Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@22:54:53 GMT

سریال شهدای شاخص کشور تهیه می شود

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۶۲۲۸۰

سریال شهدای شاخص کشور تهیه می شود

تهران - ایرنا - معاون فرهنگی و آموزشی بنیادشهید و امور ایثارگران از تدوین و تهیه سریال و فیلم سینمایی ویژه شهدای شاخص کشور خبر داد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن کاویانی راد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا درباره سریال و فیلم های سینمایی شهدای شاخص دوران دفاع مقدس و دیگر شهدای انقلاب افزود: اکنون کلید تولید سریال تلویزیونی با موضوع شهدای شاخص در بنیادشهید زده شده است و امیدواریم بتوانیم در سال جاری اقدامات جدی برای آن را انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کاویانی راد با بیان اینکه شهدای بزرگی در کشور مانند شهید رجایی، شهدای هفتم تیر و شهدای دوران دفاع مقدس به شهادت رسیده که باید زندگی و رشادت های آنها به نمایش گذاشته شود، افزود: برای شهدای شاخص سریال، فیلم سینمایی و تولید فیلمنامه با موضوع چند شهید بزرگ عرصه دفاع مقدس و انقلاب مانند شهید رجایی است که فیلمنامه آن در حال پیگیری است.
وی خاطرنشان کرد: همچنین فیلم سینمایی و داستانی شهدای دفاع مقدس تحت عنوان مسیح کردستان در دستور کار قرار دارد که امیدواریم با همکاری نهادهای ذیربط این برنامه های تلویزیونی را تولید کنیم.
وی اضافه کرد: نشریه یاد یاران مختص شهدای شاخص نیز انتشار تا پایان سال جاری انتشار داده می شود و در دسترس عمومی قرار می گیرد.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیادشهید افزود: اقداماتی که برای شهدای دوران انقلاب و دفاع مقدس انجام می شود، برای آشنایی نوجوانان و جوانان با این شهدا و گرامیداشت یاد و خاطره این شهدا است تا از این طریق بتوانیم جوانان را با دلاورمردی ها و رشادت های آنها آشنا کنیم.
وی تصریح کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیز یکی از اهداف اصلی تولید این فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی است تا بتوانیم در جامعه این فرهنگ را به خوبی نهادینه کنیم، البته در این زمینه همکاری همه مسئولان اجرایی نیاز است.
براساس جدیدترین آمار، مردم سربلند ایران اسلامی در دوران هشت سال دفاع مقدس و دیگرحوادث تروریستی، 225 هزار و570 شهید را تقدیم انقلاب کرده اند.
همچنین تعداد کل جانبازان در کشور 574 هزار و 101 نفر است که 336 هزار و 282 نفر معادل 59 درصد جانبازان زیر 25 درصد و 237 هزار و 819 نفر معادل 41 درصد نیز جانبازان 25 درصد و بالاتر هستند. تعداد آزادگان کشور در دوران دفاع مقدس 43 هزار و 173 نفر هستند.
اجتمام ** 7268 ** 1418
خبرنگار: مهناز بیرانوند ** ناشر: مریم برزآبادی
** آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۲۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس در ارومیه

ایسنا/آذربایجان غربی معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه در بدو ورود به ارومیه با حضور در باغ رضوان به مقام شامخ شهدا هشت سال دفاع مقدس ادای احترام کرد.

جواد واحدی، معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به همراه مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی و هئیت همراه با حضور در باغ رضوان ارومیه با اهدای شاخه گل و نثار فاتحه به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرده و یاد و خاطره آنها را گرامی داشتند.

به گزارش ایسنا، افتتاح یک باب هتل، کلنگ‌زنی یک باب هتل، بازدید از مجتمع گردشگری و تفریحی ستاره سیلوانا، قلعه بدلبو، خانه انصاری، مسجد جامع، مدرسه هدایت و زیرساخت‌های گردشگری دریاچه ارومیه از جمله برنامه‌های یک روزه معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سفر به این شهرستان هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیکر مطهر ۲ شهید دفاع مقدس پس از ۴۰ سال تفحص شد
  • پیکر مطهر دو شهید دفاع مقدس پس از چهار دهه تفحص شد
  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس
  • تغییر در میزبانی استان کرمان از شهدای گمنام
  • ادای احترام معاون وزیر میراث‌فرهنگی به مقام شامخ شهدای هشت سال دفاع مقدس در ارومیه
  • زنده‌ نگهداشتن خاطرات دفاع مقدس یک ضرورت است
  • تقدیم ۳۶۵ شهید کارگر آران و بیدگلی، مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگری شهرستان
  • پیکر شهید جاویدالاثر ایلامی پس از ۴۱ سال شناسایی شد
  • افتخار دستگاه آموزشی آران و بیدگل ۳۶ شهید معلم است
  • شناسایی پیکر شهید جاوید الاثر ایلامی پس از ۴۱ سال