Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایلام - ایرنا - فرماندار ایلام گفت: ستاد اربعین شهرستان ایلام با هماهنگی و مدیریت مناسب این ستاد و دستگاه های مرتبط برای بازگشت زائران اربعین آمادگی اسکان و پذیرایی 15 هزار زائر را دارد.

معروف بسطامی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ستاد اربعین که جهت ساماندهی و خدمات رسانی به زائران در حوزه شهرستان شکل گرفته، اقدامات خوب و موثری در این زمینه انجام داده و تا کنون شبانه از هفت هزار و 500 زائر با 2 وعده پخت و توزیع غذای کامل به میزان 30 هزار پرس در طول شبانه روز خدمت رسانی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: با تشکیل 6 کمیته زیر مجموعه ستاد اربعین و با تعامل و همراهی بین اعضا، برنامه ریزی، ساماندهی، تصمیم گیری و تقسیم کار در برنامه های اربعین صورت گرفته و مقدمات کار برای خدمات رسانی به زائران در حوزه شهرستان توسط این ستاد فراهم شده است.
بسطامی گفت: هر گونه فعالیت و خدمت رسانی توسط کمیته ها و اعضای آن زیر نظر فرمانداری صورت می گیرد و امور محوله بخوبی و به نحو مطلوب انجام شده است.
وی یادآور شد: با برپایی ایستگاه های کنترل بازرسی در ورودی و خروجی شهر ایلام و تامین زیرساخت های لازم، تردد زائران نسبت به سال های گذشته آرام تر و روان تر بوده و برای دستیابی به این مهم با پای کار بودن گشت های نیروی خدوم انتظامی و واحدهای زیر مجموعه، پلیس راهور همچنین سپاه پاسداران و دستگاه های عضو شورای تامین شهرستان امنیت کامل برای زائران در مکان ها و مسیرهای حوزه استحفاظی شهرستان فراهم شده است. فرماندار ایلام گفت: از مهم ترین اقدامات کمیته زیر ساخت زیر بار بردن پل ارغوان است و با فراهم کردن روشنایی معابر کمربند شرقی ایلام و پاکسازی و فضا سازی شرایط را برای تردد خودروها آسان نموده است.
وی افزود: ایجاد 30 چشمه سرویس بهداشتی ثابت و سیار در محل موکب ها و مجهز کردن دکل های مخابراتی به چراغ های هشدار دهنده هنگام پرواز بالگردها برای امنیت پرواز بالگردها و جلوگیری از وقوع حادثه، ایجاد دور برگردان در بلوار خلیج فارس شهر ایلام برای رفع مشکل گره ترافیکی در میدان قرآن که سال های گذشته باعث ایجاد گره ترافیکی شده بود، از دیگر اقدامات ستاد اربعین است.
وی در خصوص کمیته حمل و نقل ستاد اربعین گفت: این کمیته با کشیک شبانه روزی و تامین و ذخیره سازی سوخت جایگاه ها و اعزام 50 دستگاه اتوبوس سازمان اتوبوسرانی برای انتقال زائران در شهر مهران همچنین در اختیار گذاشتن 2 دستگاه اتوبوس برای انتقال اتباع بیگانه همچنین تامین 6 دستگاه خودرو سبک برای نیروی انتظامی و پلیس راهور از دیگر اقدامات این کمیته است.
به گفته وی استقرار 17 دستگاه آمبولانس، 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس و 70 نیروی متخصص امداد گر همچنین استقرار ماشین آتشنشانی و فوریت های پزشکی در محل موکب ها و نظارت مستمر بر پخت و توزیع غذاهای گرم و کنترل بهداشتی مواد غذایی و گندزادیی اسکان زائران از خدمات کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین است.
بسطامی یکی از کارهای خوب دستگاه ها را تشکیل گشت نظارت بر بازار و قیمت ها عنوان کرد و گفت: برای تثبیت بازار و نظارت بر قیمت ها توسط دستگاه های ناظر و متولیان امر نظارت کامل و مستمری شکل گرفت و خوشبختانه با ایجاد امنیت در بازار و نظارت گشت های نظارتی قیمت اقلام و مواد خوراکی مردم تثبیت و افزایش قیمت نداشتیم.
وی تاکید کرد: در صورت مشاهده هر گونه تخلف در بازار با افراد متخلف برخورد قانونی خواهد شد.
فرماندار ایلام در خصوص فعالیت کمیته فرهنگی ستاد اربعین گفت: با برپایی ایستگاه های فرهنگی در محل موکب ها، ایجاد غرفه های فرهنگی و استفاده از ظرفیت هیات های مذهبی و هیات امنای مساجد و جوانان انقلابی و پرشور بسیار حائز اهمیت است که این عزیزان برای اسکان و پذیرایی و توزیع مواد غذایی نقش مردم محوری و مشارکت آحاد مردم و حضور جوانان را پررنگ تر نموده است.
به گفته بسطامی کمیته فضا سازی با مدیریت شهرداری نیز با نظافت و پاکسازی سطح شهر و فراهم کردن امکانات اولیه بهداشتی همچنین ایجاد فضای معنوی متناسب با اربعین در سطح شهر و نصب بنر و توزیع بروشور و نصب تابلوهای راهنما مسئولیت خود را بدرستی انجام داده است.
فرماندار ایلام با بیان اینکه اقدامات لازم برای بازگشت زائران نیز فراهم شده است، گفت: ستاد اربعین برای اسکان، پذیرایی و تهیه و توزیع غذا در بازگشت زائران برنامه ریزی های لازم را بعمل آورده و در تلاشیم یک بازگشت بدون حادثه و اقدامات خوب و مطلوب را برای زائران فراهم کنیم.
وی تاکید کرد: امنیت جاده ای برای بازگشت زائران از طریق توصیه های کارشناسان پلیس راهور همچنین نصب علائم هشدار دهنده و تابلوهای راهنمایی رانندگی در دستور کار است و سفر خوبی را بدون حادثه و آرامش خاطر برای زائران آرزومندیم.
بسطامی گفت: مهم ترین مسئله برای بازگشت زائران این است که براساس تصمیم ستاد اربعین استان مسیر مهران به سمت ایلام یک طرفه منظور شده و تردد فقط از سمت مهران به ایلام آزاد است و برای رفت مسیر ایلام به ملکشاهی و جاده ترشابه در دستور کار است ضمنا محور مهدی آباد به سمت ایلام 2 طرفه است که باند شمالی برای تردد زائران و باند جنوبی به صورت دو طرفه برای تردد اهالی مهدی آباد به ایلام در نظر گرفته شده است لذا با نصب بنر و علائم هشدار دهنده در خصوص جدا شدن این مسیر بمنظور تسهیل در تردد و رفاه حال مردم اقدامات مناسب صورت گرفته است.
بسطامی گفت: برای بازگشت زائران یک موکب بزرگ و در شان مردم ایلام و زائران در مسیر کمربند شرقی بالاتر از میدان قرآن با مساحت پنج هزار متر و 24 غرفه فرهنگی توسط ستاد اربعین شهرستان برای خدمت رسانی بصورت شبانه روزی ارائه خدمت می کنند. در نظر گرفته شده است.
به گفته وی بیش از 50 مسجد و تکایا برای اسکان و پذیرایی زائران با ظرفیت بیش از 12 هزار نفر در مرکز شهر، سه سالن ورزشی، پنج مدرسه و یک سالن مناسب در پارک بلوط ( توسط شهرداری) و تجهیز آن توسط هلال احمر شهرستان برای بازگشت زائران در نظر گرفته شده است.
فرماندار ایلام ابراز امیدواری کرد این خدمت رسانی ها رضایت زائران را بدنبال داشته باشد و مهمان نوازی و نوعدوستی مردم ایلام در خاطره آنها نقش بندد چرا که نوعدوستی مردم استان ایلام برگ زرین دیگری به افتخارات خود در خدمت رسانی به زائران ثبت کرده است.
وی با بیان اینکه با توجه به بازگشت زائران حجم تردد از مهران به ایلام گسترده شده، گفت: برحسب سنت مذهبی مردم ایلام هر ساله در این مسیر راهپیمایی اربعین تا صالح آباد برگزار می شود که برای تسهیل تردد زائران و جلوگیری از حواد غیر مترقبه بر اساس تصمیم شورای تامین شهرستان از مردم فهیم استان تقاضا داریم که از این امر خودداری کنند.
خبرنگار: لیلی خاکی**انتشاردهنده:شهریار حیدری فر
7180/6034

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۱۴۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۸۵ زائر عمره از زنجان به سرزمین وحی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ شکری بابیان اینکه پرواز‌های عمره مفرده به سرزمین وحی پس از ۹ سال از سر گرفته شده است، گفت: با توجه به در پیش بودن مراسم حج تمتع، اعزام زائران حج عمره نیز آغاز شده است.

وی افزود: مدت سفر زائران عمره ۱۰ روز است که پنج روز آن را در مکه و پنج روز دیگر را در مدینه سپری خواهند کرد.

سرپرست حج و زیارت استان ادامه داد: با توجه به محدودیت‌های ایستگاه پروازی، زائران عمره استان زنجان از فرودگاه تهران در تاریخ ۹ اردیبهشت ماه اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه قیمت حج عمره برای هر نفر ۴۰۰ تا ۴۲۰ میلیون ریال تعیین شده است، افزود: امیدواریم با مهیا شدن شرایط، تعداد اعزام‌ها در سال آینده افزایش یابد.

شکری در خصوص اعزامی‌های حج تمتع نیز گفت: هزار و ۲۷۰ زائر در قالب ۱۰ کاروان از استان به سرزمین وحی رهسپار خواهند شد.

سرپرست حج و زیارت استان ادامه داد: ۶۷۱ نفر از از اعزامی‌ها را مردان و ۵۹۹ نفر را بانوان تشکیل می‌دهند که طی روز‌های هفتم، هشتم و نهم خرداد امسال از فرودگاه زنجان اعزام خواهند شد.

دیگر خبرها

  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • اعزام ۸۵ زائر حج عمره از ایلام به سرزمین وحی
  • اعزام ۸۵ زائر عمره از ایلام به سرزمین وحی
  • اعزام ۸۵ زائر عمره از زنجان به سرزمین وحی
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد استان به چرخه تولید
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد به چرخه تولید
  • ۲۳۲ واحد راکد ایلام به چرخه تولید بازگشت
  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است