Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-07@21:56:19 GMT

لزوم افزایش نظارت مسئولان در تولید محصولات غذایی

تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۳۵۱۴۷

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از آذربایجان غربی، امروز 19 آبان حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: برخی افزودنی‌های غذایی غیر مجاز، موجب بروز بیماری های خطرناک برای مصرف‌کنندگان شده و سلامتشان را به خطر می‌اندازد و این امر مهم نیازمند نظارت و رسیدگی مسئولان بهداشت و درمان در روند تولید محصولات غذایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در صورت نادیده گرفته شدن روند تولید و ارائه مواد غذایی به بازار، خطر جانی در کمین مصرف کنندگان خواهد بود و تولید کننده و ناظر و تمام عوامل پخش این مواد غذایی نامرغوب، در روز قیامت در محضر پروردگار پاسخگو خواهند بود.
امام جمعه ارومیه افزود: نظارت بر تولید و ارائه مواد غذایی مرغوب، نیازمند رسیدگی و نظارت مسئولان و مدیران بهداشت و درمان و همچنین دستگاه قضایی است.
وی تصریح کرد: متاسفانه عده ای فرصت‌طلب، برای ذره ای سود بیشتر، با اضافه کردن افزودنی های غیر مجاز در تولید مواد غذایی، جان مصرف کنندگان را به خطر انداخته و آخرت خود را از بین می‌برند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به اربعین حسینی، بیان کرد: مستکبران غربی و ایادی آنها با ایجاد و حمایت از گروهک‌های تروریستی، سعی در از بین بردن اسم معصومین (ع) داشتند که حضور 30 میلیونی زائرین اربعین ابا‌عبد‌الله‌الحسین (ع) از اقصی نقاط جهان، سیلی محکمی در جواب استکبار جهانی است.
وی تاکید کرد: تجمع مردم مومن در اربعین حسینی، بزرگ ترین تجمع بشری در جهان بوده که باعث جهانی شدن همایش بزرگ پیاده روی اربعین حسینی شده است.
حجت‌الاسلام قریشی با اشاره به سخنان امام سجاد (ع) در مورد روز عاشورا، عنوان کرد: امام سجاد (ع) در برابر ظلم یزیدیان در صحرای کربلا، وجود بازارها و اماکن پر رونق در جوار حرم مطهر سید و سالار شهیدان (ع) را پیش‌بینی کرده بودند.
وی یادآور شد: جهانی شدن همایش بزرگ اربعین امام حسین (ع)، یکی از زمینه‌های ظهور امام زمان (عج) بوده و حضرت مهدی (عج)، بعد از ظهور در معرفی خویش به مردمان، خود را فرزند امام حسین (ع) معرفی خواهد کرد.
امام جمعه ارومیه با اشاره به حملات رژیم آل سعود به مردم مظلوم یمن، گفت: حملات مداوم رژیم آل سعود به مردم مظلوم یمن در چند سال اخیر، وضعیت این کشور را در تنگنا قرار داده و باعث ایجاد شرایط نامساعد برای مردم یمن شده است.
وی افزود: کشور عربستان با حملات هوایی مردم مظلوم یمن را در خون خود غوطه ور کرده و امنیت این کشور را مختل کرده است.
حجت‌‌الاسلام قریشی تصریح کرد: وظیفه همگان کمک به مردم مظلوم یمن بوده و در هرجایی مسلمانی صدای یاری از مسلمانی بشنود و بی اعتنا رد شود، از دین اسلام خارج شده است.
وی با اشاره به شهادت مرزبانان ایران در چایپاره توسط گروهک تروریستی، تصریح کرد: دشمنان با به شهادت رساندن مرزبانان و مردم ایران، خیال ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در سر دارند در حالی که ملت ایران با تقدیم خون خود، برای ایستادگی در برابر ترورسیت ها و مخالفان مردم و نظام از قبل مصمم تر می‌شوند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه بیان کرد: انشا‌الله خداوند در روز قیامت تمام شهدای جمهوری اسلامی ایران مخصوصا شهدای مرزبان را با حضرت امام حسین (ع) محشور کند.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۳۵۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش واردات محصولات دارای تولید داخل خبر خوبی نیست

ما باید به سمت واردات هدفمند گام برداریم. اینکه ظرفیت تولید ورق سرد، گالوانیزه و رنگی در داخل کشور وجود دارد اما ما به سمت واردات حرکت می‌کنیم، اتفاق و خبر خوبی نیست. - اخبار بازار -

رضا حیدری، معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه در حاشیه نمایشگاه ایران اکسپو 2024 گفت: شرکت فولاد مبارکه در سال گذشته 8 میلیون و 800 هزار تن محصول به مشتریان تحویل داده که از این میزان یک میلیون و 400 هزار تن روانه بازارهای صادراتی شده و رضایتمندی مشتریان داخلی و خارجی را  در پی داشته است؛ اما نکته  این است که این اتفاق در زمینه صادرات می‌توانست برای سایر شرکت‌های فولادی نیز رقم بخورد، ولی  ازآنجاکه برخی شرکت‌های فولادی نتوانستند در مقابل سهام‌داران خود در بخش سود و زیان از صادرات محصولات خود دفاع کنند، انگیزه تولید بیشتر و صادرات را از دست دادند.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار ایراسین گفت: یکی دیگر از موضوعات حائز اهمیت این است که در سال 1402 حجم واردات ورق فولادی افزایش چشمگیری داشت. ما در بخش واردات ورق‌های سرد، گالوانیزه و رنگی در شرایطی شاهد افزایش واردات بودیم که محدودیت‌های ارزی نیز داشتیم. این اتفاق در شرایطی رقم خورد که ظرفیت‌های تولید و ضریب بهره‌برداری تولید برای ورق سرد در کشور ما 71 درصد، برای ورق گالوانیزه 42 درصد و برای ورق رنگی 28 درصد است. این امر نشان می‌دهد ما در داخل کشور امکان تولید این‌گونه محصولات را داریم؛ اما باید برای تولیدکنندگان شرایطی ایجاد کنیم که رغبت پیدا کنند تولیدات خود را روانه بازارهای داخلی و صادراتی کنند. قطعاً این حجم واردات مانعی جدی برای تسهیل امر تولید است.

وی عنوان کرد: ما باید به سمت واردات هدفمند گام برداریم. اینکه ظرفیت تولید ورق سرد، گالوانیزه و رنگی در داخل کشور وجود دارد، اما ما به سمت واردات حرکت می‌کنیم، اتفاق و خبر خوبی نیست. از سوی دیگر نیز باید محصولاتی را وارد کنیم که بدانیم نیاز بازار است. در حال حاضر ظرفیت‌های خوبی در پروژه‌های انتقال آب شکل گرفته و تسریع شده که این پروژه‌ها نیازمند ورق گرم است.

حیدری در پایان یادآور شد: به نظر می‌رسد بهترین مسیر برای واردات این است که ما ارزی را که قرار است از بانک مرکزی صرف واردات محصولات فولادی کنیم، صرف واردات ورق گرمی بشود که قرار است در پروژه‌های انتقال آب مصرف شود. در این صورت قطعاً ظرفیت‌های فولاد مبارکه برای اینکه محصولات خود را به سایر مشتریان عرضه بکند بیشتر خواهد شد.

دیگر خبرها

  • تولیدهندوانه بافلزات سنگین/سلامت محصولات کشاورزی چقدرتضمین می‌شود
  • لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی
  • افزایش واردات محصولات دارای تولید داخل خبر خوبی نیست
  • یخساز صنعتی و یخساز قالبی: افزایش بهره وری در صنایع مختلف
  • تولید گاز باید افزایش پیدا کند/ لزوم بهینه سازی مصرف
  • پیش‌بینی تولید پنج میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در استان
  • قصور مسئولان در حادثه امام‌زاده ابراهیم شفت محرز است
  • تولید ۵ میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی
  • لزوم ثبت قرارداد اجاره مسکن در سامانه خودنویس
  • چرا رژیم غذایی ناسالم باعث سرطان می‌شود؟