Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@14:33:08 GMT

رشد 90 درصدی صادرات زنجان

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۰۲۳۳۵

رشد 90 درصدی صادرات زنجان

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: صادرات استان زنجان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به لحاظ ارزش 90 درصد رشد داشته است.

به گزارش ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان، اسدالله درویش امیری شامگاه سه شنبه در نشست با مجمع نمایندگان ادوار گذشته استان زنجان افزود: طی 7 ماهه نخست سال جاری، 173 میلیون دلار صادرات از این استان به سایر کشورها انجام شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 90 درصد به لحاظ ارزش و 39 درصد به لحاظ وزنی رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یادآورشد: سهم زنجان از صادرات کشور به 1.26 درصد افزایش یافته و سهم این استان از واردات کشور 0.7 درصد است.
درویش امیری اظهار کرد: در سال 96 برای نخستین بار، سهم صادرات استان از یک درصد فراتر رفت و از 0.86 درصد در سال گذشته به 1.26 درصد در سال جاری رسید.
استاندار زنجان گفت: میزان درآمد پیش بینی شده این استان برای سال جاری هفت هزار و 310 میلیارد ریال بوده که در 6 ماه نخست امسال به سه هزار و 590 میلیارد ریال رسیده است.
وی خاطرنشان کرد: در 6 ماهه نخست سال گذشته سه هزار و 220 میلیارد ریال از درآمد پیش بینی شده محقق شده بود که امسال در مقایسه با مدت مشابه، شاهد افزایش 11.5 درصدی در درآمدهای دریافتی استان هستیم.
درویش امیری ادامه داد: هفت هزار و 750 میلیارد ریال درآمد برای سال آینده پیش بینی شده که با 9 درصد افزایش، در لایحه بودجه مصوب شود.
استاندار زنجان با اشاره به اینکه میزان واردات استان در هفت ماهه نخست سال 96 معادل یک هزار و 870 میلیارد ریال است، گفت: این استان واردات کالاهای مصرفی نداشته است و کل واردات مربوط به مواد اولیه و ورود ماشین آلات جهت راه اندازی واحدهای صنعتی جدید در استان بوده که منجر به رونق کسب و کار و افزایش اشتغال می شود.
وی میزان درآمد گمرک استان در نیمه نخست امسال را 770 میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: این میزان نسبت به درآمد 610 میلیارد ریالی گمرک در نیمه اول سال گذشته، رشد 26 درصدی داشته است.
درویش امیری استفاده از منابع داخلی کشور با سرمایه گذاری بخش خصوصی داخلی، جذب سرمایه گذار خارجی و ارائه تسهیلات بانکی را سه منبع مهم در کشور و استان برای تامین اعتبار مالی پروژه ها برشمرد و گفت: دولت در سال گذشته، نزدیک به 12 هزار و 600 میلیارد ریال تسهیلات از محل منابع بانکی به 600 واحد در حوزه های صنعت، معدن، کشاورزی و خدمات این استان پرداخت کرده است.
استاندار زنجان گفت: در سال جاری هم طی 6 ماهه نخست سال، 780 واحد تولیدی از سه هزار و 250 میلیارد ریال تسهیلات منابع بانکی به منظور سرمایه گذاری یا سرمایه در گردش در استان بهره مند شده اند.
وی ضمن انتقاد از تاخیر در ابلاغ دستورالعمل های ارائه تسهیلات طرح رونق تولید، اظهار کرد: تاکنون 72 پرونده متقاضیان استفاده از تسهیلات طرح رونق در سامانه بهین یاب به ثبت رسیده و تسهیلاتی معادل سه هزار و 170 میلیارد ریال پرداخت شده و 35 فقره دیگر نیز به ارزش 300 میلیارد ریال در مرحله عقدقرارداد قرار دارد.
وی از کسب رتبه دوم کشور توسط کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان طی 6 ماهه اول سال جاری خبر داد و افزود: استان زنجان یکی از پنج استان برتر کشور در زمینه جذب سرمایه گذار خارجی بوده، در سال گذشته نیز در شاخص حجم سرمایه گذاری حوزه صنعت و معدن، رتبه چهار کشور و طی یکسال گذشته در زمینه سرمایه گذاری خارجی رتبه 10 کشور را کسب کرده است.
درویش امیری با بیان اینکه 100 هزار میلیارد ریال پروانه موافقت اصولی برای متقاضیان طرح های تولیدی و صنعتی در زنجان صادر شده است، خاطرنشان کرد: با اجرا و بهره برداری از این پروژه ها، گام های موثری در زمینه رونق اشتغال و ارتقای سطح اقتصادی استان برداشته خواهد شد.
طی مراحل پایانی اجرای پروژه پتروشیمی زنجان و راه اندازی فاز دوم کارخانه پارس حیات نمونه ای از پیگیری و اجرای طرح های مهم اقتصادی در زنجان به شمار می رود که استاندار زنجان در گزارش خود به آن ها اشاره کرد.
استاندار زنجان در ادامه به پرداخت 21 هزار و 680 میلیارد ریال یارانه نقدی طی چهار سال دولت یازدهم در استان زنجان اشاره کرد و گفت: این درحالی است که در این چهار سال کمتر از چهار هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی به استان زنجان تخصیص یافته است.
وی به اعتبار برای تکمیل و راه اندازی طرح و پروژه مهم و اساسی در استان زنجان اشاره و تاکید کرد: پروژهای عمرانی 15 دستگاه مهم و زیربنایی که در ردیف اعتباری بودجه عمرانی ملی در استان قرار گرفته اند، برای تکمیل به 36 هزار و 540 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارند و ضروری است پیگیری های لازم جهت رفع بدهی ها و تامین اعتبارات باقی مانده آن انجام گیرد.
3001/6085
دریافت کننده: مینا افشاری ** انتشار: رویا رفیعی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۰۲۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۶۵ درصدی ترانزیت مبدأ در مرز باشماق

ایسنا/کردستان مدیرکل گمرک باشماق مریوان، گفت: ترانزیت مبدأ به نسبت مدت مشابه سال گذشته حدوداً ۶۵درصد رشد داشته است.

فرید حق‌پناه، امروز شنبه (۸ اردیبهشت ماه) در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: باشماق یکی از مرزهای رسمی و بین المللی کشور است که اکثر رویه های مرزی به جز ملوانی و دریایی در آن برقرار است و صادرات، ترانزیت و مسافربری هم از دیگر رویه های فعال گمرک باشماق است.

وی افزود: رویه های دیگری شامل ورود و خروج موقت خودروهای سواری، کامیون‌های باری و ورود موقت برای پردازش که این قسمت مهمترین بخش گمرک بوده از دیگر اقداماتی است که درمرزباشماق صورت می گیرد.

وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ باهمکاری سایر سازمان‌های متولی امرتجارت در مرز باشماق که به صورت پنجره واحد فیزیکی مستقر هستند، حدوداً یک میلیارد و ۱۶۳ هزار تن کالا به ارزش ۷۰۳ میلیون دلار در مرز باشماق انجام شده است.

حق پناه تشریح کرد: از نظر وزنی تشریفات اظهاری کالا در این مرز ۳۴ درصد به نسبت سال قبل رشد داشته که عمده کالاهای صادراتی شامل کاشی، سنگ های ساختمانی، محصولات نفتی، میوه و تره بار بوده اند.

وی اظهار کرد: مرز باشماق جزء سه مرز عمده کشور در بحث ترانزیت کالا است که سال گذشته تشریفات ۲میلیون و ۵۸۰ هزار دلار از طریق این مرز انجام شده که غالباً محمولات نفتی و وسایل برقی بوده است.

مدیر کل گمرک باشماق مریوان تصریح کرد: سال گذشته مرز باشماق بعد از مرزهای شهید رجایی بندرعباس و پرویز خان قصرشیرین، رتبه سوم ترانزیت مبدأ را به خود اختصاص داده که با توجه به آمار سال ۱۴۰۱ رشدی در حدود ۵۹ درصد داشته است.

وی افزود: بیشترین کالاهای وارداتی به کشور از طریق مرز باشماق مربوط به مواد اولیه کارخانجات و واحد های تولیدی از جمله ضایعات فلزی، آلومینیومی، مسی و همچنین ضایعات کاغذ، باطری و پلاستیک است که کارهای تشریفاتی آنها که هزار تن بود، انجام پذیرفت.

حق پناه افزود: واردات مرز باشماق طی سال گذشته در مقایسه با سال ۱۴۰۱ از نظر وزنی ۸۰ درصد رشد داشته و از لحاظ ارزشی هم حدود ۳۵۲ میلیون دلار ارزش کالاهای وارداتی بوده است.

مدیرکل گمرک باشماق مریوان خاطرنشان کرد: فروردین امسال هم اقدامات تشریفاتی حدوداً ۱۲۹ هزارتن کالا در مرز باشماق انجام شده و در بحث ترانزیت مبدأ به نسبت مدت مشابه سال گذشته حدوداً ۶۵ درصد رشد داشته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سهم چهار درصدی موتورسواران از تصادفات استان زنجان
  • رشد ۱۵ درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • صادرات استان زنجان صعودی شد
  • رشد ۶۵ درصدی ترانزیت مبدأ در مرز باشماق
  • تراز منابع و مصارف مشمول بودجه استان زنجان مثبت شد
  • صادرات ۵۰۰ میلیون دلار اقلام نساجی در سال گذشته
  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • رشد ۸۲ درصدی توزیع بسته‌های معیشتی هلال احمر استان زنجان
  • افزایش ۵ درصدی میزان مصرف گاز در زنجان