Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرم آباد – رئیس دانشگاه لرستان گفت: دانشجوی برخی از رشته های تحصیلی دانشگاهی استان کم شده است و با صندلی خالی در این رشته ها مواجه هستیم.

به گزارش امتداد نیوز، خسرو عزیزی شامگاه شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش لرستان گفت: دانشجوی برخی از رشته های تحصیلی دانشگاهی استان کم شده است و با صندلی خالی در این رشته ها مواجه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بخشی از این مشکلات به این دلیل است که دانش آموزان ورودی دانشگاه، رشته هایی که اشباع شده است را انتخاب نمی کنند.

رئیس دانشگاه لرستان ادامه داد: در بسیاری از رشته ها که دوره های بسیار با کیفیت آنها هم در دانشگاه برقرار است مثل مهندسی کشاورزی، مهندسی گیاه پزشکی و … با صندلی خالی مواجه هستیم زیرا این رشته ها را داوطلبان دانشگاه انتخاب نمی کنند.

عزیزی ادامه داد: برای مثال در یکی از رشته ها که ۳۵ نفر ظرفیت داشته فقط ۱۴ نفر سرکلاس حاضر شده اند.

وی با بیان اینکه بسیاری از خانواده ها وقتی می بینند که فارغ التحصیلان یک رشته بیکار هستند، اجازه نمی دهند فرزندانشان در این رشته ها تحصیل کنند.

رئیس دانشگاه لرستان افزود: ضعف اصلی کار در این است که در آموزش و پرورش و دانشگاه باید به سمت مهارت آفرینی حرکت نشده است و امروز باید به سمت دانشگاه های نسل سوم یا مهارت آفرین حرکت کنیم.

عزیزی ادامه داد: ما باید از محفوظات فاصله بگیریم و به سمت مهارت حرکت کنیم.

وی گفت: نتیجه محفوظات و نداشتن مهارت، بیکاری است و این در حالیست که در برخی رشته ها مانند حسابداری، مدیریت بازرگانی و … هنوز تقاضا زیاد است زیرا خانواده ها و دانش آموزان بیشتر در فکر مشاغل دولتی و پشت میزی هستند.

رئیس دانشگاه لرستان اضافه کرد: ما حتی رشته های خوبی مانند it، حسابداری و … در مراکز اقماری دانشگاه داریم ولی کمتر از ۵ درصد آنها بومی هستند.

عزیزی ادامه داد: در حالیکه ما پذیرش دانشجوی بومی مان در این رشته ها بسیارکم است ما از شهرستان های بسیار دور مانند بیرجند دانشجو داریم در حالیکه دانشجوی بومی ما مشکلاتی مانند، خوابگاه و … که یک دانشجوی غیربومی با آن مواجه است، ندارد.

وی گفت: در مراکز اقماری ما بین ۸۵۰۰ تا ۹۰۰۰ نفر پذیرش داریم ولی بومی ها در این رشته ها ثبت نام نمی کنند.

true برچسب ها : خسرو عزیزی دانشگاه لرستان رشته تحصیلی true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۹۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس | ببینید

دریافت 9 MB

به گزارش همشهری آنلاین، ویدئوی این ماجرا را در ادامه ببینید.

کد خبر 847264 منبع: فارس برچسب‌ها دانشگاه - دانشجو اسرائیل خبر ویژه ایالات متحده آمریکا فلسطین

دیگر خبرها

  • طنین شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسراییل» در دانشگاه لرستان
  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • وزیر علوم: صندلی خالی زیادی در دانشگاه‌ها داریم
  • مشکلات مالی، دانشگاه انگلیسی را به مرز نابودی رساند
  • دومین جشنواره بازی‌های بومی محلی میناب در روستای گورزانگ برگزار شد
  • رقابت عشایر در رشته های بومی و محلی جشنواره بین المللی کوچ عشایر
  • حمایت دانشجوی دانشگاه کلمبیا از فلسطین با لباس عروس | ببینید
  • رسمی؛ پدرو روچا رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا
  • فیلم/ تظاهرات هزاران دانشجوی دانشگاه ملبورن استرالیا
  • ثبت اختراع کاربردی دانشجوی دانشگاه لرستان