Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@01:27:17 GMT

تدوین و اجرای سند طلاق، آمار طلاق کردستان را کاهش داد

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۵۲۲۱۳

تدوین و اجرای سند طلاق، آمار طلاق کردستان را کاهش داد

به گفته مدیرکل آسیب دیدگان سازمان بهزیستی کشور بحث کاهش طلاق از مباحث مهمی است که در کشور دنبال می‌شود و در طول 18 سال فعالیت در این راستا طرحهای مختلفی اجرا شده و تمام طلاق ها اعم از توافقی و غیر توافقی در دستور کار آنها قرار دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از کُردتودی، چهارمین کارگروه اجتماعی و فرهنگی کردستان صبح امروز با محوریت بررسی راهکارهای حمایت و توانمند سازی زنان و دختران در معرض آسیب و کودکان کار با حضور مدیرکل آسیب دیدگان سازمان بهزیستی کشور در سالن اجتماعات بهزیستی سنندج برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

**حاشیه شهرها از نقاط آسیب خیز هستند

 

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان با تاکید بر ضرورت ایجاد انسجام بین نهادهای اجتماعی گفت: تقسیم کار و ایجاد انسجام و هماهنگی کامل بین نهادهای رسیدگی به آسیبهای اجتماعی بهترین راهکار رسیدگی به وظایف محوله و کاهش دامنه معظلات اجتماعی است که این امر در کردستان انجام شده است.

 

ارشدی افزود: مناطق حاشیه ای شهری از نقاط آسیب خیز جامعه می باشد که باید در اولویت برنامه ریزی قرار گیرند و در استان تا کنون 52 محله شناسایی شده و اقدامات مهمی در این مناطق صورت گرفته است که می توان به جذب 910 میلیون تومان اعتبار از وزارت کشور اشاره نمود.

 

وی تصریح کرد: امور مربوط به کاهش آسیبهای اجتماعی تنها از عهده دولت برنمی آید و باید مردم نیز به صورت سازمانهای مدنی در این راستا وارد عمل شوند که کردستان در این زمینه موفقیتهای بزرگی کسب کرده به طوری که در حال حاضر 180 انجمن در استان فعالیت می نمایند.

 

وی اعلام کرد: تدوین سند طلاق، سند کودکان کار و توانمند سازی افراد در معرض آسیب از عملکردهای مهم هستند که سال گذشته 17 طرح توانمند سازی افراد در مناطق حاشیه شهری استان اجرا و 1200 نفر از آموزشهای مهارت شغلی بهره مند شدند.

 

ارشدی در خصوص وضعیت آسیبهای اجتماعی استان گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده در سالهای 93 تا 95 نرخ طلاق 1/4 درصد، 61 درصد معتادان در مناطق شهری، 33 درصد در مناطق روستایی و تعداد کودکان کار 70 نفر بودند.

 

**تدوین سند طلاق میزان طلاق در کردستان را کاهش داد

 

معاون امور اجتماعی بهزیستی کردستان خبر از کاهش نرخ طلاق در استان داد و گفت: تمام آسیبهای اجتماعی استان به طور دقیق رصد می شود و برای کاهش تاثیر و دامنه آسیبها برنامه ریزی جدی و اقدامات سریع انجام داده ایم برای مثال به تاثیر تدوین و اجرای سند طلاق اشاره می کنم که توانست رشد آن را کنترل کند به طوری که در سال 94 بالاترین رقم کشور را داشتیم اما امسال به حد نورم کشوری رسیده ایم.

 

محسن شجاعی افزود: خانه های سلامت استان به صورت شبانه روزی خدمات مشاوره ای و حمایتی به زنان و دختران در معرض آسیب ارائه می دهد تا بار دیگر به دامان خانواده برگردند.

 

وی اظهار کرد: خانه های امن استان برای نگهداری از زنانی که از خانه طرد شده و جایی برای زندگی ندارند احداث شده و این افراد می توانند از این اماکن استفاده نمایند.

 

**دولت تنها در زمان تهدید شرایط سیاسی به حل معظل بیکاری می اندیشد

 

قایم مقام معاونت امور اجتماعی دادگستری کردستان ضمن انتقاد از رویکردها و فعالیتهای مربوط به کاهش آسیبهای اجتماعی گفت: در بحث مقابله با آسیبهای اجتماعی ادارات مربوطه در کردستان کار می کنند اما این اقدامات ایرادات ساختاری زیادی دارد زیرا در امر شناسایی و حذف منشاء اصلی آسیبها هیچ فعالیتی ندارند و تا این موضوع در دستور کار قرار نگیرد این اقدامات منجر به اتمام آسیبها نخواهد شد.

 

محمد صدیق محمدی افزود: اقتصاد و شرایط نامناسب معیشتی ریشه اصلی تمام آسیبها و معظلات اجتماعی است که دولت تا زمانی که این عامل شرایط سیاسی را تهدید نکند و منافع جناح دولت را به خطر نیندازد فکری برای آن نمی کند.

 

وی خاطر نشان کرد: مقایسه استانهای کمتر توسعه یافته با استانهای توسعه یافته نشان از سفید بودن مناطق محروم دارد که این مقایسه غلط بوده و اگر بخواهیم به نسبت توسعه یافتگی آسیبهای اجتماعی را ارزیابی نماییم این مناطق نه تنها سفید نیستند بلکه در حالت بحران قرار دارند.

 

محمدی تصریح کرد: وقتی که بحث از تعداد کودکان کار می شود مسئولین بر مبنای شمارش کودکان موجود در معابر و خیابانهای شهرها تعداد را برآورد می کنند در حالی که تعداد زیادی از کودکان کار در معابر مرزی، کارگاههای کوچک تولیدی، اماکن خدماتی و کوره های آجر پزی در شرایط سخت مشغول کار هستند.

 

**20 هزار معتاد در کردستان شناسایی شده است

 

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان با اشاره به وضعیت آلودگی استان گفت: برخی افراد سعی دارند که کردستان را از نظر آلودگی به مواد مخدر سفید نشان دهند که این طور نیست زیرا تا کنون 20 هزار نفر معتاد در استان شناسایی شده که زندگی 20 هزار خانواده را تحت تاثیر منفی خود قرار داده اند.

 

سلیم کریمی افزود: 300 عامل برای آلودگی افراد به مواد مخدر وجود دارد که بزرگترین آن بیکاری است که سفید نشان دادن استان باعث کاهش توجه دولت به اقتصاد و اشتغال کردستان می شود.

 

وی اظهار کرد: شرایط بیکاری سبب مهاجرت بسیاری از جوانان به سایر استانها شده که تعدادی از این افراد به علت نداشتن تجربه کافی در این مناطق تحت تاثیر تبلیغات خوشایند بودن مواد مخدر قرار گرفته و در دام اعتیاد گرفتار می شوند که اگر در خود استان و دامان خانواده خود باشند قطعا آلوده نخواهند شد.

 

**کردستان به عنوان پایلوت اجرای طرح مقابله با کار کودکان انتخاب می شود

 

مدیرکل دفتر آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی با اشاره به فعالیتهای سازمان بهزیستی در بحث مقابله با آسیبهای اجتماعی گفت:در حال حاضر 46 مرکز حمایتی کودک و خانواده با استفاده از ظرفیت‌ها و کمک‌های خیرین در سطح کشور راه‌اندازی شده است و بهزیستی به دنبال توانمندسازی کودکان کار در کنار خانواده‌ها است و به همین دلیل بسته‌های حمایتی مختلفی را تعریف کرده است.

 

فریبا درخشان نیا افزود: بحث کاهش طلاق از مباحث مهمی است که در کشور دنبال می‌شود و در طول 18 سال فعالیت در این راستا طرحهای مختلفی اجرا شده و تمام طلاق ها اعم از توافقی و غیر توافقی در دستور کار ما قرار دارند.

 

وی تصریح کرد: یکی از راهبردهای سازمان استفاده از ظرفیت مردمی و برون سپاری بخشی از این برنامه‌ها بوده است برای مثال در  طرح ساماندهی کودکان خیابانی از دیگر برنامه‌ها بود که در حال حاضر در 31 استان کشور مراکز ساماندهی داریم.در حال حاضر 46 مرکز حمایتی کودک و خانواده با استفاده از ظرفیت‌ها و کمک‌های خیرین در سطح کشور راه‌اندازی شده است.

 

مدیرکل دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی کشور با بیان اینکه حمایت از کودکان کار می‌تواند نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشد، اظهار کرد:  کاهش حضور کودکان کار در خیابان، تأمین معاش خانواده‌ها و زمینه‌سازی برای آموزش‌وپرورش صحیح کودکان از مباحثی است که بهزیستی به صورت جدی دنبال می‌کند.

 

به گفته درخشان‌نیا ، سازمان بهزیستی با همین نگاه و با هدف حمایت از کودکان کار مراکز حمایتی کودک و خانواده در استان‌ها را دایر می‌کند که از بدو فعالیت این مراکز خدمات متنوعی به کودکان کار و خیابانی ارائه شده است.

 

مدیرکل دفتر آسیب دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستیبا بیان اینکه یکپارچه‌سازی خدمات اجتماعی از اهداف اصلی است که در بهزیستی دنبال می‌کنیم، گفت: آمادگی داریم کردستان را به عنوان استان پایلوت در اجرای این مهم انتخاب کنیم که مطمن هستیم اجرای این مهم در حذف اقدامات جزیره‌ای و کاهش هزینه‌ها نقش مهمی می‌تواند ایفا کند.

 

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی خانواده‌محور و تحکیم خانواده را در اولویت‌کاری قرار داده است گفت: 90 درصد از درخواست طلاق‌های زوجین، پس از اقدامات سازمان بهزیستی به کانون خانواده برگشته و این نشان‌ از موفقیت در اقدامات انجام گرفته در این حوزه است.

 

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی به تنهایی متولی جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی نیست، اضافه کرد:اصلاح کلان مشکلات اقتصادی مهمترین نیاز در این حوزه بوده و دولت مکلف به تدوین سند جامع کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۲۲۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان

استاندار قزوین گفت: در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان انجمن های مختلفی تاسیس شوند تا با حمایت دولت و با دلسوزی بیشتر برخی از مشکلات را کاهش دهند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، محمدمهدی اعلایی ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قزوین که در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: همه مدیران استان باید در ایام هفته معلم برای قدردانی از زحمات این قشر زحمتکش در مدارس و جمع معلمان حضور پیدا کنند و تقسیم‌بندی لازم در این زمینه هر چه سریعتر صورت گیرد.

وی افزود: معاونین استاندار به همراه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان هم در روز معلم در یکی از شهرستان‌ها حضور پیدا کنند و از خدمات معلمان سراسر استان تجلیل کنند.

استاندار قزوین اضافه کرد: زحمات و خدمات جامعه تعلیم و تربیت استان قزوین بسیار مطلوب ارزیابی می شود و اقدامات خوب مدیران و دست اندکاران این حوزه مورد تایید دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی هم قرار گرفت و ایشان این حجم از همدلی و همگرایی در حوزه موضوعات فرهنگی را قابل تقدیر بیان کردند.

اعلایی، گفت: طرح نماد جزو طرح های خوب در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی است و باید برای اجرای هرچه بهتر آن از ظرفیت‌های مردمی بیشتر استفاده شود و در این مسیر حتی می‌توان از ظرفیت دانشجویانی که علاقه‌مندی و توانایی لازم را دارند هم استفاده کرد.

وی بیان کرد: جریان‌های مردمی باید در حوزه صیانت از دانش آموزان به کارگیری شود و آموزش و پرورش باید با نگاهی باز از ظرفیت مساجد و مجموعه‌های فرهنگی استفاده کند تا بدین وسیله شاهد کاهش آسیب های اجتماعی در بین دانش‌آموزان باشیم.

استاندار قزوین با بیان اینکه باید با همگرایی و هم‌افزایی مشکلات را کاهش داد، افزود: انجمن اولیا و مربیان می‌تواند با شکل جدیدی فعالیت کند و علاوه بر حوزه های ماموریتی خود در حوزه‌های تربیتی هم خدمت‌رسانی کند.

اعلایی گفت: جا دارد در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی در بین دانش آموزان انجمن‌های مختلفی تاسیس شوند تا با حمایت دولت و با دلسوزی بیشتر برخی از مشکلات را کاهش دهند.

وی اضافه کرد: برگزاری اردو در افزایش روحیه و نشاط دانش‌آموزان بسیار موثر است و باید در این زمینه یک کار ویژه در استان صورت گیرد، البته استان همچنان منتظر نگاه مثبت وزارت آموزش و پرورش در موضوع اردوگاه یانس آباد است که امیدواریم هر چه سریع‌تر محقق شود و بتوانیم این مجموعه را به یک مجموعه اردویی فاخر در سطح کشور تبدیل کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان / چرا طرح نماد ناقص اجرا شد؟
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی
  • اجرای ناقص و ناتمام قوانین یکی از اشکال‌های قانون‌گذاری است
  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود
  • تاسیس انجمن در جهت کاهش آسیب اجتماعی در بین دانش‌آموزان
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند
  • ۲۳ درصد پرونده های مشاوره طلاق در مازندران منجر به ساز شد
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر