Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@11:17:14 GMT

پخت غذاهای رژیمی برای بیماران در موکب الرضای یزد

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۰۸۵۲۱

پخت غذاهای رژیمی برای بیماران در موکب الرضای یزد

مسئول موکب الرضای استان یزد مستقر در کربلای معلا با اشاره به تامین اسکان شبانه‌روزی برای بیش از دو هزار زائر در این موکب، اعلام کرد: آشپزخانه این علاوه بر طبخ غذا برای 90 هزار زائر در هر روز، زیر نظر پزشکان برای بیماران خاص نیز غذای رژیمی پخت می‌کند.

«محمدرضا بهشتی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در کربلای معلی، با بیان این که موکب الرضا(ع) استان یزد جنب کنسولگری قدیم جمهوری اسلامی ایران در عراق در وزارت صحه کربلا برپا شده است، اعلام کرد: موکب الرضای یزد دارای مساحتی بالغ بر سه هزار مربع است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی راه‌اندازی بخش‌های مختلف درمانگاهی با حدود ۴۰ پزشک متخصص، پزشک عمومی و پرستار را از جمله اقدامات انجام شده در موکب الرضای استان در کربلای معلا ذکر کرد و افزود: درمانگاه موکب به صورت شبانه‌روزی در حال ارائه خدمت به زائران اباعبدالله الحسین(ع) است.

مسئول موکب الرضای استان یزد مستقر در کربلای معلا، تدوین و اجرای برنامه‌های فرهنگی مختلف از دیگر اقدامات انجام شده در این موکب عنوان کرد و گفت: ختم قرآن، قرائت زیارت عاشورا، اجرای طرح قرآنی، قرائت دعای توسل و برگزاری محافل سینه‌زنی با حضور مداحان استان و دیگر مداحان ایرانی از جمله برنامه‌های فرهنگی در دستور کار موکب الرضای یزد است .

بهشتی تامین اسکان شبانه‌روزی برای بیش از دو هزار زائر یزدی و غیر یزدی، راه‌اندازی ستاد پیگیری امور گمشدگان و امانت‌داری را از دیگر اقدامات انجام شده در موکب الرضای یزدی‌ها دانست و بیان کرد: تاکنون به ۳۰۰ نفر از گمشدگان ایرانی ارائه خدمت شده‌اند.

وی در ادامه با بیان این که آشپزخانه موکب الرضا برای بیماران خاص زیر نظر پزشکان غذای رژیمی پخت می‌کند، خاطرنشان کرد: این آشپزخانه روزانه برای ۹۰ هزار نفر غذای ایرانی طبخ می‌کند .

وی با اشاره این که موکب الرضای استان یزد از هفتم صفر برپا شده و تا ۲۳ صفر یعنی سه روز بعد از اربعین در کربلای معلا برپاست، گفت: امسال در موکب استان یزد روزانه ۹۰ هزار قرص نان و ۱۴۰ هزار آب آشامیدنی بسته‌بندی ارائه می‌شود .

مسئول موکب الرضای استان یزد در کربلا در پایان نیز با بیان این که ۲۸۰ نفر از خادمین یزدی در موکب الرضای استان فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: مشارکت پرشور صنوف مختلف استان از جمله مهمترین ویژگی‌های موکب استان در کربلای معلا است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۰۸۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رئیسی با بیماران اتباع

به گزارش همشهری آنلاین، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی با بیماران اتباع افغانستانی همزمان با بازدید از بیمارستان شهدای یافت آباد دیدار کرد.

رئیس جمهور اسلامی ایران ضمن بازدید از طرح توسعه بیمارستان شهدای یافت آباد با برخی از بیماران اتباع افغانستانی نیز احوالپرسی کرد.

حجت‌الاسلام رئیسی در جریان آخرین وضعیت طرح توسعه این بیمارستان و موانع و مشکلات پیش روی تکمیل آن قرار گرفت.

کد خبر 847544 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها خبر ویژه اتباع خارجی سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • این غذاها را با هم نخورید!
  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • این سبزی رژیمی سرشار از ویتامین C است
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • دیدار رئیسی با بیماران اتباع
  • مواکب اربعینی استان سمنان تجمیع می‌شوند
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • چالوس / ضرب و شتم پرستار در بیمارستان
  • ضرب و شتم پرستار در بیمارستان این شهر
  • نودل برای کودکان؛ ممنوع!