Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-03@22:44:33 GMT

خرافه‌گرایی سبک درمانی هپنوتیزم را از بین برد

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۴۹۳۸۰

خرافه‌گرایی سبک درمانی هپنوتیزم را از بین برد

یک روان‌شناس گفت: برخی از افراد بنا به شخصیتی که دارند سریع اعتماد می‌کنند و اطلاعات را به شخصی که او را هپنوتیزم کرده می‌دهند اما اشخاص دیگری نیز وجود دارد که تنها به روانشناسان و افراد متخصص اعتماد دارد، به هر حال در این روش فرد هوشیاری کامل را دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  تهران نیوز ، امروز روش‌های درمانی بسیار متعددی برای بیماری‌های مختلف روحی و جسمی وجود دارد، برخی از این شیوه‌ها به روز شدن روش‌های درمانی گذشته است که از نیاکان بشر به دست طبیبان رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این شیوه‌ها هپنوتیزم است که بر اساس اسناد نه چندان معتبر به کشور هند بر می‌گردد، اما آنچه مهم است،پیشرفت‌های این روش در ۲۰۰سال گذشته می‌باشد. بنا بر شنیده‌ها هپنوتیزم حدود ۱۰۰سال است که به ایران آمده و امروزه به یکی از پراستقبال‌ترین روش‌های درمانی درآمده است.

علم هیپنوتیزم به دلیل داشتن جذابیت و وجه هیجان انگیزی دستمایه برخی افراد شده است که به منظور جلب منافع مالی با ورود به ضمیر ناخودآگاه افراد، مکالمه و انجام تلقین به ایجاد نمایش های هیجان انگیزی دست می زنند.

هیپنوتیزم یک روش درمانی موثر و شاخه ای از علم روانشناسی است که به دلیل عدم دخالت هیچ گونه داروی شیمیایی و بدون هر عوارضی می تواند سلامت بیمار را تضمین نموده و به درمان بسیاری از بیماری های روانی و اختلالات هیجانی و عاطفی وی بپردازد.

یکی از اشتباهات رایج که در بین مردم وجود دارد این موضوع است که در روش هپنوتیزم فرد می‌تواند کنترل مغز و ذهن شما را در دست بگیرد اما هیچ کدام از متخصصان این روش، این باور غلط را تایید نمی‌کنند.

در همین رابطه دکتر الهام سلیمی روان‌شناس و هیپنوترامپ در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اجتماعی تهران نیوز ، در خصوص روش هیپنوتیزم برای درمان گفت: این روش از زمان گذشته برای درمان به کار می‌رفت و حدود ۱۰۰سالی است که وارد ایران شده، این کار یک روش درمانی مستقیم نیست بلکه یکی از مراحل درمان می‌باشد.

سلیمی هیپنوتیزم را یک خواب مصنوعی عنوان کرد و افزود: در این روش فرد در مرحله از حالت خواب و بیداری قرار می‌گیرد به گونه‌ای که کاملا به محیط اطراف خود آگاهی دارد و صدای هیپنوتیزور و محیط را می‌شنود به عبارت دیگر فرد در حالت خلسه وارد می‌شود و در این مرحله به دلیل فعال بودن ضمیر ناخوداگاه فرد، روانشناس تلقینات مناسب فرد را در شخص القا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون روش هپنوتیزم یک روش قانونی و مورد تایید وزرات بهداشت است، اظهار کرد: به دلیل اینکه از این شیوه برای انجام کارهای خرافاتی و مسائل دیگر استفاده کردند سبک درمانی آن را از بین بردند و بیش‌تر به یک حالت نمایشی تبدیل شده است.

این روانشناس بیان کرد: اکنون از این روش در اکثر بیماری‌ها اعم از پرخاشگری، ایجاد تمرکز و بیمارهای مختلف روحی و جسمی استفاده می‌شود به عنوان مثال برای تسکین درد جسمی شخص و حتی بی حس کردن استفاده می‌گردد.

سلیمی ادامه داد: تا کنون از این روش توانستیم در زایمان جهت بی حس کردن شخص بدون هیچ گونه‌ ابزار و مواد شیمایی بی هوشی یا بی حسی استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: برخی از اشخاص ممکن است از روش هیپنوتیزم نمایشی سو استفاده کنند و با خرافه‌گرایی در صدد فریب مردم باشند.

این روانشناس عنوان کرد: برخی از افراد بنا به شخصیتی که دارند سریع اعتماد می‌کنند و اطلاعات را به شخصی که او را هپنوتیزم کرده می‌دهند اما اشخاص دیگری نیز وجود دارد که تنها به روانشناسان و افراد متخصص اعتماد دارد، به هر حال در این روش فرد هوشیاری کامل را دارد.

او با بیان اینکه اگر این روش توسط متخصصین این فن اجرا می‌شود مشکلی برای فرد پیش نمی‌آید اذعان داشت: این روش به این شکل نیست که ما فرد را اشباع کنیم، در این شیوه که معمولا چندین جلسه به طول می‌انجامد نه تنها تلقینات مناسب به فرد القا می‌شود بلکه به فرد متقاضی آموزش داده می‌شود که چگونه هر شب تلقینات مناسب را بر خود القا کند تا در فرد ماندگار شود.

سلیمی افزود: برخی از افراد تا اسم هیپنوتیزم را می‌شنود گمان می‌کنند یک درمان خارق العاده است و با یک جلسه فرد درمان می‌شود اما باید تاکید کنیم که این روش، درمانی قطعی نیست و حداقل به ۱۵ جلسه برای گرفتن نتیجه نیاز است.

وی گفت: حدود ۲۵ سال است که این شیوه در ایران شایع شده است اما طی ۶سال اخیر با برپای سمینارهای متعدد و نتیجه مثبت به دست آمده از سوی مردم استقبال بیشتری می‌شود.

این روانشناس عنوان کرد: جالب توجه است که بدانید که افرادی که هوش پایینی دارند هیپنوتیزم نمی‌شوند و بالعکس افراد باهوش راحتر به حالت خلسه می‌روند، همچنین افراد و سواسی و شکاک تا زمانی که حس اعتماد در آن‌ها ایجاد نشود وارد حالت خواب مصنوعی نمی‌شوند.

انتهای پیام/ م

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۴۹۳۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمات درمانی برای کودکان زیر هفت سال رایگان است

رئیس اداره اقتصاد درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: بر اساس دستورالعمل ارائه خدمات رایگان به کودکان زیر هفت سال و ابلاغیه وزارت بهداشت در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت همه خدمات بستری و سرپایی کودکان زیر هفت سال در مراکز دولتی دانشگاهی و بیمارستان‌های دولتی رایگان است.
دکتر طباطبایی افزود: وزیر بهداشت اسفند سال گذشته از خدمات درمانی رایگان برای کودکان زیر هفت سال خبرداد که این طرح در استان از اول اردیبهشت به طور کامل در حال اجرا است.
او گفت: در اجرای این طرح بیمارستان‌های دولتی موظفند این خدمات را ارائه دهند و هیچ نوع دریافتی از بیماران زیر هفت سال نداشته باشند.
رئیس اداره اقتصاد درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: دارندگان بیمه پایه مشمول این طرح هستند و چنانچه بیماری فاقد بیمه پایه باشد، می‌تواند با مراجعه به سازمان بیمه سلامت برای بیمه خود اقدام کند و از مزایای این طرح بهره‌مند شود.
طباطبایی گفت: والدین کودکان زیر هفت در صورت مشاهده تخلف در روند اجرای این طرح می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت موضوع را در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • شهادت ۱۰ هزار زن فلسطینی در جنگ غزه
  • زبانزد شدن تجمل‌گرایی اشرف خواهر شاه + عکس و سند
  • ورزش درمانی برای رفع کف پای صاف
  • دولت جمع‌گرا؛ مبنای اقتصاد دستوری
  • بازار هیپنوتیزم در شبکه‌های اجتماعی/ هیپنوتیزم چیست و اصلا فایده‌ای هم دارد؟
  • خدمات درمانی برای کودکان زیر هفت سال رایگان است
  • چرایی پیش‌بینی‌ناپذیری از ایران فردا | برخوردها از سال ۸۸ جامعه را پیچیده‌تر کرده | تنش‌های بزرگ در دل رخدادهای کوچک است!
  • چرایی پیش‌بینی‌ناپذیری ایران فردا / قواعد بازی حکومت و جامعه پیچیده‌تر شده
  • چالش‌ها و راهکار‌های مشارکت سیاسی آگاهانه
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد