرب کشاورزی و صنعت را برای این استان تامین کرده باشد.
رییس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: طرح غدیر بیش از یک دهه است که در دست اجرا است و با وجود مشکل کمبود آب در استان به بهره برداری نرسیده است.
وی با اشاره به مصوبه پانزدهم فرودین در بحث تامین آب و برق خوزستان گفت: این مصوبه می تواند مشکلات استان را برطرف کند.
پاپی زاده اظهار کرد: خوزستان با وجود اینکه قطب انرژی کشور است اما شبکه برق آن فرسوده است و بار وارد شده بر ان بیشتر از استان های سردسیر است.
وزیر نیرو بامداد دوشنبه به منظور بازدید از پروژه آبرسانی پایانه چذابه، بهره برداری از ایستگاه پمپاژ و خط انتقال آب از بستان تا پایانه مرزی چذابه، دیدار با نماینده ولی فقیه و مجمع نمایندگان شورای اسلامی خوزستان وارد اهواز شد.
7164/6002
خبرنگار: عاطفه جوادی**انتشار : کبری آقازری

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۷۸۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰۰روستای بالای بیست خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند

به گزارش خبرنگار مهر، محمود رادمنش ظهر یکشنبه در دیدار با مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: بخش زیادی از این روستاها برای اولین بار از نعمت اینترنت پرسرعت بهره مند شدند و بخشی از آنها دارای پوشش جامع و بهینه‌تر شدند.

وی بیان داشت: پروژه فیبر نوری روستایی در استان اجرا و در این مدت بیش از ۴۰۰ کیلومتر مسیر روستایی تحت پوشش فیبر نوری قرارگرفته است.

رادمنش اظهار داشت: در فاز دوم این پروژه، ۱۵۰۰ کیلومتر فیبر نوری طراحی و برنامه ریزی شده است.

وی افزود: اجرای فیبر نوری منازل و کسب و کارها در شهرهای استان از دیگر پروژه‌های راهبردی و زیرساختی استان است که این پروژه در سه شهر دهدشت، چرام و گچساران در حال اتمام است و بزودی در دیگر شهرهای استان نیز اجرا خواهد شد.

رادمنش با بیان اینکه استفاده از شبکه ثابت مبتنی بر فیبر نوری نیازمند فرهنگ سازی است، گفت: سرعت اینترنت ثابت بر بستر فیبر نوری افزایش ۱۰۰ برابری داشته و با اجرای این پروژه مردم استان طعم شیرین فناوری را با کیفیت و سرعت بالا خواهند چشید.

وی افزود: توسعه و بهبود خدمات ارتباطی و اینترنتی در شهرهای و روستاهای مختلف استان بر روی بستر شبکه فیبر نوری ضروری است و رسانه‌ها در راستای فرهنگ سازی و آگاهی بخشی مردم نسبت به استفاده از این فناوری ایمن، پیشرفته و قابل اتکا همکاری کنند.

رادمنش تصریح کرد: باید ذائقه و نگرش مردم را نسبت به این مهم تغییر داد و نقش رسانه‌ها در این راستا بسیار تعیین کننده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با بیان اینکه در ۳۰ ماه عمر دولت سیزدهم، ما شاهد رشد کم نظیر زیرساخت‌های ارتباطی در سطح استان کهگیلویه وبویراحمد بودیم، گفت: دولت سیزدهم همواره با نگاه ویژه به مناطق کمتر توسعه یافته تلاش کرده است که در راستای برقراری عدالت ارتباطی قدم بردارد.

کد خبر 6091162

دیگر خبرها

  • حقابه هورالعظیم چگونه تامین می‌شود؟
  • بازار‌های صادراتی خود را در کشور‌های اروپایی توسعه می‌دهیم
  • اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای عضو ACD-اصفهان
  • ۲۰۰روستای بالای بیست خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند
  • ورود مجمع نمایندگان استان تهران به مشکلات اداره کل انتقال خون
  • ارایه خدمات درمانی به بیش از ۲۷۰۰ نفر در سطح استان 
  • بازدید جمعی از نمایندگان تهران از اداره کل انتقال خون استان تهران
  • دغدغه کارگران روی میز مسئولان
  • بهسازی و رفع افت ولتاژ پست برق مالکریم در مسجدسلیمان
  • معلم خوزستانی نمونه کشوری شد