Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه هدف ما رونق گرفتن مطبوعات محلی است، گفت: حمایت از نشریات محلی در دستور کار وزارت ارشاد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سنندج، حسین انتظامی، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز (17 آبان) در جمع خبرنگاران و اصحاب مطبوعات کردستان در مجتمع فجر سنندج اظهار کرد: ما به دنبال پیچیدن نسخه های به دردبخور برای رسانه و خبرنگاران هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه من تنها نماینده رسانه ها نیستم و نماینده خبرنگاران نیز هستیم، ادامه داد: هدف ما رونق گرفتن مطبوعات محلی است و چاپ ویژه نامه روزنامه های سراسری بدون اطلاع مرکز تخلف است.

 

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به پیگیری بیمه خبرنگاران در چند سال گذشته اشاره و اذعان کرد: هدف ما برای بیمه کردن ایجاد امنیت شغلی است و در همین راستا پیگیری بیمه خبرنگاران از سوی معاون مطبوعاتی دنبال می شود و در طول چهار سال گذشته همه رسانه ها موظف شده اند همکاران تمام وقت خودشان را بیمه کنند.

 

انتظامی، با بیان اینکه چهار سال پیش فقط پنج هزار نفر توسط رسانه ها بیمه شده بودند، عنوان کرد: در حال حاضر بالغ بر 16 هزار نفر توسط رسانه ها بیمه شده اند و یکی از دلایل این افزایش تعداد بیمه شدگان مشوق های بوده که به مدیران مسئول رسانه داده شده است.

 

وی، به قانون مطبوعات و سازوکار رسانه اشاره کرد و افزود: قانون چهارم توسعه این را تکلیف کرده که لایحه جامع رسانه به مجلس برود بر حسب این تکلیف به دو لایحه مکمل همدیگر تفکیک شد که در این راستا قانون مطبوعات و سازمان نظام رسانه را داریم.

 

انتظامی، با تاکید بر صیانت از صنف خبرنگاران عنوان کرد: هر کسی روزنامه نگار نیست و ما باید از صنف خومان صیانت کنیم که درخواست سازمان جامع رسانه از دغدغه های خیلی از روزنامه نگاران بوده که افراد صاحبنظر موارد این قانون را بررسی و با تایید هیئت دولت این لایحه برای تصویب تقدیم مجلس شورای اسلامی می شود.

 

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با بیان اینکه در قانون مطبوعات تنها پنج عنوان مجرمانه تصویب شده است، افزود: هتک حرمت، نقص امنیت ملی، نقص حریم خصوصی، توهین به مقدسات و افشای اسناد محرمانه این جرایم مطبوعاتی است و هر کدام از جرایم مجازاتش مشخص شده و سایر عناوین، تخلف محسوب می شود.

 

وی همچنین گفت: مخالف این هستم که دولت کارت خبرنگاری را صادر کند کارت خبرنگاری را باید رسانه ها خودشان به همکارانشان بدهند.

 

انتظامی خاطر نشان کرد: ما در خانه مطبوعات به نفع مان است ضوابط مان سختگیرانه تر باشد چون به نفع مان است اجازه ندهیم هر کسی وارد این عرصه شود.

 

در این نشست خبری خبرنگاران و روزنامه نگاران نشریات محلی، روزنامه های سراسری و خبرگزاری استان دغدغه ها و مشکلات خود را با معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در میان گذاشتند. 

پایان پیام/79

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۰۶۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ محمدرضا رضایی مدیر کل بیمه سلامت خوزستان گفت: پوشش بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و عشایر، بیمه شدگان شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت و ۵ دهک اول درآمدی در استان به صورت سیستمی و متمرکز بدون پرداخت حق بیمه به صورت رایگان به مدت یکسال و تا پایان فروردین ۱۴۰۴ تمدید شد.
بیمه شدگان مذکور نیاز به مراجعه به دفاتر پیشخوان برای تمدید پوشش بیمه‌ای ندارند و در مراجعه به مراکز ارائه دهنده خدمت سلامت صرفا با ارایه کد ملی می‌توانند خدمات مورد نیاز خود را ظبق ضوابط و دستورالعمل این سازمان دریافت کنند.
وی ادامه داد: افرادی که جزء دهک‌های ۶ تا ۱۰ می‌باشند می‌توانند جهت برخورداری از بیمه و یا تمدید اعتبار بیمه خود با پرداخت حق بیمه مصوب مطابق تخفیفات اعلام شده بین ۵۰ تا ۸۰ درصد در سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران به نشانی https://csp.ihio.gov.ir اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند
  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • امنیت شغلی در گرو رونق تولید/ بیمه کارگران ساختمانی پیگری می‌شود
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ برگزار می‌شود
  • نشست خبری مرکز طرح‌های ملی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند
  • جبهه ارزشی مطبوعات و رسانه در جنگ با رسانه های ملحد پیروز است
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال