Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی شبکه خبری سی‌ان‌ان در مطلبی نوشت: اکنون که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سفر آسیایی خود به سر می‌برد، به نظر نمی رسد کره شمالی در آینده نزدیک، برنامه ای برای آزمایش موشکی داشته باشد. مقامات نگرانند همه این شرایط تغییر کند و کیم جونگ اون آزمایش های تسلیحاتی‌اش را از سر بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از بزرگترین نگرانی های ارتش آمریکا این است که کره شمالی به تهدیدش برای اجرای آزمایش هسته ای در فضا عمل کند. مقامات به این نکته اشاره می کنند که سابقه دارد کره شمالی به تهدیداتش در زمینه آزمایش های تسلیحاتی عمل کند.

در حال حاضر دستگاه اطلاعاتی آمریکا معتقد است سایت آزمایش هسته ای زیرزمینی کره شمالی در پونگی-ری در نتیجه فعالیت های لرزشی زیرزمینی آسیب دیده است و بخش های خاصی از آن دیگر قابل استفاده نیست. مقامات می گویند، اگر این کشور تصمیم بگیرد فعالیت های هسته ای خود را در روی زمین انجام دهد، چشم انداز آزمایشی شبیه به حمله بالقوه افزایش خواهد یافت، به ویژه اگر کیم این آزمایش را با استفاده از موشک با یک کلاهک انجام دهد.

از ماه فوریه، کره شمالی در پانزده آزمایش، بیست و دو موشک بدون استفاده از کلاهک فعال شلیک کرده است. مقامات آمریکایی می گویند کره شمالی توسعه موشک ها، سوخت راکت و موتورها و نیز سامانه های هدف گیری و هدایت خود را ادامه می دهد.

همچنین آمریکا معتقد است کره شمالی تا سال 2018 قادر خواهد بود یک کلاهک کوچک شده را بر روی موشک های خود سوار کند.
این که کره شمالی از سپتامبر تا کنون آزمایشی انجام نداده است، عجیب است. برخی مقامات آمریکایی می گویند، احتملا چین به پیونگ یانگ فشار آورده است. با توجه به نزدیک بودن فصل زمستان و گزارش ها از کمبود سوخت در کره شمالی، یک تئوری این است که کیم نمی خواهد چین را با اقدامی تحریک آمیز -به ویژه در جریان سفر ترامپ به منطقه- خشمگین کند.

همچنین برخی مقامات می گویند، احتمالا کیم به هدف اصلی خود دست یافته است. وی با موفقیت همه اجزای یک موشک بالستیک دوربرد را آزمایش کرده و آزمایش های زیرزمینی هسته ای خود را نیز به شکل موفقیت آمیز انجام داده است.

در پی تشدید تنش ها با کره شمالی، موضوع دادن اختیارات ویژه به رئیس جمهور آمریکا برای شلیک سلاح هسته ای در کنگره مورد توجه قرار گرفته است. در چهاردهم نوامبر کمیته روابط خارجی سنا که تحت کنترل جمهوری خواهان است پس از چهل سال، جلسه ای درباره این موضوع تشکیل داد.

 

انتهای پیام/

 

ابراز شگفتی مقامات دفاعی آمریکا از توقف آزمایش‌های موشکی کره شمالی

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۴۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست مشترک اقتصادی مقامات ایران و افغانستان

نشست مشترک اقتصادی مقامات جمهوری اسلامی ایران و کشور افغانستان در شهرستان مرزی زهک برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، نشست مشترک اقتصادی مقامات جمهوری اسلامی ایران و کشور افغانستان در شهرستان مرزی زهک برگزار شد.

در این نشست که با هدف تقویت روابط تجاری، فعال‌سازی منطقه آزاد تجاری و صنعتی سیستان، بررسی مسیر اجرای خط آهن بین دو کشور و غیره با حضور استاندار سیستان و بلوچستان به عنوان رئیس هیئت ایرانی و سرپرست وزارت صنعت و تجارت کشور افغانستان به عنوان رئیس هیئت افغانستانی در سالن اجتماعات فرمانداری زهک برگزار شد بر روی مفاد تفاهم نامه پیشنهادی توافق شد.

همچنین مقرر شد با تشکیل کمیته ای متشکل از مسئولان مرتبط دو کشور مباحث مطرح شده به صورت فنی و کارشناسی شده در جلسات بعدی مورد بحث و گفت‌وگو قرار گیرد.

ظرفیت‌های اقتصادی افغانستان برای ایران حائز اهمیت است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اقتصاد افغانستان برای جمهوری اسلامی بسیار مهم است و هر آنچه اقتصاد افغانستان قوی شود انگار اقتصاد جمهوری اسلامی قوی شده است.

محمد کرمی در نشست امکان سنجی و تسهیل روند همکاری های اقتصادی میان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و افغانستان که در محل فرمانداری شهرستان زهک برگزار شد، اظهار داشت: امیدوارم خداوند متعال به همه ما توفیق عنایت کند تا بتوانیم در سایه قرآن کریم و رهنمودهای اسلام روزبه روز در انسجام و وحدت امت اسلامی برای پیشبرد اهداف اسلام عزیز تلاش کنیم.

وی ادامه داد: تاکید مقام معظم رهبری همواره مبنی بر وحدت بین امت اسلام برای پیشرفت اسلام و اجرای فرمان الهی در کل دنیا است که این رسالت همه ما مسلمانان است.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه پیرو سفر معاون نخست وزیر حکومت سرپرست افغانستان به جمهوری اسلامی ایران توافقات خیلی خوبی انجام شده است، عنوان کرد: در راستای اجرایی شدن این توافقات جلسات و پیگیری های خوبی انجام شده است که باید دو کشور از توان یکدیگر برای پیشبرد اهدافشان بهره بگیرند.

کرمی خاطرنشان کرد: اقتصاد افغانستان برای جمهوری اسلامی بسیار مهم است و هر آنچه اقتصاد افغانستان قوی شود انگار اقتصاد جمهوری اسلامی قوی شده است بنابراین در کنار هم از موهبت های الهی که خداوند متعال در اختیار ما قرار داده بهره می‌بریم.

وی با بیان اینکه توافقات خوبی در خصوص ترانزیت و راه آهن به دلیل انتقال بار به دلیل اهمیت موضوع تجارت انجام گرفته است، گفت: در خصوص روان و تسهیل شدن تجارت حقوق گمرکی و ... باید توافقاتی داشته باشیم که به راحتی تجارت شکل بگیرد تا هر 2 کشور از ظرفیت‌های خوبی که مرز دارد بهره مند شوند.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: تشکیل شرکت های مشترک و سرمایه گذاری های مشترک می‌تواند کمک کند تا 2 کشور از ظرفیت‌های یکدیگر بهره بگیرند.

وی ادامه داد: در سفرهای قبلی نیز توافقاتی صورت گرفته و بخشی از آن نیز انجام شده که نیاز است روند تجارت برای دو طرف تسهیل شود.

وی با بیان اینکه توسعه بخش پایانه‌ها بسیار مهم است، عنوان کرد: باید به شکلی عمل کنیم که ترانزیت راحت انجام شود تا بتوان از ظرفیت مرز به بهترین نحو استفاده کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمله به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • اعتراضات دانشجویی مقامات آمریکا را رسوا کرد/ دشمن از عملیات مقاومت یمن نگران است
  • نشست مشترک اقتصادی مقامات ایران و افغانستان
  • توانمندی دفاعی ایران از نگاه غرب؛ از فتوشاپ تا تغییر محاسبات
  • بازداشت هزار دانشجوی حامی فلسطین در 25 دانشگاه آمریکا
  • سازمان «سیا» با دندان‌های کشیده شاهد حادثه ۱۱ سپتامبر بود
  • سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی در کشور انجام می شود
  • با ده دقیقه شارژ ۳۲۰کیلومتر رانندگی کنید!
  • انجام سالانه ۲ میلیارد آزمایش پزشکی با حداقل خطا در کشور
  • ادعای کره جنوبی درباره ارتباط کره شمالی و جنبش حماس