Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@10:30:44 GMT

۱۳ هزار بیمار دیابتی در زنجان تحت مراقبت هستند

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۵۴۲۹۴

۱۳ هزار بیمار دیابتی در زنجان تحت مراقبت هستند

زنجان- معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: در حال حاضر ۱۳ هزار بیمار دیابتی در استان زنجان تحت مراقب هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا صائینی ظهر شنبه در نشست خبری با خبرنگاران بمناسبت روز جهانی بیماری دیابت،  با بیان اینکه در حال حاضر ۱۳ هزار بیمار دیابتی در زنجان تحت مراقبت هستند، افزود: ۶ هزار و ۵۰۱ نفر دیابتی در روستاها و ۷ هزار و ۱۰۰بیمار دیابتی هم در شهرهای استان زنجان تحت مراقبت و کنترل ویژه دیابت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی اظهار کرد: میزان روند دیابت در سنین بالای ۲۵ سال در استان زنجان شش درصد است و  مرگ ناشی از دیابت در سنین بالای ۳۰ سال ۳.۳ درصد در ۱۰۰ هزار است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به انواع دیابت ، گفت: دیابت نوع دوم معمولاً در افراد میانسال و مسن دیده می شود و شایع ترین نوع دیابت است و درصد زیادی از بیماران دیابتی در سراسر جهان به این نوع بیماری مبتلا هستند و علت آن کمبود ترشح انسولین یا کاهش تاثیر آن است و بیماران معمولاً چاق هستند یا اضافه وزن دارند، برخلاف دیابت نوع یک شروع آن بسیار آهسته و کم سر و صداست و فرد ممکن است سالها از بیماری خود بی اطلاع باشد اگر بیمار مبتلا به دیابت نوع دوم رژیم غذایی خود را رعایت نکند و یا داروی خود را به موقع استفاده ننماید در طولانی مدت دچار عوارض بیماری خواهد شد.

صائینی یادآور شد: دیابت بارداری  نیز نوعی از دیابت است که معمولاً در طی دوران بارداری تشخیص داده می شود و معمولاً تا پایان حاملگی از بین می رود و تنها راه تشخیص قطعی دیابت آزمایش قند خون و تنها راه نجات از این بیماری پیشگیری و کنترل است.

وی در خصوص کنترل و پیشگیری از دیابت اظهار کرد: اضافه وزن را جدی بگیرید و کاهش آن از طریق ورزش است و کاهش مصرف چربی، افزایش تحرک، ترک سیگار وکنترل مداوم قند خون در پیشگیری از بروز دیابت موثر است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تصریح کرد: در سطح کشور چهار میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در کشور مبتلا به این بیماری شناخته شده است و ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از بیماری خود با خبر نیستند. 

صائینی افزود: شعار امسال دیابت «دیابت و زنان، حق مادران داشتن آینده ای سالم» است که هفته دیابت از ۱۹ آبان ماه شروع شده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۴۲۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسولین در داروخانه های هشتگرد به اندازه کافی موجود است

با وجود اعلام برخی از رسانه ها در فضای مجازی در بررسی به عمل آمده و گزارش خبر نگار ما از داروخانه های شهر هشتگرد انسولین به اندازه کافی در داروخانه ها موجود است و بیماران دیابتی می توانند نیاز خود را تامین کنند.

بعضی از نام هاي تجاری که اغلب وارداتی هستند در یه بازه زمانی توزیع آن به تعویق افتاد که مشکلاتی را برای مصرف کنندگان ایجاد کرد ولی هم اکنون انسولین در اکثر دارو خانه های ساوجبلاغ یافت می شود.

یکی از پزشکان دارو ساز گفت: بعضی از بیماران دیابتی می توانند جایگزین کنند انسولین های ایرانی را ولی به لحاظ بعد روانی حاضر به تغییر نیستند.

وی گفت: بسیاری از شر کت های بیمه گر هم به تعهدات خود در قبال نسخ بیمه ای متعد نیستند و داروخانه های توان خرید انسولین و نگهداری آن را ندارند که باید این موضوع توسط مسئولین این حوزه درست شود.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند
  • چگونه سطح قند خون را به طور طبیعی کنترل کنیم؟
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند | در مواجهه با آلرژی برخی پزشکان، بیماران را دچار سوءتغذیه می‌کنند
  • عوارض اختلال افسردگی مزمن چیست؟/ راهکارهای درمان را بشناسید
  • معمای عجیب: این ۵۰۰ نفر از بیمار‌ی‌ قلبی و دیابت در امانند
  • نیاز ۱۹۴ بیمار هموفیلی استان همدان به داروی مستمر
  • انسولین در داروخانه های هشتگرد به اندازه کافی موجود است
  • راه‌های کنترل قند خون صبحگاهی در افراد دیابتی
  • مناسب‌ترین میوه‌ها برای بیماران دیابتی
  • کمبود انسولین در بریتانیا بحرانی شد