Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه از تجربیات خط یک مترو در احداث خط 2 استفاده شده است، گفت: امیدواریم مسائل مالی خط 2 مترو با کمک بانک شهر و حمایت های دولت حل شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، شهردار اصفهان و مدیران شهری عصر روز جمعه در بازدیدی ۴ ساعته، از آخرین مراحل تکمیل خط یک و همچنین روند ساخت خط دو متروی اصفهان دیدن کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قدرت‌اله نوروزی، شهردار اصفهان در حاشیه این بازدید با اشاره به حضور در این پروژه همزمان با یک روز تعطیل و دشواری فعالیت در مترو و خطوط مختلف آن اظهارکرد: من امروز در یک روز تعطیل، از روند ساخت خط دوم متروی اصفهان بازدید کردم تا شاهد فعالیت‌های شبانه‌روزی در این خط باشم. روند ساخت خط دوم متروی اصفهان، به خودی خود، دشواری ساخت این پروژه را نشان می‌دهد و باید به کسانی که در این حوزه مشغول کار و فعالیت هستند، خسته نباشید گفت.

وی با بیان اینکه خوشحال هستیم که در خط دوم قطارشهری اصفهان از تجربیات خط اول استفاده شده، ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر پیشرفت‌های خوبی در این خط مشاهده شده اما مسائل مالی و بحث‌های دیگر در این خط مطرح شده که امید است این موضوع نیز با کمک بانک شهر و حمایت دولت برطرف شود و بر اساس برنامه پنج ساله، پیشرفت مناسبی در این زمینه داشته باشیم.

شهردار اصفهان درباره اولویت‌های مدیریت شهری در خصوص تکمیل خطوط مترو ادامه داد: اولویت شورای پنجم و مدیریت شهری اصفهان موضوع مترو و حمل و نقل عمومی است که مدیریت شهری و شورای شهر در تلاش است که با وحدت و انسجام کامل خود، به این موضوع جنبه عملی بدهد.

وی با اشاره به ضرورت همراهی با میراث فرهنگی در خصوص دغدغه‌های فعالان میراث بیان کرد: به طور قطع، شهرداری اصفهان نگاه ویژه‌ای به دغدغه‌های دوست‌داران میراث فرهنگی داشته و در این زمینه، تعامل مناسبی با مسئولان میراث برقرار خواهد کرد.

امیدوارم مسائل مالی پروژه متروی اصفهان برطرف شود

جواد شعرباف، مشاور عالی شهردار اصفهان نیز در این جلسه با بیان اینکه تجربیات خط یک متروی اصفهان در ساخت خط ۲ مورد استفاده قرار گرفته، اظهار داشت: با توجه به محدودیت‌های موجود در خط دوم قطارشهری و اینکه این خط از حساسیت‌های بیشتری برخوردار بود، امکان حفاری از رو در آن وجود نداشت و به همین دلیل ساخت خط دوم قطارشهری اصفهان به صورت حفاری از زیر انجام شد.

وی با بیان اینکه خط دوم قطارشهری اصفهان محورهای پرترافیکی را در خود دارد، ادامه داد: با توجه به این موضوع، مجبور بودیم که کار ساخت ایستگاه‌های این خط را از زیر انجام دهیم و این موضوع از نظر بار ترافیکی کمک قابل توجهی به ما خواهد داشت.

نگاه جدی مدیریت شهری در خصوص تکمیل خطوط مترو

مشاور عالی شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: خوشحال هستیم که مدیران شهری در مدت کوتاهی چندین بازدید از خطوط یک و دوی متروی اصفهان صورت داده‌اند و این نشان می‌دهد که عزم مدیران شهری بر تکمیل این خطوط قرار دارد و به طور قطع می‌توانیم در اجرای خطوط متروی اصفهان جهش بزرگی داشته باشیم.

وی افزود: اگر مشکلات مالی متروی اصفهان برطرف شود، بدون شک دغدغه‌ای در زمینه‌های دیگر وجود ندارد زیرا سازمان قطارشهری اصفهان پشتوانه مدیریتی نزدیک به ۳۰ ساله در امر مطالعات و اجرای خطوط مترو را در خود داشته و بدون شک در صورت تأمین منابع مالی، می‌توانیم خط را در مدت زمان ۵ ساله تکمیل کرده و در اختیار مردم قرار دهیم.

جزئیات اجرای خط دوم متروی اصفهان

سید محسن واعظی‌فر، مجری خط دوم قطارشهری اصفهان نیز در این بازدید با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته به منظور تکمیل خط دوم قطارشهری اصفهان اظهار داشت: یکی از دغدغه‌ها در خصوص خط دوم قطارشهری اصفهان، کمتر بودن عرض خیابان‌های این منطقه و همچنین نبود خیابان جایگزین به منظور انتقال بار ترافیکی است که همین مسئله ما را بر آن داشت در تکمیل خط دوم قطارشهری اصفهان، به صورت حفاری از زیر کار کنیم.

وی با بیان اینکه حساسیت تکمیل ایستگاه‌ها و خط دوم قطارشهری اصفهان بالا است، تصریح کرد: با توجه به اهمیت تکمیل خط دوم قطارشهری اصفهان و برنامه زمان‌بندی صورت گرفته در این زمینه، لازم است که خط ۲ بر اساس زمان‌بندی ۵ ساله مد نظر قرار گیرد.

فعالیت اجرایی ۳ ایستگاه شروع شده است

مجری خط دوم قطارشهری اصفهان بیان کرد: در حال حاضر فعالیت اجرایی ۳ ایستگاه خط ۲ قطارشهری اصفهان آغاز شده است. همچنین مشاور تمام ایستگاه‌های خط دوی قطارشهری اصفهان انتخاب و فاز دوم محاسبات نقشه‌ها انتخاب و در چند ماه آینده فعالیت آن اجرا خواهد شد.

واعظی فر در توضیح فعالیت‌های عمرانی این خط تصریح کرد: نخستین ایستگاه خط دوم قطارشهری اصفهان در ابتدای شهرک امام حسین(ع) واقع در خیابان آیت‌الله غفاری شروع می‌شود و دومین ایستگاه آن جنب حرم زینبیه در نظر گرفته شده و ایستگاه سوم آن در چهارراه عاشق اصفهانی ساخته خواهد شد. پس از آن خط دوم تا ایستگاه مدرس نجفی به عنوان شانزدهمین ایستگاه ادامه خواهد یافت.

وی بیان کرد: این خط دارای ۲۴ ایستگاه دارای ۱۵ کیلومتر طول بوده و دستور اجرای ۱۶ ایستگاه آن صادر شده است. خط دوم قطارشهری اصفهان از شمال شرق شروع می‌شود و با دور زدن میدان امام(ره)، به میدان امام حسین(ع) و خیابان طالقانی می‌رسد و به غرب اصفهان منتهی می‌شود.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۴۵۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی امسال تکمیل می شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد محمدی ظهر دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل آبفای استان ایلام بیان کرد: یکی از مهمترین خدمات زیرساختی، زیرساخت‌های آب و فاضلاب است.

محمدی با تاکید بر اینکه به رغم تلاش‌های صورت گرفته، هنوز فاصله زیادی با ایده آل ها داریم، تصریح کرد: در حوزه زیرساختی و در بحث شبکه توزیع، دچار فرسودگی هستیم به گونه‌ای که علاوه بر پرت آب، خدمات رسانی را علی الخصوص در فصل گرما با مشکل مواجه می‌کند.

مدیرعامل آبفای استان اظهار داشت: با پشتیبانی شرکت مهندسی آبفای کشور، حمایت‌های استاندار و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی بتوانیم مشکلات زیرساختی را مرتفع نماییم.

محمدی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت شرکت اشاره نمود و یادآور شد: پروژه‌ها و برنامه ریزی های خوبی در جهت خدمت رسانی هرچه بهتر، طراحی و در حال اجرا هستند که امیدواریم با تزریق به موقع اعتبارات بتوانیم شاهد افتتاح پیش از موعد آنها در راستای ارائه خدمات در خور هم استانی‌های گرامی باشیم.

وی در خصوص پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی گفت: این پروژه با حدود ۱۱ سال قدمت هنوز به بهره برداری نرسیده هر چند اقدامات خوبی انجام شده است از جمله خطوط انتقال، برق رسانی و مخازن احداث شده و در این پروژه فقط احداث تصفیه خانه آب مانده است که با توجه به اینکه ابن پروژه مشکل اعتباری ندارد امسال شاهد بهره‌برداری آن خواهیم بود.

مدیرعامل آبفای استان در خصوص پروژه‌های جهاد آبرسانی اظهار داشت: در سال جاری در قالب این پروژه، ۶۹ روستا تعریف شده که از این تعداد تاکنون ۴ روستا تکمیل و به بهره برداری رسیده است که با اجرای کامل این پروژه، مشکل کم آبی یا تنش آبی روستاها مرتفع خواهد شد.

محمدی، سقایی زائرین اباعبدالله را افتخار مردم استان برشمرد و تصریح کرد: در این خصوص نیازمند نگاه و اعتبارات ویژه هستیم چراکه فاضلاب شهرستان مهران جوابگوی جمعیت ۳۰۰ هزار نفری در روز نخواهد بود که برای تصفیه خانه فاضلاب مهران نیازمند بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

وی در خصوص زیرساخت‌های مسکن ملی گفت: اقدامات خاصی انجام شده اما به دلیل محدودیت منابع نیازمند اعتبارات ملی هستیم تا در اجرای این پروژه با مشکل مواجه نشویم.

در ابتدای این مراسم، محمدسبحان حسنی معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام گفت: کارهای خوبی در حوزه تامین آب صورت گرفته اما مشکلاتی در شبکه‌های فرسوده به ویژه در شهر ایلام وجود دارد که نیازمند تامین اعتبارات است.

همچنین قاسمی معاون بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به عنوان دیگر سخنران این مراسم گفت: قبول مسئولیت در شرکت‌های آب و فاضلاب یک نوع ایثار است.

وی ادامه داد: موفقیت حاصل نمی‌شود جز با تلاش و کوشش و همکاری و همیاری همه نیروها که می‌طلبد اقداماتی از قبیل هوشمند سازی شبکه. کاهش آب بدون درامد در شهرها و مخصوصاً در روستاها، پهنه بندی و زون بندی، نشت یابی شبکه و فرهنگ سازی مدیریت مصرف آب را سرلوحه برنامه‌های خود به عنوان مدیریت تقاضا قرار دهیم.

لازم به ذکر است پرویز ناصری مدیرعامل سابق آبفای استان در ابتدای این مراسم ضمن تبریک به محمدی، گزارشی از عملکرد دوره تصدی خود را ارائه کرد.

کد خبر 6092226

دیگر خبرها

  • ◄ احداث و بهره‌ برداری از ۲ جایگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان
  • قرارداد احداث ۲ ایستگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان با شرکت مپنا امضا شد
  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی قلعه مختار اندیمشک نیاز آبی مردم را برطرف می‌کند
  • بهره برداری از سدهای کمندان و تاج امیر در سال جاری
  • احداث و بهره‌برداری از ۲ جایگاه شارژ سریع خودروهای برقی در اصفهان
  • پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی امسال تکمیل می شود
  • مدیریت ششم تکمیل خط ۶ و ۷ است سال گذشته ایستگاه های مهمی در این دو خط راه اندازی شد
  • جشن تکمیل خطوط یک تا هفت پایان سال برگزار می‌شود
  • جشن تکمیل خطوط هفت‌گانه مترو تا پایان سال جاری
  • تابستان ۱۴۰۴ حفاری خط ۲ متروی شیراز به اتمام می‌رسد