Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان:سرپرست حوزه امور اقتصادی و سرمایه گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی، گفت: ۷۰ درصد از مبلغ خرید حمایتی محصول زعفران از سوی دولت به کشاورزان زعفرانکار در این استان پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، علی رسولیان سرپرست حوزه امور اقتصادی و سرمایه گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی گفت: با اجرای طرح خرید حمایتی زعفران از سوی دولت تاکنون افزون بر یک تن زعفران از کشاورزان در خراسان رضوی خریداری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تا کنون محصول زعفران در قالب پوشال معمولی به ازای هر کیلوگرم ۴۳ میلیون ریال، پوشال مرغوب ۴۷ میلیون ریال و نگین زعفران ۵۴ میلیون ریال خریداری و ۷۰ درصد از کل مبلغ به حساب کشاورزان واریز شده است.

سرپرست حوزه امور اقتصادی و سرمایه گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی گفت: خرید حمایتی از امروز با افزایش قیمت روبه رو است لذا هر کیلوگرم پوشال معمولی به نرخ ۴۴ میلیون ریال، پوشال مرغوب ۴۹ میلیون ریال و نگین زعفران به همان قیمت ۵۴ میلیون ریال خریداری می شود.

رسولیان افزود: همچنین علاوه بر مراکز شهرستانی خرید در کاشمر، گناباد، خواف، تربت حیدریه، خواف مراکزی در شهرستان های سبزوار، تربت جام، تایباد و مشهد نیز برای خرید حمایتی دایر شده است، در هر یک از شهرستانهای دیگر خراسان رضوی هم به محض اعلام آمادگی برای فروش محصول زعفران در حد قابل توجه، اقدام به ایجاد مرکز خرید حمایتی می شود.

وی در خصوص پیش بینی میزان خرید حمایتی زعفران در خراسان رضوی نیز گفت: به دلیل شدت سرمای زمستان گذشته، گرمای تابستان و فقدان بارندگی لازم در بهار امسال با کاهش تولید در استان مواجهیم اما با توجه به جمع آوری گل زعفران توسط کشاورزان در حال حاضر پیک خرید حمایتی زعفران طی دو تا سه هفته آینده آغاز می شود.

سرپرست حوزه امور اقتصادی و سرمایه گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی افزود: خرید حمایتی زعفران تا پایان آذر ماه ادامه دارد و در صورت نیاز این زمان بیشتر هم می شود، در خرید حمایتی زعفران از کشاورزان ۴۰ درصد مبلغ خریداری شده در همان زمان خرید پرداخت و بقیه نیز طی برنامه ریزی پرداخت می گردد.

گفتنی است؛ امسال ۸۴ هزار هکتار مزرعه در خراسان رضوی زیر کشت زعفران رفت، سال گذشته ۱۸۷ تن زعفران خراسان رضوی به ارزش ۲۶۴ میلیون دلار صادر شد که نسبت به سال پیشتر ۶۰ درصد از نظر وزن و ۶۵ درصد از نظر ارزش افزایش داشت.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۰۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات بیش از یک میلیارد ریال محصولات چاپی غیر کتاب از خراسان رضوی

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در این مدت مبلغ یک هزار و ۱۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال محصولات چاپی غیر کتاب به کشور‌های آسیای میانه و افغانستان صادر شده است.   بی بی فاطمه حسینی کرمان افزود: در این بازه زمانی در حوزه محصولات چاپی غیر کتاب، مجوز چاپ و صادرات ۷۳۰ هزار کیلوگرم فرآورده‌های چاپی و بسته بندی شامل سلفون، لفاف، پاکت، لیبل، برچسب و پاکت آبمیوه و نیز ۷۸۶ هزار عدد کارتن خالی صادر شده است که نسبت به مدت مشابه پارسال، ۲۰ درصد افزایش داشته است.

دیگر خبرها

  • صادرات بیش از یک میلیارد ریال محصولات چاپی غیر کتاب از خراسان رضوی
  • خسارت سیل به زیرساخت‌های خراسان جنوبی تشریح شد
  • خسارت سیل در خراسان جنوبی چند میلیارد تومان بود؟
  • ریالی از مطالبات گندمکاران پرداخت نشده است
  • خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت
  • سقف خرید و تراکنش کارتی در پست بانک ایران افزایش یافت
  • شکایت بازیکنان از دو باشگاه در کمیته تعیین وضعیت تایید شد
  • تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال ۱۴۰۳
  • ۷ سیلو به صورت شبانه روزی گندم کشاورزان دهلران را خریداری می کنند
  • حمایت بانک مسکن از خانواده‌ها با پرداخت بیش از ۴۴ هزار فقره تسهیلات در سال ۱۴۰۲