Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت تاکنون 70 درصد از مبلغ خرید حمایتی محصول زعفران را به کشاورزان خراسان رضوی پرداخت شده است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، سرپرست حوزه امور اقتصادی و سرمایه گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی گفت: با اجرای طرح خرید حمایتی زعفران توسط دولت تاکنون بیش از یک تن زعفران از کشاورزان استان خریداری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی رسولیان افزود: تاکنون محصول زعفران در قالب پوشال معمولی به ازای هر کیلوگرم 43 میلیون ریال، پوشال مرغوب 47 میلیون ریال و نگین زعفران 54 میلیون ریال خریداری و 70 درصد از کل مبلغ به حساب کشاورزان واریز شده است.

او گفت: خرید حمایتی از امروز با افزایش قیمت روبه رو است و هر کیلوگرم پوشال معمولی به نرخ 44 میلیون ریال، پوشال مرغوب 49 میلیون ریال و نگین زعفران به همان قیمت 54 میلیون ریال خریداری می شود.

رسولیان افزود: همچنین علاوه بر مراکز شهرستانی خرید در کاشمر، گناباد، خواف و تربت حیدریه، مراکزی در شهرستان های سبزوار، تربت جام، تایباد و مشهد نیز برای خرید حمایتی دایر شده است و در هر یک از شهرستانهای دیگر خراسان رضوی هم به محض اعلام آمادگی برای فروش محصول زعفران در حد قابل توجه، مرکز خرید حمایتی ایجاد می شود.

وی گفت: به دلیل شدت سرمای زمستان گذشته، گرمای تابستان و نبود بارندگی لازم در بهار امسال با کاهش تولید در استان مواجهیم اما با توجه به جمع آوری گل زعفران توسط کشاورزان در حال حاضر اوج خرید حمایتی زعفران از دو تا سه هفته آینده آغاز می شود.

رسولیان افزود: خرید حمایتی زعفران تا پایان آذر ماه ادامه دارد و در صورت نیاز این زمان بیشتر هم می شود، در خرید حمایتی زعفران از کشاورزان 40 درصد مبلغ خریداری شده در همان زمان خرید  و بقیه نیز بنا به برنامه ریزی پرداخت می شود.

امسال 84 هزار هکتار مزرعه در خراسان رضوی زیر کشت زعفران رفت. پارسال 187 تن زعفران خراسان رضوی به ارزش 264 میلیون دلار صادر شد که نسبت به سال پیشتر 60 درصد از نظر وزن و 65 درصد از نظر ارزش افزایش داشت.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۵۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز ۵۳ درصد چاه های صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند

      به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: هزار و ۶۴۵ حلقه چاه آب مجاز صنایع در استان واجد شرایط هوشمندسازی هستند که تاکنون ۸۸۲ فقره از این تعداد به کنتور هوشمند مجهز شده و ۷۶۳ حلقه چاه صنایع هنوز به کنتور هوشمند مجهز نشده اند.   محمد علی نعمت‌نژاد افزود: طبق مصوبه کمیته تخصصی کارگروه ملی سازگاری با کم آبی مقرر شده چاه های آب تمام صنایع استان خراسان رضوی تا پایان مهر امسال به کنتور هوشمند تجهیز شوند.   مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی ادامه داد: طبق این مصوبه، صنایع متخلف با قطع برق روبرو خواهند شد.   نعمت نژاد گفت: ۹۶ درصد چاه‌های کشاورزی در استان خراسان رضوی نیز برای جلوگیری از برداشت بی‌رویه و غیر اصولی آب از منابع زیرزمینی، به کنتور هوشمند مجهز شده است.   او افزود: فرو نشست زمین از تبعات برداشت غیر اصولی آب از منابع زیرزمینی است و طبق برآوردهای انجام شده، نرخ فرو نشست زمین در بخش مرکزی دشت مشهد بین ۱۵ تا ۱۷ سانتی‌متر در سال است، درحالیکه که ۵۰ درصد جمعیت استان در همین بخش ساکن هستند.   مدیر عامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: عمده فشار برنامه‌های کنترل و مدیریت مصرف آب و تعادل آبخوان بر روی بخش کشاورزی است، بخش‌های شرب و صنعت نیز باید نقش خود را در این زمینه ایفا کنند.   خراسان رضوی هفت درصد گستره کشور را داراست که ۷۶ درصد آن خشک و بقیه دارای اقلیم نیمه خشک است، ۳۷ حوضه آبریز در خراسان رضوی وجود دارد که به دلیل برداشت بی رویه از منابع آب زیرزمینی، این آبخوانها دچار افت شدید شده و ۳۴ محدوده از ۳۷ محدوده در حالت ممنوعه و ممنوعه بحرانی قرار دارد.

دیگر خبرها

  • شرایط کشاورزان دیم کار مطلوب است
  • جریمه قاچاقچی نوشابه های انرژی خارجی در خواف
  • سفر جاده‌ای به خراسان رضوی ۱۷ درصد افزایش یافت
  • خبر‌های کوتاه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ از شهرستان‌ های خراسان رضوی
  • افزایش ۴۱ درصدی مصوبات سفر رییس جمهور در حوزه آبرسانی گناباد
  • تجهیز ۵۳ درصد چاه های صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند
  • میزان برداشت سالانه آب در خراسان رضوی بیش از ۱۴ هزار لیتر در ثانیه است
  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • دو اثر مهم عرضه در بورس کالا برای طلای سرخ
  • افزایش کیفیت و حذف واسطه‌ها با عرضه زعفران در بورس کالا