Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- ایرنا- مسئولان حمل و نقل عمومی استان خراسان رضوی در آستانه اربعین حسینی از آمادگی این ناوگان برای بازگشت زائران این استان از سفر کربلا و راهپیمایی اربعین خبر دادند.

زیارت بارگاه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با پای پیاده در مسیر نجف به کربلا در روزهای منتهی به اربعین مشتاقان فراوانی را روانه کشور عراق کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس اعلام مسئولان ذیربط امسال حدود 2 میلیون و 200 هزار نفر برای سفر به عراق در ایام اربعین روادید دریافت کرده اند که این تعداد در خراسان رضوی حدود 160هزار نفر است.
با توجه به دوری خراسان رضوی از مرزهای ایران با عراق، سفر زائران این استان برنامه ریزی و تلاش ویژه ای را از مسئولان اجرایی به ویژه در بخش حمل و نقل عمومی طلب می کند.
فاصله مشهد تا مرزهای شلمچه و چزابه که مرزهای ویژه خروج زائران خراسان رضوی به کشور عراق است به ترتیب یک هزار و750 و یک هزار و 840 کیلومتر است.
مدیر کل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی به خبرنگار ایرنا گفت: 80 هزار و 507 زائر این استان برای حضور در راهپیمایی اربعین ویزای خود را از این استان دریافت کرده اند و بر اساس تخمین ها حدود همین تعداد نیز ویزای خود را از سایر استانها دریافت کرده اند که مجموع زائرین اربعین استان خراسان رضوی در سال جاری حدود 160 هزار نفر است.
مهدی فروزان سهم خودرو شخصی برای انتقال زائران استان به مرزهای عراق را از هر یک از سه ناوگان عمومی ریلی، جاده ای و هوایی بیشتر دانست و افزود: در زمینه بازگشت مسافرین اربعین نیز اقدامات و هماهنگی به صورت کشوری انجام می شود.
مدیر کل راه آهن خراسان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: 37 هزار و 450 نفر بصورت مستقیم و غیرمستقیم از طریق سیستم حمل و نقل ریلی از مشهد به مرز شلمچه رفته اند.
محمد هادی ضیایی مهر افزود: 23 هزار و 300 نفر از این تعداد با قطار مستقیم مشهد - اهواز - خرمشهر جابجا شده اند.
وی اظهار کرد: از 18تا 24 آبان ماه نیز 11 رام قطار به ظرفیت پنج هزار و 280 نفر انتقال زائرین به مشهد را از طریق مسیر خرمشهر - اهواز - مشهد به عهده خواهد داشت که این مسافران ابتدا از ایستگاه شلمچه (نقطه صفر مرزی) تا ایستگاه خرمشهر را با ریل باس و به صورت رایگان طی کرده و سپس از خرمشهر به مشهد مقدس عزیمت خواهند کرد.
وی گفت: تعدادی نیز همانند مسیر رفت، از طریق خطوط راه آهن جنوب به تهران سفر کرده و سپس به مشهد باز می گردند که آمار دقیق در این ارتباط در دست نیست.
رئیس کمیته حمل و نقل ستاد برنامه ریزی، مدیریت و ساماندهی زائران اربعین حسینی در خراسان رضوی نیز گفت: از 25 مهر تا 16 آبان ماه جاری 27 هزار و 383 مسافر در قالب 633 پرواز از مشهد به شهرهای نجف و بغداد رفته اند.
ابراهیم نصری افزود: در بخش حمل و نقل عمومی جاده ای نیز 23 هزار و 650 مسافر به وسیله 633 دستگاه اتوبوس بین شهری از مشهد به مرزهای شلمچه، چزابه و مهران منتقل شده اند.
وی اظهار کرد: همچنین از نهم تا 16 آبان ماه سال جاری چهار هزار و 950 نفر از اتباع افغانستان از مرز دوغارون به مشهد منتقل و سپس با ناوگان حمل و نقل عمومی به مرز شلمچه انتقال یافته اند.

* 93 هزار زائر خراسانی برای سفر به کربلا از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کرده اند
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی ادامه داد: در مجموع 93 هزار زائر اربعین با ناوگان حمل و نقل عمومی در قالب سفرهای مستقیم و غیر مستقیم از طریق هواپیما، قطار و اتوبوس از این استان به مرز عراق عزیمت کرده اند.
وی در باره بازگشت زائرین نیز گفت: انتقال زائران به عراق از دیروز پایان یافته و آمادگی برای بازگشت آنان وجود دارد.
وی افزود: دستگاههای متولی حمل و نقل پیگیری های لازم در این زمینه را انجام می دهند که در این راستا 120دستگاه اتوبوس خالی از استان خراسان رضوی به مرزهای غرب کشور اعزام شده است.
نصری اظهار کرد: با اقدامات انجام شده مشکلی در تامین ناوگان و بازگشت زائرین به مشهد نخواهد بود.
وی گفت: از تعداد زائرین خراسانی که وسایل نقلیه شخصی را برای این سفر انتخاب کرده اند اطلاع دقیق در دست نیست.
حسن جعفری، مدیر روابط عمومی فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد نیز به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به اینکه تاکنون درخواستهای پرواز از سوی شرکتهای هواپیمایی مشخص نشده، نمی توان آمار دقیق از تعداد پروازهای در نظر گرفته شده برای بازگشت زائران از نجف و بغداد به مشهد اعلام کرد.
سال گذشته نیز 150 هزار نفر از استان خراسان رضوی به زیارت کربلا در ایام اربعین حسینی مشرف شدند.
خبرنگار: ناصر اسدزاده هروی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
3221 / 6053

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۱۵۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد

مصطفی مهدوی ارفع گفت: ۲۱۱ هزار و ۱۸۴ داوطلب پارسال به مراکز اهدای خون خراسان رضوی مراجعه کردند که از این تعداد ۱۶۰ هزار و ۹۴۱ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی با بیان اینکه ۵۳ درصد از داوطلبان اهدای خون خراسان رضوی «مستمر» هستند، ادامه داد: اهدا کننده مستمر خون به کسی گفته می‌شود که حداقل ۲ بار در سال خون اهدا کند و این تعداد در سال گذشته بیش از ۸۵ هزار و ۸۱۸ نفر در استان گزارش شده است.

مسوول اداره روابط عمومی انتقال خون استان خراسان رضوی بیان کرد: بیش از ۲۹ درصد اهدا کنندگان خون استان در این بازه زمانی «با سابقه» و حدود ۱۸ درصد اهداکننده «بار اولی» هستند.

وی با بیان اینکه در کشور‌های توسعه یافته زنان نیمی از اهداکنندگان خون را شامل می‌شوند، افزود: بانوان سال گذشته ۵.۳۵ درصد معادل هشت هزار و ۶۱۵ نفر از اهداکنندگان خون استان را تشکیل داده اند.

مهدوی ارفع افزود: شاخص اهدای خون ۲۷.۲۸ نفر به ازای هر هزار نفر جمعیت کشور است.

هم‌اکنون ۱۴ پایگاه انتقال خون در مشهد و دیگر شهر‌های خراسان رضوی فعالیت دارند که از این تعداد ۶ پایگاه امام رضا (ع)، شهید سلیمانی، شهید کریمی، سناباد، امید و مهر در مشهد و پنج پایگاه در شهر‌های سبزوار، تربت‌حیدریه، نیشابور، قوچان و گناباد استقرار دارند و ۲ مرکز اهدای خون نیز در شهرستان‌های تربت‌جام و کاشمر فعال است.

استان ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفری خراسان رضوی، سومین تولیدکننده خون در کشور پس از استان‌های تهران و فارس است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • انتقاد آیت‌الله علم‌الهدی از وضعیت حمل‌ونقل هوایی و ریلی
  • استقبال گسترده زائران و مجاوران رضوی از جشنواره لاله‌های مشهد
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • تاخیر ۵۰۰دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران
  • نقص فنی هواپیمای مشهد به تهران و پرواز با ۵۰۰ دقیقه تاخیر
  • خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد
  • برگزاری همایش آموزشی توجیهی مناسک حج تمتع در مشهد
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • آمادگی شمشیربازان خراسانی برای حضور در لیگ برتر
  • آغاز طرح بازگشت به زندگی سالم در مشهد