Web Analytics Made Easy - Statcounter

تیم ملی ایران توانست با حساب 2 بر یک پاناما را در دیداری دوستانه در اتریش شکست دهد. آفتاب‌‌نیوز : تیم های ملی ایران و پاناما از ساعت 22 امشب در ورزشگاه گراتس اتریش در دیداری دوستانه به مصاف هم رفتند. این بازی در نیمه نخست با پیروزی 2 بر یک به سود ایران تمام شد.
اشکان دژاگه در دقیقه 14 از روی نقطه پنالتی و سامان قدوس در دقیقه 19 گل‌های ایران را به ثمر رساندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تک گل پاناما را گابریل تورس در دقیقه 38 از روی نقطه پنالتی وارد دروازه ایران کرد.
آرماندو کوپر از پاناما نیز در این نیمه با کارت زرد داور اتریشی بازی جریمه شد.
گزارش نیمه نخست
در دقیقه چهار، کریم انصاری فرد روی پاس مهدی طارمی در داخل محوطه جریمه صاحب فرصت شوت زنی شد که ضربه او با اختلاف به بیرون رفت.
در دقیقه 13، بعد از حرکت انفرادی کریم انصاری فرد و دور زدن مدافع پاناما، بازیکن این تیم مهاجم ایران را سرنگون کرد و داور نقطه پنالتی را به سود ایران نشان داد.
گل: در دقیقه 14، اشکان دژاگه پشت ضربه پنالتی قرار گرفت و توپ را به وسط دروازه زد تا گل نخست به سود ایران ثبت شود.
در دقیقه 17، سامان قدوس در موقعیتی مساعد توپ را به دهانه دروازه فرستاد که بازیکن پاناما به شکل خطرناکی توپ را دور کرد و مانع از زدن گل دوم توسط بازیکنان ایران شد.
گل: در دقیقه 19 روی کار تاکتیکی بازیکنان ایران، کریم انصاری فرد با یک پاس عمقی سامان قدوس را صاحب توپ کرد و قدوس نخستین گل ملی خود و دومین گل ایران در این بازی را به ثمر رساند.
در دقیقه 28؛ لسیله هرالدز از راه دور شوت زد که ضربه او بدون ایجاد خطر از کنار دروازه ایران عبور کرد.
در دقیقه 35، اشکان دژاگه پاس بسیار خوبی را در دهانه محوطه جریمه پاناما به کریم انصاری فرد داد. این بازیکن هم با دربیل مدافع رو به روی خود، از فاصله بیست متری شوت زد که توپ با فاصله اندکی از دیرک دروازه به خارج از زمین رفت.
در دقیقه 38، روی سماجت بازیکن پاناما در ایجاد موقعیت در داخل مجوطه جریمه ایران، روزبه چشمی به اشتباه پای این بازیکن را زد و داور نقطه پنالتی را به نفع پاناما نشان داد.
گل: در دقیقه 38، گابریل تورس از روی نقطه پنالتی توانست گل نخست تیمش را به ثمر برساند.
در دقیقه 41، احمد عبدالله زاده از روی شوت برگشتی به مقابل محوطه جریمه پاناما، شوت زد که ضربه او با اختلاف زیادی به بیرون رفت.
گزارش نیمه دوم
در دقیقه 47 بازی، بازیکنان پاناما موقعیت خوبی را روی دروازه ایران خلق کردند که ضربه مهاجم این تیم در موقعیت تک به تک با فاصله بسیار کمی به بیرون رفت.
در دقیقه 49، در شلوغی محوطه جریمه پاناما، توپ در دهانه دروازه به انصاری فرد رسید و او دروازه این تیم را باز کرد اما داور به دلیل آفسایر این گل را قبول نکرد.
در دقیقه 52، سانتر زمینی بازیکن پاناما به داخل محوطه شش قدم ایران، با اشتباه مهاجم پاناما و مدافعان ایران به شمل خطرناکی از مقابل دروازه عبور کرد.
در دقیقه 61، پاس در عمق رامین رضاییان در داخل محوطه جریمه به سردار آزمون رسید و این بازیکن بعد از دریبل مدافع پیش روی خود، توپ را به دهانه دروازه فرستاد که مدافع پاناما توپ را به کرنر فرستاد.
در دقیقه 67، سانتر بازیکنان ایران و ضربه سر مرتضی پروعلی گنجی با فاصله اندکی از دیرک افقی دروازه به اوت رفت.
در دقیقه 72، بازیکن پاناما از کنار نقطه کرنر، توپ را مقابل محطوه شش قدم ایران انداخت که ضربه محکم اسماعیل دیاز به چشمی خورد و راه به دروازه نیافت.
در دقیقه 73، شوت بازیکن پاناما از روی ضربه ایستگاهی به مدافعان ایران برخورد کرد و با فاصله اندکی از دیرک عمودی دروازه به بیرون رفت.
این بازی در نهایت با پیروزی 2 بر یک ملی پوشان ایران به پایان رسید.
ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، روزبه چشمی، مرتضی پورعلی‌گنجی (سید جلال حسینی 68)، وریا غفوری (رامین رضاییان 59)، سعید آقایی، احمد عبدالله‌زاده، سعید عزت‌اللهی (علی کریمی 59)، سامان قدوس (وحید امیری 78)، اشکان دژاگه (علیرضا جهانبخش 68)، مهدی طارمی ( سردار آزمون 59) و کریم انصاری‌فرد.
ترکیب پاناما: خوزه کالدرون، لسیله هرالدز، روبرتو چن، کارلوس وارگاس فیدل اسکوبار 46)، اریک دیویس، مانوئل وارگاس، آرماندو کوپر، مارکوس سانچز (میگل کانئو 36)، ژوسیله نونز (اسماعیل دیاز 46)، ریکاردو آویلا (آلفردو استفانس 81) و گابریل تورس.
منبع: ایسنا

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۲۹۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مثل لوئیز انریکه در فوتبال ایران داریم!

به گزارش "ورزش سه"، حالا دیگر فوتبالی‌های ایران می‌توانند در صحبت‌های خود بگویند که فقط لوئیز انریکه متخصص زدن کامبک در فوتبال نیست و در کشور خودمان هم یک مربی داریم که اگر در 90 دقیقه، وقت‌های اضافه و حتی ضربات پنالتی هم از پرسپولیس عقب می‌افتد، توانایی عوض کردن ورق بازی را دارد و با تاکتیک و تغییرات خود می‌تواند سرنوشت‌ساز شود.

کامبک قبل از بازی!

نمایش کاملا پایاپای مقابل استقلال در اراک و باخت یک گله در جدال با صدرنشین لیگ و همچنین شکست پس از دقیقه 90 در فولادشهر کاری کرده بود تا حال آلومینیومی‌ها خیلی خوب نباشد و با ناراحتی از اصفهان به شهرشان برگردند، اما سید مجتبی حسینی توانست تیمش را برگرداند و اولین کامبک را قبل از دیدار مقابل پرسپولیس، با بالا بردن انگیزه و روحیه شاگردانش بزند.

مجتبی حسینی ناراحت بود که تیمش علی‌رغم نمایش شایسته در سه دیدار گذشته لیگ‌برتر نتوانسته بود به برتری برسد، اما به بهترین شکل آلومینیوم را جمع و جور کرد تا روحیه مضاعف برای دیدار مقابل پرسپولیس بگیرند و با روحیه بالا در سخت‌ترین بازی جام حذفی حاضر شوند.

حسینی که قبل از شروع فصل توانسته بود آلومینیوم را پس از جدایی 14 بازیکن بزرگسال و مهم‌تر از آن، در زمستان با جدایی 3 مهره شناخته شده و آسیب دیدگی جدی 3 بازیکن دیگر به شرایط خوبی برساند و اجازه ندهد وارد بحران شوند، قبل از رقابت حساس در جام حذفی مقابل پرسپولیس هم سرنوشت متفاوتی برای ایرالکو رقم زد.

خروج از شوک پرسپولیس با تعویض‌های طلایی

پرسپولیس به اراک رفته بود تا آخرین شکست خود را جبران کند و دو گل هم زد و پیش افتاد، اما در شرایطی که همه تصور انتقام سرخ پوشان از آلومینیوم را داشتند، مجتبی حسینی با تعویض‌های خود سرنوشت بازی را عوض کرد و توانست در کمترین زمان، بهترین اتفاق را رقم بزند.

آلومینیوم که نمایش تاکتیکی برتری نسبت به پرسپولیس داشت و حملات بیشتری روی دروازه قرمزها به وجود آورد، بالاخره مزد بازی خوب خود را در دقیقه 85 گرفت و ارسال احسان قهاری از جناح راست زمین و تاثیرگذاری رضا جبیره تعویضی روی گئورگی گولسیانی برای عدم دفع توپ کاری کرد تا شروین بزرگ که او هم تعویضی بود از راه برسد و توپ را به مهدی لیموچی برساند و او با شوت والی تماشایی امیدها را برگرداند.

مجتبی حسینی که لحظه‌ای ناامید نشده بود، اجازه نداد خوشحالی بازیکنان تیمش ادامه داشته باشد و سریع آنها را به وسط زمین فرستاد تا بازی را دنبال کنند که دوباره فشار حملات کاری کرد تا در دقیقه 5+90 معجزه اول رخ بدهد و پرش رضا جبیره بالاتر از حسین کنعانی و پاس این بازیکن با ضربه سر برای شروین بازیکن را این بازیکن با شوت استثنایی تبدیل به گل کند تا هر دو بازیکن تعویضیِ ایرالکو روی گل تساوی نقش داشته باشند.

ناباورانه و شگفت انگیز

دو گل از پرسپولیس در وقت‌های اضافه کاری کرد تا خیلی از بینندگان به تصور اینکه بازی تمام شده از پای گیرنده‌ها بلند شوند و دیگر بازی را تماشا نکنند، اما هواداران آلومینیوم در استادیوم ماندند؛ آنها ایمان داشتند که مجتبی حسینی و شاگردانش برای دومین بار در این بازی کامبک می‌زنند و به بازی برمی‌گردند.

دوباره بازیکن تعویضی حسینی گره‌گشا بود. دوباره شروین بزرگ. این بار ارسال محمدمهدی لطفی از کرنرِ سمت راست زمین در دقیقه 113 با پرش و ضربه سر او تعویض به گل شد، اما این پایان ماجراجویی برای پسرانِ مجتبی نبود و آنها کار ناباورانه را 60 ثانیه قبل از سوت پایان انجام دادند.

دو دقیقه از 120 دقیقه گذشته بود که در سمت چپ زمین دو بازیکن تعویضی با همکاری خود موقعیت ساختند؛ ابوالفضل قنبریِ 20 ساله با رضا جبیره یک- دو کرد و پاس در عمق تماشایی به مهدی لیموچی داد تا این بازیکن با نفوذ سریع وارد محوطه جریمه شود و پاس در عرض او را علیرضا نقی‌زاده که او هم تعویضی به زمین رفته بود، تبدیل به گل کند.

گل نقی‌زاده ناباورانه بود و هیچ‌کدام از بینندگان نمی‌توانستند باور کنند که آلومینیوم گل چهارم را زده، اما مجتبی حسینی و تیمش اطمینان داشتند که تیمش می‌توانند برگردند و باورشان به این موضوع کاری کرد تا شب به یادماندنی رقم بزنند و بازی را به پنالتی بکشند.

تکرار معجزه نیو کمپ و مونتخوئیک در ایران!

شاگردان حسینی که خدا را بیشتر از همیشه در کنارشان می‌دیدند، پنالتی‌ها را هم پراسترس شروع کردند و یک بر صفر عقب افتادند، اما دوباره کامبک زدند؛ دوباره با مهار احمد گوهری مقابل ضربه‌ی دانیال اسماعیلی‌فر امیدوار شدند و در هفتمین پنالتی، کار پرسپولیس را تمام کردند.

معجزه نیو کمپ و مونتخوئیک با سرمربیگری لوئیز انریکه، دیشب در فوتبال ایران و اراک اتفاق افتاد؛ تیم شایسته آلومینیوم با هدایت حسینی توانست سه بار به بازی برگردد و یکی از بزرگترین شگفتی‌های تاریخ فوتبال را رقم بزند و به جمع هشت تیم برتر جام حذفی برسد.

دقیقا دو سال قبل، در 7 اردیبهشت 1401 تلخ‌ترین روز تاریخ آلومینیوم با شکست در فینال جام حذفی رقم خورد، اما درست در همین شب و این بار در 7 اردیبهشت 1403 پیروزی تاریخی برای شاگردان حسینی رقم خورد و آنها توانستند پرسپولیس را شکست بدهند و یک قدم دیگر به فینال نزدیک شوند.

آنها حالا امیدوارتر از همیشه هستند تا خاطره تلخِ دو سال قبل را با رسیدن به فینال و قهرمانی در جام حذفی جبران کرده و سال معجزه‌وارشان را تکمیل کنند.

دیگر خبرها

  • فوتسال ایران بر بام آسیا ایستاد
  • تیم ملی فوتسال ایران برای سیزدهمین بار قهرمان آسیا شد
  • تیم ملی فوتسال ایران قهرمان آسیا شد
  • برتری تیم فوتسال ایران برابر تایلند در نیمه اول +ویدئو
  • مثل لوئیز انریکه در فوتبال ایران داریم!
  • لیورپول با توقف مقابل وستهام از قهرمانی‌ دور شد؛ درگیری لفظی صلاح و کلوپ
  • پنجه آلومینیوم بر صورت قرمزها / پرسپولیس دو بار بازی برده را از دست داد
  • پرسپولیس از جام حذفی کنار رفت
  • حذف تکراری پرسپولیس مقابل گربه سیاه در اراک/ پرسپولیس دو بار بازی برده را از دست داد
  • صعود به فینال آسیا با دردسری به نام ازبکستان | خودمان کارمان را سخت کردیم!