Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@19:09:10 GMT

مهمترین اخبار اقتصادی روز چهارشنبه ایسنا

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۱۳۸۰۲

مهمترین اخبار اقتصادی روز چهارشنبه ایسنا

تحولات ۶ ماهه شاخص‌های اقتصادی/دلار ۴۰۰۰ تومانی نیست، "کاسپین موسسه مجاز فعال در آینده خواهد بود"، "طرح کارورزی عامل سرخوردگی نیروی دانشگاهی است"، "تقویت ۱۴ واحدی دماسنج بازار سرمایه"، "قیمت منطقی تخم‌مرغ شانه‌ای ۱۲ هزار تومان!"، "پیگیر رفع فیلتر توییتر هستم"، از جمله اخبار امروز اقتصادی ایسنا است.

به گزارش ایسنا، برخی از مهمترین اخبار اقتصادی امروز - چهارشنبه ۱۷ آبان - در ادامه آمده است که با کلیک روی هر تیتر، متن کامل آن در دسترس خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحولات ۶ ماهه شاخص‌های اقتصادی/دلار ۴۰۰۰ تومانی نیست

گر چه تغییرات شاخص های کلان اقتصادی در نیمه اول امسال بیانگر آن است که بیشترین نوسان به برگشتی‌های سفته و برات اختصاص دارد ولی پایان این دوره آغازی است برای شدت گرفتن قیمت دلار و رکوردشکنی‌های سکه در بازار.

کاسپین موسسه مجاز فعال در آینده خواهد بود

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به تعیین تکلیف حساب‌های ۲۰۰ میلیون تومانی کاسپین گفت: کاسپین ان‌شاءالله یک موسسه مجاز فعال در آینده خواهد بود و می‌تواند کارش را ادامه دهد که از این جهت مشکلی نخواهد داشت.

طرح کارورزی عامل سرخوردگی نیروی دانشگاهی است

یک کارشناس اقتصادی می‌گوید: دولت باید به جای میدان دادن به تجار و بازرگانان به تولیدکنندگان و کارآفرینان میدان دهد و به جای پیش بردن طرح‌هایی مانند کارورزی که باعث سرخوردگی نیروی فارغ التحصیل دانشگاه است به دنبال حفظ اشتغال موجود باشد.

تقویت ۱۴ واحدی دماسنج بازار/ ادامه معاملات کم حجم

امروز تالار شیشه‌ای شاهد معاملاتی کم حجم و نسبتا کم نوسان بود، دماسنج بازار سرمایه نیز ۱۴ واحد رشد کرد و به رقم ۸۷ هزار و ۸۹۷ واحدی رسید، روند تغییرات قیمت سهم‌ها امروز در بسیاری از گروه‌ها کاهشی بود.

قیمت منطقی تخم‌مرغ شانه‌ای ۱۲ هزار تومان!

در حالی که قیمت تخم‌مرغ در بازار به شانه حدود ۱۳ هزار تومان رسیده است، مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ تخمگذار اعلام کرد که قیمت منطقی این محصول حداکثر شانه‌ای ۱۱ هزار و ۹۰۰ تومان بوده و گرانی نهاده های تولید از جمله ذرت و سویا طی ماه های گذشته، عامل افزایش قیمت تخم‌مرغ است.

ترازوها و باسکول‌های غیراستاندارد تهران جمع آوری شدند

مدیرکل استاندارد تهران با تاکید بر اجباری بودن استاندارد ترازوها و باسکول‌های الکترونیکی، از توقیف ۱۱ برند ترازوی غیراستاندارد، در یک ماه گذشته خبر داد.

سالانه ۷۰ میلیارد لیتر سوخت صرف تولید برق می‌شود

مدیر عامل شرکت توانیر با بیان اینکه سالانه ۷۰ میلیارد لیتر سوخت نفت و ۷۰ میلیارد مترمکعب گاز صرف تولید برق در نیروگاه‌ها می‌شود، گفت: با کاهش تلفات فنی و غیرفنی انرژی برق و صرفه‌جویی در مصرف می‌توانیم بخش قابل توجهی نفت و گاز صرفه‌جویی کنیم.

افزایش رشد تولید گاز طبیعی در آمریکا

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارش ماهانه‌ای اعلام کرد رشد تولید گاز طبیعی آمریکا در سال ۲۰۱۸ افزایش بیشتری خواهد یافت.

اقتصاد مسکن تهران ۱۰ درصد بزرگ‌تر شده است

مقایسه شاخص قیمت مسکن و ارزش کل معاملات شهر تهران در هفت ماهه امسال نشان می‌دهد گردش مالی این بخش ۱۰.۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

سیم‌کارت‌های یک میلیارد تومانی!

یک فعال صنفی بازار سیم کارت‌های تلفن همراه با بیان اینکه برای برخی سیم کارتها با شماره های خاص اصلا قیمتی نمی‌توان تعیین کرد، از آخرین قیمت سیم کارت‌های معمولی در بازار خبر داد.

پیگیر رفع فیلتر توییتر هستم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: پیگیر رفع فیلتر توییتر هستم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۱۳۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد صاحبان کارخانه‌های شن و ماسه خوی نسبت به وجود مافیا در این صنعت

ایسنا/آذربایجان غربی صاحبان کارخانه های شن و ماسه خوی نسبت به وجود مافیا در شن و ماسه این شهر انتقاد کردند.

خلیل مسئول یکی کارخانه های  شن و ماسه در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: برخی از کارخانه های شن و ماسه هر ماه بیش از ۳۰۰ دستگاه می فروشند، در حالیکه کارخانه‌های دیگر ۱۰ دستگاه را با زور می فروشند.

وی تصریح کرد: حقوق کارکنان را با زحمت پرداخت می کنیم.

سعید از دیگر مسئولین کارخانه شن و ماسه اظهار کرد: قیمت شن و ماسه را که مصوب استانی ۲۱۰ هزار تومان در تن است به قیمت زیر قیمت مصوب حتی به قیمت ۷۰هزار تومان می فروشند تا بازار را بدست گیرند.

وی تصریح کرد: این بی عدالتی است که به‌خاطر ارتباطات برخی از افراد و کارخانه ها ۱۵ واحد کارخانه شن و ماسه در خوی  دچار بدبختی و ورشکستگی شوند.

حاج ولی از دیگر مالکین کارخانه شن و ماسه نیز اظهار کرد: برخی با رانت اقدام به خرید مواد اولیه بصورت رایگان ویا به قیمت خیلی پایین می کنند و به همین دلیل شن و ماسه را به قیمت خیلی پایین تر از نرخ مصوب که ۲۱۰ هزار تومان در تن است، می فروشند.

وی تصریح کرد: حدود دو هزار نفر بصورت مستقیم از این کارخانه های شن و ماسه نان می‌خورند که با پیدایش مافیا و رانت در شن و ماسه خوی در آینده نزدیک مجبور به تعطیلی کارخانه ها خواهیم شد.

به گزارش ایسنا، تولید شن و ماسه خوی روزانه حدود هشت هزار تن است که کارخانه های شن و ماسه خوی اعلام کردند در صورت ادامه وضع موجود و ادامه رانت و مافیا و رکود کارخانه های شن و ماسه هایشان، اقدام به تعطیلی خواهند کرد که در این صورت حدود دو هزار نفر که بصورت مستقیم از این کارخانه ها نان می خورند بلاتکیف خواهند شد. بنابراین ضروری است از طرف مسئولین مربوطه ‌نسبت به حل مشکل بوجود آمده اقدامات اساسی صورت گیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ثبات در بازار مرغ همدان با قیمت ۲۰ درصد ارزان‌تر از سال قبل
  • قیمت حبوبات از خرداد کاهشی می‌شود
  • انتقاد صاحبان کارخانه‌های شن و ماسه خوی نسبت به وجود مافیا در این صنعت
  • تنظیم بازار و جهش تولید با مشارکت تشکل ها
  • چرا بورس درجا می‌زند؟!
  • ثبات قیمت مرغ در بازار همدان 
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 
  • اثرات تورم بر زندگی مردم با اختصاص سهمیه بنزین به نفر خنثی می شود
  • اعلام آمادگی ۵ استان برای افزایش سطح زیرکشت گوجه‌فرنگی
  • قیمت مهمترین ارزها در بازار تهران/ لیر ترکیه تحت تأثیر چه اتفاقی است؟