Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@23:21:21 GMT

موکبی با حضور ۲۵ ملیت خارجی +عکس

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۲۶۱۹۵

موکبی با حضور ۲۵ ملیت خارجی +عکس

همزمان با ایام اربعین سیدالشهدا(ع) موکبی در عمود ۱۰۹۷ مسیر نجف به کربلا برپا شده که افرادی از ۲۵ کشور دنیا در آن حضور دارند.

به گزارش مشرق، در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی شیعیانی از کشورهای مختلف جهان حضور دارند که سختی راه را به جان خریده‌اند راهی طریق الحسین(ع) شدند تا ارادت خود را به ساحت حضرت سیدالشهدا(ع) نشان دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در عمود ۱۰۹۷، موکبی وجود دارد که بر سر در آن پرچم‌های کشورهای مختلف جهان به چشم می‌خورد.

این موکب از سایر موکب‌ها متمایز و تقریباً هیچ چیزی برای پذیرایی ندارد.

در ورودی موکب برخی از شیعیان کشورهای آفریقایی حضور دارند و تقریباً فارسی را هم خوب صحبت می‌کنند؛ برخی از آنان طلاب خارجی جامعه المصطفی العالمیه در قم هستند که زائران کشورهای مختلف را به موکبشان دعوت می‌کنند.

یک طرف موکب نیز که به سمت جاده اصلی است نمایشگاه عکسی از جنایاتی که علیه مسلمانان و شیعیان کشورهای مختلف برپا شده است که برخی از تصاویر آن دل هر انسان آزاده‌ای را رنجیده خاطر می‌کند.

در این موکب پرچم‌های کوچک کشورهای اسلامی نیز در جایگاهی نصب شده است و شیعیان کشورهای مختلف در حالی که نوشته‌ای به زبان انگلیسی در دست دارند که بر روی آن نوشته شده «حسین(ع) رهبر آزادگان» با آن عکس یادگاری می‌گیرند و بعد همان‌جا در فضای مجازی و سایتی که طراحی شده منتشر و پرینت رنگی آن نیز چاپ و به آنان هدیه می‌شود.

تلاش برای گسترش فرهنگ اهل بیت(ع)

سید علی حسنین علوی مسئول موکب حسین رهبر آزادگان در گفتگو با خبرنگار اعزامی مهر به عراق، گفت: ما در این موکب با زائران کشورهای مختلف ارتباط می‌گیریم و از ظرفیت‌های آنان در راستای گسترش فرهنگ اهل بیت(ع) استفاده می‌کنیم.

وی افزود: کسانی که در این موکب فعال هستند غالباً از طلاب جامعه المصطفی العالمیه هستند و به صورت خودجوش در این موکب فعالیت می‌کنند.

حسنین علوی ادامه داد: پاسخ به شبهات و سؤالات شرعی برای زائران کشورهای خارجی و نیز ارتباط گرفتن با این زائران از طریق ایمیل و شبکه‌های اجتماعی از جمله برنامه‌های این موکب است.

وی با بیان اینکه هدف ما گسترش فرهنگ اربعین است، افزود: در این راستا کمپینی راه انداختیم به اسم «حسین رهبر آزادگان» که از همه مسلمانان و شیعیان برای شناخت بیشتر با سیدالشهدا(ع) دعوت می‌کنیم که به این کمپین بپیوندند.

مسئول موکب حسین رهبر آزادگان، ادامه داد: با توجه به جناباتی که امروز در کشورهای مختلف اسلامی و غیره حاکم است می‌خواهیم بگوییم که تنها راه سعادت و پیروزی ادامه دادن راه امام حسین(ع) است.

وی بیان داشت: طرح خادمین الملل نیز داریم که در این راستا با موکب‌های بزرگ رایزنی می‌کنیم تا از ظرفیت‌های این طلاب خارجی در سال‌های آینده در این موکب‌ها استفاده شود و در حال حاضر ۲۵ ملیت در موکب بین‌المللی «حسین رهبر آزادگان» وجود دارد که بیشتر از آفریقا، آسیا و اروپا هستند.

حضور این شیعیان و مسلمانان از کشورهای خارجی برای دیگر زائران ایرانی و عراقی نیز جالب توجه است و برخی از زائران نیز وقتی از کنار این موکب عبور می‌کنند اشک می‌ریزند و زائری هم می‌گفت این صحنه انسان را یاد این شعر محتشم کاشانی می‌اندازد که «این حسین(ع) کیست گه جان‌ها همه دیوانه اوست».

منبع: مهر ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۲۶۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکی از استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای هستیم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،محمدصادق معتمدیان امروز در دیدار با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان، با اشاره به اینکه دیپلماسی فعال منطقه‌ای و ارتباط با همسایگان از جمله اولویت‌ها و برنامه‌های مهم دولت سیزدهم است، افزود: آذربایجان غربی به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و همسایگی با چند کشور، در حوزه دیپلماسی فعال منطقه‌ای از استان‌های پیشرو بوده و در دولت سیزدهم توانسته ارتباطات خوبی با کشور‌های همسایه در حوزه‌های مختلف به ویژه در حوزه اقتصادی ایجاد کند.
 
وی همچنین با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مهم آذربایجان غربی در حوزه دیپلماسی منطقه‌ای، خاطرنشان کرد: همسایگی با سه کشور، قرار گرفتن در مسیر کریدور‌های اصلی از جمله شرق و غرب و غرب، جاده ابریشم، وجود مرز رسمی فعال با ترکیه و دسترسی به اروپا از طریق این کشور و زیرساخت‌های حمل و نقل از جمله سه فرودگاه و خطوط ریلی، موجب شده آذربایجان‌غربی نقش فعالی در دیپلماسی منطقه ایفا کند.

استاندار آذربایجان‌غربی به ظرفیت‌های بازگشایی مرز تمرچین برای اعزام زائرین اربعین حسینی و استقبال زائران خارجی از این امر نیز اشاره کرده و افزود: در سال گذشته ۱۰ هزار زائر خارجی از مرز تمرچین به کربلای معلی اعزام شدند که ۲ هزار نفر از این زائران، اهل کشور آذربایجان بودند و امسال نیز آذربایجان‌غربی آماده میزبانی از زائران خارجی است.

معتمدیان در پایان با اشاره به مشترکات فرهنگی تاریخی و مذهبی آذربایجان غربی با نخجوان، اضافه کرد: آماده افزایش روابط و گسترش تعاملات با نخجوان در راستای سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران هستیم.

دیگر خبرها

  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • میزبانی غرفه خراسان رضوی از ‌هیات‌های تجاری کشورهای خارجی در روز اول نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ 
  • آذربایجان غربی پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است
  • ۲۵۰۰ بازرگان خارجی برای بازدید از اکسپو به ایران آمدند
  • آذربایجان‌غربی جز استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است
  • یکی از استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای هستیم
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • کدام کشورها در رویداد اقتصاد دریامحور ایران شرکت می‌کنند؟
  • پذیرش دانشجویان خارجی نمایشی از مرجعیت علمی مراکز دانشگاهی
  • عروس بزرگ امام : نمی خواستم ازدواج کنم، قصد داشتم به درسم ادامه بدهم و به کشورهای خارجی سفر کنم؛ اما..