Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از انجمن صنفی کارفرمایان صنعت پتروشیمی، احمد مهدوی ابهری، درباره تاثیر نوسان های قیمت جهانی نفت خام بر روند توسعه صنایع پتروشیمی در ایران و جهان، گفت: قیمت گذاری محصولات پتروشیمی اکثرا تابعی از قیمت نفت هستند.

دبیرکل انجمن صنفی کارفرمائی صنعت پتروشیمی ایران با اعلام اینکه اگر قیمت نفت بالا برود پتروشیمی‌ها خوراک را با قیمت بالاتر می خرند و محصولات پتروشیمی و پلیمری را با قیمت بالاتر می فروشند، تصریح کرد:.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین اگر قیمت نفت پایین برود، خوراک را با قیمت پایین تر خریداری شده و به تبع آن محصولات با قیمت پایین تر عرضه خواهد شد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه نوسان قیمت نفت خام خیلی برای توسعه صنعت پتروشیمی مشکل ساز نیست زیرا بازارهای جهان تابعی از قیمت نفت هستند، تاکید کرد: اما بهتر است قیمت نفت متعادل باشد، نه خیلی گران و نه خیلی ارزان زیرا مثلا اگر قیمت نفت بالای بشکه‌ای 100 دلار شود، شاید افزایش قیمت محصولات پتروشیمی به حدی برسد که دیگر برای مصرف کننده مقرون به صرفه نباشد.

او با بیان اینکه بالاترین رفتن قیمت محصولات پتروشیمی به دنبال افزایش قیمت نفت در مصرف مصرف‌کننده نهایی موثر است و کاهش تقاضا توسعه صنعت پتروشیمی در ایران و جهان را متاثر خواهد کرد، یادآور شد: این به ضرر همه فعالان صنعت پتروشیمی در جهان بوده، بنابراین باید قیمت نفت معقول باشد و تعادل در قیمت نفت در بلندمدت منافع تولیدکنندگان و مصرف کنندگان را به همراه دارد.

مهدوی از نفت خام بشکه ای 60 تا 70 دلار به عنوان قیمتی منطقی برای توسعه صنایع پتروشیمی در جهان یاد کرد و خاطرنشان ساخت: قیمت های بالای نفت خام خیلی در توسعه صنعت پتروشیمی تاثیرگذار نیست و در شرایط فعلی به نظر می رسد نفت بشکه‌ای حدود 70 دلار عادلانه و منصفانه باشد.

گفتنی است، در شرایط فعلی قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در محدوده بشکه ای 63 دلار و قیمت نفت خام سبک و شیرین آمریکا هم در محدوده 56 دلار در بازار داد و ستد می‌شود.

402

پتروشیمی تولید صادرات قیمت نفت خوراک دلار سنت محصولات پتروشیمی

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۳۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شبکه اجتماعی ویراستی درباره توسعه صنعت فضایی در کشور نوشت: «توسعه کاربرد‌های صنعت فضایی جز محور‌های مهم برنامه ۱۰ ساله صنعت فضایی کشور است.

 در این راستا، پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی و هوش مصنوعی از مأموریت‌های پژوهشگاه فضایی و مرکز هوش مصنوعی پژوهشگاه ارتباطات در تعامل با وزارت جهاد کشاورزی است که الحمدلله در حال پیشرفت است.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی
  • پایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی با استفاده از داده های فضایی
  • عرضه محصولات صنعت گران قمی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • سیگنال مهم دبی و عربستان به دلار تهران
  • حضور صنعت گران قمی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • روز حساس برای سکه‌ بازان؛ شرط مهم برای کاهش قیمت سکه
  • دلارهای خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها