Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهر - جلسه شورای اسلامی شهر اهر در حالی برگزار شد که حتی سخنی از انتخاب شهردار اهر به‌پیش کشیده نشد و اهر همچنان شهرداری ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، صمد علی‌اکبر زاده اهری شامگاه سه شنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اهر با اشاره به اینکه برپایی غرفه ویژه مطبوعات و پایگاه‌های خبری اهر در نهمین نمایشگاه مطبوعات آذربایجان شرقی افتخار برای شهرستان بود، اظهار کرد: اصحاب رسانه جزو اقشاری هستند که برای اعتلای نام و آوازه شهرستان اهر دلسوزی می‌کنند و حضور و برپایی غرفه برای اهر افتخارآفرینی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خطاب به رسانه‌ها، گفت: انتظاری که از رسانه‌ها داریم این است که واقعیت‌ها را منعکس کنند و در عین حال نقاط ضعف و قوت مسئولین را گوش زد کنند و ما نیز از انتقادهای سازنده استقبال می‌کنیم.

بیماری سرپرست شهرداری اهر

رئیس شورای اسلامی شهر اهر بابیان اینکه تمامی تلاشمان را برای آرامش و رفاه شهروندان اهری به کار گرفته‌ایم، افزود: هر جایی که اعضای شورا به کمک مسئولین ارشد شهرستانی و دستگاه‌های قضایی، امنیتی و انتظامی نیاز داشتند به کمک ما آمده‌اند و در راستای خدمت به شهروندان از هیچ تلاشی دریغ نکرده‌اند.

علی‌اکبر زاده اضافه کرد: از زمانی که سرپرست شهرداری اهر بیمار شده اگر خللی هم در امور شهرداری به‌پیش آمده با تدابیر اعضای شورای شهر اهر و پرسنل شهرداری تمامی امور بدون وقفه‌ای انجام‌گرفته و حال جسمانی سرپرست شهرداری رو به بهبودی است.

وی مجدداً از رسانه‌ها خواست تا اعضای شورای شهر اهر را تنها نگذاشته و مشکلات و معضلات شهری را منعکس کنند، گفت: امیدواریم کم و کاستی که در شهر وجود دارد رفع کنیم و هدف ما جزء خدمت‌رسانی به شهروندان نداریم.

تراکم بیش‌ازحد نیروی انسانی در شهرداری اهر

سخنگوی شورای اسلامی شهر اهر نیز با گلایه از این‌که اعضای شورا از غرفه مطبوعات و پایگاه‌های خبری شهرستان اهر در تبریز بازدید کردند ولی از بنده دعوتی برای حضور در این نمایشگاه از سوی همکارانم نشد، اظهار کرد: آن‌طور که از طریق رسانه‌ها می‌دیدیم و بازتاب خوبی که داشت برای ما خوشحال‌کننده بود و امیدواریم غرفه رسانه‌های اهر از سال آینده پرشورتر باشد تا نام اهر همانند ستاره یا درخشان بدرخشد.

راضیه عباسی معروفان ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه تراکم بیش‌ازحد نیروی انسانی در شهرداری اهر حاصل مدیریت ضعیف و ترس از استیضاح بوده است، گفت: اگر مدیریت قوی بود و شهردار برای اینکه صندلی ریاست را از دست ندهد تن به اقدامات غیرقانونی نمی‌داد قطعاً وضعیت فعلی شهرداری به وجود نمی‌آمد.

وی ادامه داد: متأسفانه شورای پنجم اکنون قربانی پدیده‌های شوم و غیرقانونی دوره‌های قبل شده است در حالی که هزینه‌های اضافی که شهرداری اهر پرداخت می‌کند می‌توانستند برای زیباسازی و عمران شهری هزینه کنند.

در ادامه این جلسه ابوالفضل بابایی دایلاری، اصغر فتح زاده، میر جلال‌الدین موسوی و بهبود سعادتی ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران غرفه ویژه مطبوعات و پایگاه‌های خبری اهر، رسانه‌ها را چشم و گوش مردم عنوان کردند.

حاشیه های جلسه شورای شهر اهر

نکته جالب‌توجه این بود که رفتار برخی از اعضای شورای شهر اهر چنین نشان می‌داد که از حضور خبرنگاران رسانه‌های محلی کمی واهمه داشتند که این نارضایتی از حضور خبرنگاران از رفتار آن‌ها به‌وضوح دیده می‌شد، ولی در عین حال همین اعضا مدعی بودند که از حضور رسانه‌ها خوشحال‌اند.

جلسه‌ای که امروز تشکیل شد حاشیه‌هایی نیز به همراه داشت و اعضای شورا برای تعیین زمان جلسات به بحث پرداختند که متأسفانه برخی از اعضا نیز وقت تعیین کردند، این در حالی است که اگر اعضای شورا فرصتی برای حضور در جلسات و رسیدگی به نامه‌های مردم ندارند با چه هدف به عضویت شورا درآمده‌اند؟

در این جلسه رئیس شورای شهر اهر با انتقاد از عدم حضور اعضای شورا در جلسات فوق‌العاده، گفت: آقایان چرا در جلسات فوق‌العاده حضور نمی‌یابید چرا غیبت می‌کنید؟ اگر قرار بر این باشد که در جلسات غیبت‌کنیم پس چه کسی به امورات و نامه‌های مردم رسیدگی کند؟

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۰۲۷۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش چمران به ودیعه میلیاردی به مدیران شهرداری

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، مهدی چمران پیش از‌ آغاز دویست و سی و چهارمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جلسه امروز موضوعات مختلفی از جمله مصوبه‌ای برای خاورشهر، اصلاحات نرخ‌های سازمان آتش‌نشانی و همچنین حسابرسی‌ها در دستور کار اعضای شورای شهر تهران قرار خواهد گرفت.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه روز گذشته در شهرداری منطقه ۱۷ از حضور یکی از اعضای شورای شهر تهران (شربیانی)، ممانعت به عمل آمده است این موضوع صحت دارد یا خیر گفت: ممانعتی بابت حضور این عضو شورای شهر تهران انجام نشده و تنها شهردار منطقه حضور نداشته که پیگیری ما نشان از آن دارد که شهردار منطقه پیش از این مرخصی گرفته اما برخی از معاونین وی در شهرداری منطقه حضور داشته‌اند.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: قاعدتاً اعضای شورای شهر وقتی در شهرداری‌های مناطق حضور پیدا می‌کنند انتظار می‌رود که شهرداران نیز اینگونه بازدیدها را به ساکنان منطقه اعلام کنند تا مردم و شهروندان‌ آن منطقه حضور پیدا کنند تا موارد و احیانا مشکلات خود را مطرح کنند. انتظار ما این است که همکاری خوبی در این بخش از سوی شهرداران مناطق وجود داشته باشد.

چمران گفت: شورا به عنوان ناظر بر عملکرد شهرداری است و می‌تواند در همه موضوعات نظارت داشته باشد.

وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر پرداخت ودیعه میلیاردی به برخی از مدیران شهرداری تهران تصریح کرد: بنده از جزئیات این موضوع اطلاع ندارم اما این مبلغ برای کمک هزینه مسکن بوده و مشخص نیست که این رقم به صورت وام بوده یا شکل دیگری است.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که پرداخت چنین مبالغی نیاز به مجوز شورا دارد یا خیر افزود: این موارد در اختیار شهردار تهران است اما باید شورا نیز از آن اطلاع داشته باشد.

چمران همچنین در واکنش به صحبت‌های استاندار تهران در ارتباط با جابجایی آرادکوه به محل دیگری تصریح کرد: اینکه آرادکوه محل فعلی دفن زباله جابجا شود امکانپذیر نیست اما می‌توان جای جدیدی را برای دفن زباله‌ها در نظر گرفت چرا که جابجایی آرادکوه با توجه به شرایطی که دارد هزینه زیادی را در برخواهد داشت اما همانطور که گفته شد می‌توان مکان جدیدی را برای دفن زباله احداث کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا شورا از محل دفن جدید زباله‌های پایتخت اطلاع دارد یا خیر گفت: هنوز اطلاعاتی در این خصوص به بنده نرسیده یا من اطلاع ندارم اما همانطور که گفته شد جابجایی آرادکوه امکان ندارد اما می‌توان محل جدیدی را برای دفن زباله‌ها احداث کرد و می‌توان از دستگاه‌های جدید زباله‌سوز (5 الی 6 هزار تنی) استفاده کرد.

دیگر خبرها

  • اقراریان: درباره ممانعت از حضور عضو شورای شهر در منطقه ۱۷ شهردار تهران پاسخ دهد
  • شهرداری قزوین به مطالبه شورا برای ساماندهی معابر شهری توجه کند
  • واکنش چمران به پول‌پاشی میلیاردی شهرداری برای مدیرانش: اطلاع ندارم!
  • واکنش چمران به ودیعه میلیاردی به مدیران شهرداری
  • ۳ پل در محدوده دره نورالشهدا اراک ساخته می‌شود
  • انتقال تجربیات اعضای ادوار شورا برای بالندگی شهر/ لزوم صرفه‌جویی در هزینه‌کرد اعتبارات
  • جلسه استیضاح شهردار ساری برگزار شد
  • در نود و یکمین جلسه شورای شهر ساری چه گذشت؟
  • (ویدیو) عضو شورای شهر تهران: با شهرداری نظارت‌ناپذیر رو‌به‌رو هستیم
  • رونمایی از سامانه پایش اجرای مصوبات شورای شهر تهران | معاون شهردار: نظارت گریز نیستیم