Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایلام - ایرنا - مدیر درمان تامین اجتماعی استان ایلام گفت: بیش از 23 هزار نفر از زائران اربعین بصورت رایگان در بیمارستان صحرایی تامین اجتماعی که از دهم آبان راه اندازی شده و تا 24 آبان ماه در پایانه مرزی مهران فعالیت دارد، ویزیت شده اند.

دکتر کریم لاله ماژین روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به سیل عظیم جمعیت در این روزها و بازگشت زائران اربعین، روزانه بین یک هزار و 500 بیمار تا سه هزار بیمار در این بیمارستان پذیرش می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در مجموع 120 نیروی بهداشتی و درمانی در سه شیفت کاری در این بیمارستان به زائران در پایانه مرزی مهران خدمت رسانی می کنند.
دکتر لاله ماژین با بیان اینکه خدمات ارائه شده شامل ویزیت، تحویل دارو و درمان سرپایی است، گفت: تاکنون 9 هزار خدمات دارویی، سه هزار خدمات پانسمان و تزریقات و 500 مورد خدمات دندانپزشکی به زائران در این بیمارستان ارائه شده است.
وی یادآور شد: تنها 11 مورد بیمار بدحال به این بیمارستان مراجعه کردند که به مرکز درمانی مهران منتقل و تحت درمان قرار گرفته و پس از بهبودی مرخص شدند.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان ایلام گفت: یکی دیگر از اقداماتی که به منظور خدمت رسانی به زائران در این بیمارستان اضافه شده فیزیوتراپی است که با توجه به پیاده روی اربعین و خستگی زائران این اقدام برای بیماران ناتوان صورت می گیرد.
دکتر لاله ماژین افزود: این بخش از روز گذشته کار خود را آغاز کرده و تاکنون 30 مورد فیزیوتراپی برای افراد دارای مشکل حرکتی انجام شده است.
وی یادآور شد: با توجه به حجم تردد زائران در این روزها 30 نیروی این سازمان از شهرهای تهران، آذربایجان غربی و لرستان در فاصله زمانی متفاوت برای خدمت رسانی به زائران به این بیمارستان اعزام شدند.
به گزارش ایرنا، با توجه به موج بازگشت زائران از طریق مرز بین المللی مهران هم اکنون حجم تردد در جاده های استان ایلام سنگین و روان است و مسیر تردد زائران از مهران تا سه راهی سرابله یکطرفه شده است.
مرز بین المللی مهران به عنوان قدمگاه زائران عتبات عالیات از ابتدای ماه صفر تاکنون میزبان بیش از 50 درصد زائران اربعین بوده است.
بر اساس تجربه سال های گذشته تعدادی از زائران 2 مرز شلمچه و چذابه نیز مرز مهران را برای بازگشت خود انتخاب می کنند و برآورد می شود حدود 60 درصد زائران ار طریق مرز مهران به کشور بازگردند.
خبرنگار: لیلی خاکی**انتشاردهنده: شهریار حیدری فر
7180/6032

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۲۲۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زائران ایرانی آماده حج تمتع شدند + تصاویر

هزاران زائر حج تمتع، در یک همایش آموزشی ـ توجیحی با مسائل عبادی و سیاسی حج آشنا شدند تا آمادگی لازم را برای حضور در این سفر معنوی کسب کنند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، همایش آموزشی ـ توجیهی زائران حج استان تهران به منظور آشنایی زائران با مسائل عبادی و سیاسی حج، روز گذشته در دو نوبت در سالن 12 هزار نفری ورزشگاه آزادی برگزار شد.

این همایش با اجرای نمادین مناسک حج تمتع با همراهی شماری از زائران حج امسال و توضیحات و راهنمایی‌های استاد فقه و احکام حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین فلاح‌زاده همراه بود. 

امسال 87 هزار و 550 زائر حج در قالب 622 کاروان، از 23 اردیبهشت ماه عازم سرزمین وحی خواهند شد که در این بین بیش از 15 هزار زائر از استان تهران در قالب 62 کاروان مدینه قبل و 44 کاروان مدینه بعد است. 

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب؛ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت امروز در حاشیه برگزاری این همایش از زائران خواست، رفتارشان در کشور میزبان به گونه‌ای باشد که سفیر معنوی جمهوری اسلامی ایران و شهدای ایران اسلامی باشند.

وی در راستای منویات مقام معظم رهبری چند توصیه به زائران سرزمین وحی ارائه کرد و گفت: حجاج ایرانی نخست اخلاق حسنه را سرلوحه کار خود کنند و در این سفر اصلاح رفتاری داشته باشند. همچنین این عزیزان نسبت به وحدت بین مسلمانان اهتمام داشته باشند و قرآن محوری را در راس فعالیت ها و برنامه های خود قرار بدهند.

سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه همواره تغییراتی در حج اعمال می‌شود، خاطرنشان کرد: هر ساله برنامه‌هایی در سرزمین وحی و کشور خودمان برگزار می‌شود و شرایط نیز متناسب با آن تغییر می‌یابد، به عنوان مثال کاهش تعداد کارگزاران و در مقابل افزایش تعداد حجاج از تغییراتی است که امسال نیز بار دیگر در حج تمتع شاهد آن هستیم.

انتقال زائران حج تمتع از مدینه به مکه با قطار سریع‌السیر

به گفته مسئولان حوزه حج و زیارت، در حج تمتع گذشته به تعداد 5 کاروان از عوامل و خادمان کاسته و به تعداد زائران افزوده شد و در ادامه این روند امسال نیز 2 کاروان با ظرفیت 220 نفر به تعداد زائران افزوده شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۲۲ وسیله ضروری برای زائران حج تمتع
  • اعزام ۱۲۱۰ زائر لرستانی به حج تمتع
  • ۱۲۱۰ زائر لرستانی به حج تمتع اعزام می‌شوند
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی سمنان
  • هدفگذاری تامین اجتماعی برای ارتقاء سلامت و رضایتمندی کارگران
  • زائران ایرانی آماده حج تمتع شدند + تصاویر
  • هزار و ۶۰۰ نفر از خراسان جنوبی به حج می روند
  • این مورد جزو خدمات درمان رایگان کودکان نیست | ۲ سامانه برای ثبت شکایت از بیمارستان‌ ها 
  • کاهش قیمت و افزایش خدمات در حج ۱۴۰۳
  • بدهی میلیاردی تامین اجتماعی به مراکز درمانی قزوین