Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@08:17:14 GMT

انیمیشن کوتاه گروفالو

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۵۹۵۳۱

انیمیشن کوتاه گروفالو


اشتراک گذاری گزارش خطا بازگشت به بالای صفحه .به کانال تلگرام ما بپیوندید برچسب ها کارتون انیمیشن انیمیشن کوتاه ویدیو

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

نظر شما نام: ایمیل: * نظر: سینما انیمیشن کوتاه گروفالو انیمیشن کوتاه «گروفالو / Gruffalo» اثر مشترک جاکوب اسچو و مکس لانگ، داستان یک حیوان عجیب است که به واسطه جثه اش همه جنگل از او می ترسند اما او خود جزو ترسوترین حیوانات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
برش‌هایی از فیلم نسل سوخته نسل سوخته دوازدهمین فیلم بلند سینمایی رسول ملاقلی‌پور در مقام کارگردان و محصول سال 1378 است. نیکی کریمی، آتیلا پسیانی، سعید پورصمیمی، فرهاد قائمیان، عبدالرضا زهره کر انیمیشن کوتاه پاراپرنالیا «پاراپرنالیا / Paraphernalia» به معنای اسباب و لوازن، پروژه دانشجویی سال سوم سابرینا کتوجودو است. این انیمیشن کوتاه داستان یک دختر تنها است که به یک باره سقف خانه اش شکافته سکانس‌هایی از فیلم خواب زمستانی خواب های زمستانی، دهمین فیلم سینمایی سیامک شایقی و محصول سال 1386 است. داستان خواب زمستانی به سه خواهر از سه نسل مختلف می‌پردازد که با اختلافاتی که از نظر شخصیتی دارند برش‌های فیلم از تهران تا بهشت از تهران تا بهشت، نخستین فیلم بلند سینمایی ابوالفضل صفاری در مقام کارگردان و محصول سال 1391 است. فیلم درباره زنی است که برای همسرش مشکلی پیش می‌آید و پنهان می‌شود و ای انیمیشن کوتاه خارج از محدوده انیمیشن کوتاه «خارج از محدوده / Out of Bounds» به کارگردانی بتینا جنسن درباره مردی است که مبتلا به آگروفوبیا (ترس بیرون رفتن از خانه) است. او همواره با ماهی های قرمز درون خا سکانس‌های برتر فیلم طعم گیلاس «طعم گیلاس / Taste of Cherry» به کارگردانی عباس کیارستمی محصول 1376 سینمای ایران، یکی از مهم ترین آثار این کارگردان فقید است. کیارستمی با طعم گیلاس اولین نخل طلای کن را در سال 1 انیمیشن کوتاه هولا لیامیگو انیمیشن کوتاه «هولا لیامیگو / Hola Llamigo» به کارگردانی چارلی بریسی و کریستیا چانگ محصول کالج هنر و طراحی رینگ لینگ است. در دنیای شاد پونی ها هیچ جایی برای نگرانی گویی نی برش‌هایی از فیلم سینمایی دربند دربند، پنجمین فیلم بلند سینمایی پرویز شهبازی در مقام کارگردان است. نازنین (نازنین بیاتی) دانشجوی شهرستانی ترم یک مجبور است در تهران به دنبال خانه بگردد. او مجبور می‌ انیمیشن کوتاه هیولا انیمیشن کوتاه «هیولا / Beast» به کارگردانی فیونا حسیه، داستان موجودی رعب انگیز است که گرفتار دست انسان می‌شود اما به راستی هیولا چه کسی است؟ حیوانی با ذات درنده که در ب سکانس‌های برتر کاغذ بی‌خط کاغذ بی خط، هفتمین فیلم بلند سینمایی ناصر تقوایی در مقام کارگردان محصول سال 1380 است. داستان این فیلم از یک صبح پاییزی در ساعت هفت شروع می‌شود. جهانگیر (خسرو شکیبایی)، ر انیمیشن کوتاه هیولای در تاریکی انیمیشن کوتاه «هیولای در تاریکی / Monster In The Closet» به کارگردانی یویس گیلین محصول آمریکا، درباره تاثیرات منفی نگهداری سلاح در خانه است. هر ساله شماری از کودکان آمریکایی ب سکانس‌های برتر فیلم گرداب گرداب دوازدهمین اثر حسین هدایت و محصول سال 1383 است. بهرام از دوستان صمیمی همایون خودکشی می‌کند و در وصیت نامه‌اش تمام ارث خود را به فرزند همایون می‌بخشد. این موضوع هم ویدیو لحظات جنجالی قهر فخیم زاده مهدی فخیم زاده در اتفاقی نادر در تاریخ تلویزیون ایران، در اعتراض به گفت و گوی تلویزیونی با یکی از بازیگران زن سینما و معطلی، گفت و گو را در نیمه رها کرد و استودیو پخش ب انیمیشن کوتاه سمفونی میمون انیمیشن کوتاه «سمفونی میمون / Monkey Symphony» درباره دنیایی است که میمون ها عاشق موسیقی هستند. در چنین دنیایی دو شامپانزه بر سر نواختن نوعی متفاوت از موسیقی اختلاف پیدا می برش‌هایی از فیلم قاعده تصادف قاعده تصادف دومین فیلم بلند سینمایی بهنام بهزادی در مقام کارگردان است. این فیلم داستان یک گروه جوان هنری تئاتر است که برای اجرا قصد سفر به خارج از کشور را دارند اما وا انیمیشن کوتاه هر ستاره انیمیشن کوتاه «هر ستاره / Every Star» به کارگردانی ابی پوتس درباره یک کودک است. فاصله میان شهر و روستا گاهی خلاصه شده در تصور کودکانه از ستاره هاست. کودکی که از دل طبیعت ست قضیه شکل اول، قضیه شکل دوم قضیه شکل اول، قضیه شکل دوم فیلمی ایرانی و اولین فیلم به کارگردانی عباس کیارستمی پس از انقلاب و محصول سال 1358 است. این فیلم مستندی درباره یک معلم است که گروهی از دانش‌آ مربای تمشک ایستگاه مترو انیمیشن کوتاه «مربای تمشک ایستگاه مترو / Blackberry Subway Jam» به کارگردانی روبرت دوکت بر اساس داستانی از روبرت مانسچ ساخته شده است. این انیمیشن هشت دقیقه‌ای، داستان کودکی ب سکانس‌های برتر فیلم خاکستری خاکستری فیلمی به کارگردانی مهرداد میرفلاح و نویسندگی تهمینه میلانی، محصول سال 1379 است. این فیلم، داستان یک زوج دانشجوست که قصد ازدواج دارند و به دلیل این که از دو خانو جزئیات شلاق زدن در وزارت ارشاد عبدالله علیخانی تهیه کننده سینما که پیش از این روایت شلاق خوردنش در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را در گفت و گو با تابناک بیان کرده بود، اکنون در روایتی کامل، تمامی جزئ فارسی العریبة صفحه نخست تابناک جهان اقتصادی ورزشی اجتماعی مجلس ویدیو دوره ی مدیریت رسانه درباره ما تماس با ما خبرنامه پیوندها جستجو آرشیو آب و هوا اوقات شرعی RSS تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به تابناک می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است. طراحی و تولید "ایران سامانه"

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۹۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از فیلم‌سازی «بدون دیالوگ» تا خندیدن به «قضاوت»

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، هفتمین جلسه فصل نهم پاتوق فیلم کوتاه با همکاری موسسه فرهنگی، تبلیغاتی بهمن سبز-پخش رویش، یکشنبه‌ ۹ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در پردیس سینمایی بهمن برگزار شد.

در این جلسه ۴ فیلم کوتاه «شیوع» به کارگردانی میثم مرادی، «زخم» به کارگردانی سحر نورمنّور، «گرازها» به کارگردانی غلامرضا جعفری و «قضاوت» به کارگردانی آریا گازُر به نمایش درآمدند و سپس محمد علیزاده‌فرد کارگردان سینمای کوتاه به‌‌عنوان کارشناس و محمد صابری به‌عنوان مجری‌کارشناس برنامه به نقد این آثار پرداختند.

فیلم‌سازی بدون دیالوگ؛ ریسک یا فرصت؟

در بخش ابتدایی این نشست، فیلم «شیوع» به کارگردانی میثم مرادی با حضور این کارگردان جوان مورد بررسی قرار گرفت و محمد علیزاده درباره ویژگی «بدون دیالوگ بودن» این فیلم، توضیح داد: خیلی وقت‌ها ساخت فیلم بدون دیالوگ می‌تواند باعث ابهام شود چون شما با طیف مختلفی از مخاطبان روبه‌رو هستید. البته در فیلم‌کوتاه ما با مخاطبان خاص مواجه هستیم؛ افرادی که به شکل خاص سینما را دنبال می‌کنند. در فیلم‌هایی که به سمت این نوع روایت‌ها می‌روند کار سخت می‌شود.

وی ادامه داد: فیلم‌کوتاه «حیوان» ساخته برادران ارک هم تقریبا هیچ دیالوگی ندارد. امسال در جشنواره فیلم کوتاه تهران «ضلعی برای خروج» را هم داشتیم که آن هم دیالوگ نداشت، یک وقت‌هایی روایت این اقتضا را ایجاد می‌کند که فیلم شما دیالوگ نداشته باشد اما یک وقت‌هایی اصرار داریم که فیلم هیچ دیالوگی نداشته باشد. در حالت دوم وقتی فیلم را می‌بینید با خود می‌گویید باید اینجا دیالوگی را می‌شنیدیم.

مرادی هم گفت: زمانی که ایده این فیلم به ذهنم آمد، اینچنین نبود که اصرار داشته باشم تا حتما دیالوگی در آن نباشد بلکه به این فکر می‌کردم که فیلم چه چیزی می‌طلبد. خودم البته این تجربه را دوست داشتم. من خودم را کامل در فرآیند ساخت فیلم‌کوتاه «شیوع» به‌عنوان اولین فیلمم، رها کردم و به این فکر نمی‌کردم که اگر این کار را کنم کسی خوشش می‌آید یا نه.

این کارگردان ادامه داد: «شیوع» چیزی بین فیلم داستانی و تجربی است. برای تک‌تک اتفاقات داخل فیلم دلیل دارم، البته می‌دانم فیلمی موفق است که نیاز به توضیح نداشته باشد، در عین حال به نظرم فیلمی موفق است که بر سرش بحث شود. از این رو معتقدم فیلمی که همه از آن تعریف کنند موفق نیست.

علیزاده‌فرد توضیح داد: این فیلم نه به آن معنا تجربی است، نه داستانی. چون در فیلم تجربی قرار است یک تجربه جدید در روایت یا تکنیک ببینیم اما من در این فیلم تجربه جدیدی در تکنیک و روایت ندیدم و به تصور من «شیوع» یک فیلم داستانی است که اتفاقاً عناصر داستانی در آن نحیف‌تر به کار رفته است. البته این هم یک مدل از فیلمسازی است. من خودم فیلمسازم و می‌دانم که فیلمسازی چقدر سخت است.

فیلمی که هم می‌خنداند و هم حرف دارد

در ادامه نوبت به فیلم‌کوتاه «قضاوت» به کارگردانی آریا گازر رسید که در ابتدا به صورت مختصر به معرفی خود پرداخت و این فیلم را اولین تجربه کارگردانی‌اش معرفی کرد. سپس علیزاده‌فرد گفت: من «قضاوت» را دو سال پیش در جشنواره فیلم کوتاه تهران دیدم که یادم است بسیار مورد استقبال واقع شد. چون «قضاوت» فیلمی بود که موقعیت‌های کمیک آن به‌خوبی درآمده بود.

گازر درباره شکل‌گیری ایده فیلم «قضاوت» توضیح داد: دغدغه «قضاوت» از دوران تحصیل من در هنرستان می‌آید، در آن زمان همیشه وقتی کلاس داشتیم به دفتر مدیر احضار می‌شدیم که او هم مدام حرف می‌زد و ما کلاس را از دست می‌دادیم. همان موقع فیلم‌هایی را می‌دیدیم که یکی بیشتر از دیگری استانداردهای فیلمسازی را نداشتند! زمانی بیشتر متعجب می‌شدم که می‌دیدم اغلب به این فیلم‌ها خوب پرداخته می‌شد و از جشنواره سالانه هنرستان چند جایزه می‌گرفتند.

وی افزود: به این روند فکر می‌کردم که چگونه می‌توان این موقعیت را به نمایش دربیاورم. وقتی فیلم در پردیس ملت اکران شد عده‌ای در مواجهه با سکانس اول می‌گفتند این دیگر چه فیلمی است! اما از جایی به بعد مخاطب به‌یک‌باره غافل‌گیر می‌شد. البته من خیلی از جشنواره‌ها را به واسطه همین امر از دست دادم چون خیلی از جشنواره‌ها حوصله ندارند تا انتها فیلم را ببینند و وقتی ابتدای فیلم را می‌بینند، گمان می‌کنند یک فیلم کلاسی و آماتور است و آن را پس می‌زنند. ریسک دومی که انجام دادم نام این فیلم است که دم‌دستی است و خودم فکر می‌کنم بدترین اسم را انتخاب کرده‌ایم!

در ادامه علیزاده‌فرد درباره ویژگی‌های «قضاوت» گفت: مدل و خلاقیت گاهی در چینش حوادث و گاهی در اجرای فیلم رخ می‌دهد، خلاقیت در اجرای برخی اتفاقات در «قضاوت» ما را یاد کارهای سروش صحت می‌اندازد. با آنکه در روایت «قضاوت» داریم مدل فیلم در فیلم را می‌بینیم که یک مدل تکراری است، ولی این فیلم در چیدمان حوادث متفاوت است و خلاقیت دارد. خیلی‌ها معتقدند در فیلم‌های کمدی آن چیزی که سبب خنده می‌شود شگفت‌زدگی مخاطب است که این اتفاق چندبار در «قضاوت» رخ می‌دهد.

این کارگردان توضیح داد: پس از پایان برخی از فیلم‌های کمدی، شما وقتی با خودت تنها می‌شوی متوجه می‌شوی فیلم گرچه لحظات مفرحی برای تو داشته اما پیامی نداشته است اما ما با «قضاوت» می‌خندیم، شگفت‌زده می‌شویم و در انتها برای ما حرفی برای گفتن دارد. وقتی «قضاوت» را دیدم بیش از اینکه در قصه آن رابطه یک مدیر مدرسه با دانش‌آموز را ببینم رابطه یک مدیر فرهنگی با یک فیلمساز را دیدم.

چالش‌های روایت یک «زخم»

در ادامه پاتوق فیلم‌کوتاه نوبت به «زخم» به کارگردانی سحر نورمنور رسید که کارگردانش در نشست غایب بود. علیزاده‌فرد درباره «زخم» گفت: در این پکیج از فیلم‌ها، من حس متفاوت‌تری نسبت به «زخم» داشتم، این فیلم را قبلا هم دیده بودم و باید بگویم پرداختن به برخی از موضوعات در فرهنگ و جامعه ما کار ساده‌ای نیست و «زخم» و «دابر» فیلم‌هایی هستند که موضوعات سختی دارند.

وی ادامه داد: «زخم» علاوه بر اینکه به مسأله بلوغ یک دختربچه می‌پردازد، موضوع احساس‌برانگیز نبود مادر را هم به تصویر می‌کشد که این امر می‌تواند همدلی مخاطب را به دنبال داشته باشد. ضمن اینکه کارگردانی و نویسندگی آن، کار ساده‌ای نبوده و حتی تدوین آن هم به‌اندازه است. همه این موارد کمک می‌کند تا دنیای فیلم برای ما باورپذیر باشد.

این کارگردان سینمای کوتاه، در ادامه در پاسخ به اظهارنظر یکی از مخاطبان مبنی‌بر اینکه «زخم» تنها در پی این بوده است که اشک مخاطب را دربیاورد، گفت: اینکه بگوییم فیلم می‌خواسته اشک مخاطب را دربیاورد و آن را محل اشکال بدانیم درست نیست، چون ما فیلم می‌سازیم که موضوعی را برای مخاطب باورپذیر کنیم. اگر منطق اتفاقات درون قاب درست نباشد، می‌شود پذیرفت که فیلم به دنبال ترحم مخاطب بوده است. اما در این فیلم این‌چنین نیست، «زخم» به لحاظ منطق روایی به دنبال این نبوده که گریه مخاطب را دربیاورد.

استفاده هنرمندانه «گرازها» از عناصر داخل قاب

فیلم «گرازها» به کارگردانی غلامرضا جعفری هم آخرین فیلم‌کوتاهی بود که در پاتوق هفتم مورد بررسی قرار گرفت اما کارگردانش در نشست حضور نداشت.
علیزاده‌فرد درباره این فیلم گفت: از یک جهت موقعیت «گراز» جذاب است اما یک بدی هم دارد و آن، این است که موضوع بکری ندارد. چون در فیلم کوتاه مهم این است که سوژه‌های بکری داشته باشید. در «گراز» از عناصر داخل قاب به شکل هنرمندانه‌ای بهره گرفته شده اما تکراری بودن سوژه و پایان‌بندی بد به آن ضربه زده است.

وی افزود: پایان باز در فیلم‌سازی به این معنا این نیست که به همه موضوعات پاسخی داده نشود، بلکه به این معناست که تنها یکی دو سوال باقی بماند اما پایان این فیلم اصلا رهاست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • از فیلم‌سازی «بدون دیالوگ» تا خندیدن به «قضاوت»
  • گراوید از میاندوآب نامزد دریافت بهترین فیلم کوتاه جشنواره لتونی شد
  • ۳ فیلم در راه اکران
  • ۳ فیلم سینمایی در راه اکران سینماها
  • شروع ساخت «نارنیا» گرتا گرویگ در آگوست/ فیلمبرداری ۷ ماهه!
  • ۸ انیمیشن کلاسیک که باید حتما ببینید | از والت دیزنی تا میازاکی
  • فراخوان جایزه داستان و بازآفرینی منتشر شد
  • «اتاق فرار» پرمخاطب‌ترین بسته فیلم کوتاه «هنر و تجربه»
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • «اتاق فرار» پرمخاطب‌ترین بسته فیلم کوتاه «هنر و تجربه» شد