Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر مرکز هنرهای نمایشی از آماده‌سازی و تجهیز سالن نمایشی جدید استان همدان تا پایان سال جاری خبر داد.

مهدی شفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی آنا گفت: «از قبال برپایی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان می‌توان امکانات سخت‌افزاری را افزایش داد و سالن‌های نمایشی را تجهیز کرد.»

وی تاکید کرد: «اگرچه این اتفاق تا حدی طی سال‌های پیش رخ داده اما این روند به گونه مطلوب جامعه تئاتری نبوده است و شاید دلیل آن کمبودهای اعتباری یا مشکلاتی باشد که بسیاری از استان‌ها از سوی مرکز با آن مواجه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

مدیر مرکز هنرهای نمایشی اظهار کرد:‌ «بحث افزودن یک سالن نمایشی به سالن‌های استان همدان از مدتها پیش مطرح بود وحتی جانمایی آن هم انجام شد و ماقول دادیم بحث تجهیز را برعهده گیریم و با استفاده از منابع، مسئولان استانی فضا را آماده اجرای تئاتر کنند. کلیدکار توسط همکاران اداره کل استان همدان زده شد ولی فکر می‌کنم این سالن نمایشی برای این دوره از جشنواره آماده نشود. با این حال سعی داریم تا پایان سال عملیات تجهیز و آماده‌سازی را پیگیری کنیم که فضایی برای اجرای تئاتر به استان همدان اضافه شود.»

وی ادامه داد: «بحث تجهیز در تفاهم‌نامه استانی گنجانده شده و استان هم تمایل خود را برای واگذاری و آماده‌سازی اعلام کرده و مذاکراتش هم به نتیجه رسیده و من آرزو دارم که این اتفاق تا پایان سال رقم بخورد.»

شفیعی در خصوص اعتبار تخصیص داده شده برای آماده سازی و تجهیز سالن جدید استان همدان بیان کرد:‌ «مسئولیت بخش آماده‌سازی با استان همدان و بحث تجهیز با اداره کل هنرهای نمایشی است، که رقمی بالغ بر 100 میلیون تومان برای آن در نظر گرفته‌ایم.»

وی عنوان کرد: «جشنواره، وظیفه جریان‌سازی دارد ولی آنچه که مهم است جریان مستمر و اجرا برای مخاطب در همه ایام سال است که باید تضمین‌کننده اجراهای عمومی آثار تولید شده در جشنواره باشد. در این زمینه تاکنون اتفاقاتی رخ داده ولی ما امیدوار هستیم که سال به سال شاهد پررنگ‌ترشدن اجراهای جشنواره باشیم.»

مدیر مرکز هنرهای نمایشی در خصوص اتفاقاتی که در این دوره از جشنواره تئاتر فجر روی داده گفت: «دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر از خردادماه فعال شده و تاکنون در همه بخش‌ها به خوبی پیش‌ رفته‌ایم و من امیدواریم در این دوره شاهد جشنواره باکیفیت، مردمی و پرشور باشیم.»

وی در خصوص تفاوت‌های این دوره جشنواره نیز تصریح کرد: «ما امتداد اتفاقانی که در دو دوره اخیر روی داده را در این بخش هم شاهد خواهیم بود. همچنین در بخش‌هایی هم سعی شده جشنواره به سمت حرفه‌ای و مردمی‌تر برود. برای مثال در بخش بین‌الملل سعی شده نگاه تکنیکی‌تر و کیفی‌تر داشته باشیم. در بخش تئاتر خیابانی، نگرانی‌های مربوط به این بخش حذف شده و بخش خیابانی از بخش‌های مهم جشنواره است.»

وی با تاکید بر اینکه ما سعی داریم در این دوره آثار حرفه‌ای‌تری به بخش تئاتر خیابانی راه یابد، افزود: «یکی از مشکلات این بخش مسئله اجرای عمومی آثار است که فراخوان اجراهای عمومی در تهران، به زودی منتشر می‌شود و کانون تخصصی نمایش‌های آیینی سنتی اجراهای عمومی تئاتر خیابانی را در تهران از سرخواهد گرفت.»

شفیعی در سخنانش تاکید کرد: «برای حمایت از اجراهای عمومی تئاترهای خیابانی در سراسر کشور بندی در تفاهم‌نامه حمایت از تئاتر استان‌ها گنجانده‌ایم که امیدوارم با تقویت هرساله آن شاهد اجراهای عمومی آثار تئاترهای خیابانی باشیم.»

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۴۳۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوزدهمین جشنواره ملی هنر‌های نمایشی به کار خود پایان داد

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری گفت: برگزیدگان نهایی ۱۰ گروه نمایش آزاد و کانونی نوزدهمین جشنواره ملی هنر‌های نمایشی به شرح زیر اعلام شد.

بیشتر بخوانید

اجرای نمایش میدانی ضامن در مدارس شهرستان لردگان

رتبه اول:نمایش آوازی برای وطن به کارگردانی ملوک افشاری ازمرکزجونقان

رتبه‌ دوم:نمایش کچل کفتر باز به کارگردانی صغری عالی پور ازمرکزسورشجان
رتبه‌ سوم: نمایش "آهای مواظب باشید" به کارگردانی سپیده ابراهیمی ازمرکزمجتمع شهرکرد
شایسته‌ تقدیر: نمایش خان بی خان به کارگردانی فهیم خسروی از بخش آزاد شهر فارسان
بخش جنبی:
۱. امیرمحمدفیروزی دربخش بازیگری برای نمایش نحویامحو ازبروجن
۲. محمدطاهابیگی و امیر محمد فیروزی دربخش طراحی صحنه ولباس برای نمایش نحویامحو ازبروجن
۳. راحیل نقنه دربخش بازیگرنقش ویز ویز برای نمایش آواز گل‌ها ازبروجن
۴. فرنیا شبانیان دربخش بازیگرنقش بال آبی برای نمایش سرزمین آفتاب ازبروجن
۵. مهشادشیرانی در بخش بازیگرنقش جادوگر برای نمایش سرزمین آفتاب ازبروجن
۶. آرین کیانی در بخش بازیگرنمایش این الاغ خر نبود ازبروجن
۷. آینازایدردربخش طراح صحنه برای نمایش هنگامه
۸. هاجربنائیان در بخش کارگردانی برای نمایش هنگامه
۹. یلدازمانی در نقش آخرشب درنمایش بره‌های بازیگوش ازشهرکرد
۱۰. فرنیاکسایی درنقش چوپان درنمایش بره‌های بازیگوش ازشهرکرد

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در همدان 
  • راهیابی ۲ نمایش از البرز به جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد
  • توانمندی‌های تئاتر ایران ناب است/ در حال رایزنی با کشورهای شرق آسیا و اروپا برای اجرا هستیم
  • تسویه حساب خواهر با برادر/ در «آگنیتاژ» پرواز می‌کنید؟
  • نوزدهمین جشنواره ملی هنر‌های نمایشی به کار خود پایان داد
  • راهیابی دو اثر نمایشی به جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • صحرا فتحی «هواخوری» را به صحنه می‌آورد
  • «هواخوری» صحرا فتحی به صحنه می‌آید
  • راهیابی ۲ اثر نمایشی از چهارمحال و بختیاری به جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
  • ارسال ۳۴۲ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر فتح خرمشهر