Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی شورای شهر تهران نسبت به اظهارات یکی از مقامات مسئول در سازمان حفاظت از محیط زیست انتقاد کرد و تاکید کرد: ارائه راهکار کوتاه مدت برای کاهش آلودگی هوا در مسئولیت این سازمان است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اعطا در جلسه علنی روز یکشنبه با اشاره به اظهارات معاون امور انسانی سازمان محیط زیست که ۱۶ آبان در یکی از خبرگزاری ها منتشر شده بود، گفت: این مسئول اعلام کرده شهرداری و شورا آدرس غلط در خصوص مسئولیت آلودگی هوا می دهند و اطلاع دقیقی از وظیفه سازمان محیط زیست ندارند و بهتر است وظایف زیرمجموعه های شهرداری در این رابطه را مطالبه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در واکنش به این سخنان گفت: بر اساس قانون پیشگیری از هر گونه آلودگی که به محیط زیست ضرر وارد می کند بر عهده سازمان محیط زیست است. همچنین حفاظت و بهبود محیط زیست نیز در مسئولیت این سازمان است. تعطیلی نیروگاه ها در زمان های آلوده سال یا اخطار برای بهبود سوخت برعهده کدام سازمان است؟ افزایش کیفیت خودروها که به عهده وزارت صنایع است را شهرداری باید رسیدگی کند؟

اعطا تاکید کرد: شورا انتظار راهبرد کوتاه مدت و میان مدت برای کاهش آلودگی هوا دارد. همچنین نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی که به عهده وزارت کشور است و کمک های دولت در خصوص توسعه حمل و نقل ریلی را خواستار است.

سخنگوی شورای شهر تهران همچنین با اشاره به نخستین وضعیت بحرانی آلودگی هوا در سال ۷۴ گفت: اگر قوانینی که در آن سال برای حل بحران ملی آلودگی هوا توسط مراجع ذیصلاح اجرایی می شد اکنون شاهد افزایش روزافزون آلودگی هوا نبوده ایم.

وی تاکید کرد: بر اساس آمارهای منتشر شده منبع آلودگی هوا ۳۰ درصد به دلیل منابع ثابت و ۷۰ درصد منابع متحرک است که این منابع متحرک خودروهای فرسوده هستند که امکان رعایت استانداردهای لازم را ندارند. برای حل این مشکلات باید نهادهای مسئول با همکاری به دنبال کاهش مشکلات زیست محیطی باشند نه اینکه معاون سازمان محیط زیست با این ادبیات حل مشکل و کنترل آلودگی هوا را در حوزه مسئولیت های این سازمان نداند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۴۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: 50 درصد تالاب هامون آبگیری شده است

به گزارش جماران؛ رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست اعلام کرد که تاکنون ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شده و این جای امیدواری است.

علی سلاجقه روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت درباره حقابه هیرمند به خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به هماهنگی‌هایی که با هیات حاکمه افغانستان درباره حقابه هیرمند داشته‌ایم، حدود ۶۰ میلیون متر مکعب رهاسازی آب شده است.

وی تصریح کرد: از طرفی بارش های مناسب و سیلاب‌ها هم در منطقه به ما کمک می‌کند تا تالاب هامون شرایط بهتری یابد.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: با نگاهی به اطراف سازه سد کمالخان متوجه مسیرهایی برای انحراف به بیابان گودزره شدیم و امید است بتوانیم با توافق هیات حاکمه افغانستان مسدود کنیم چرا که وضعیت تالاب ها مناسب تر خواهد شد.

سلاجقه یادآورشد: مرطوب سازی دریاچه هامون یکی از موضوعات مهم است و تاکنون ۵۰ در صد تالاب هامون آبگیری شده است.

وی درباره نظارت سازمان محیط زیست برای کاهش پلاستیک ها گفت: روی موضوع کاهش پلاستیک‌های زیر ۲۵ میکرون کاملا نظارت می‌کنیم و در این زمینه با تمام روسای شرکت های اصلی جلسه برگزار شده است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره ژن توله یوز هم گفت: یکی از راه های تکثیر در موضوع حیات وحش استفاده از مسائل سلولی و مولکولی است که ژن توله یوز در بخش رویان ذخیره شده است.

دیگر خبرها

  • علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟
  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: 50 درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد
  • موفقیت شورا و شهرداری یزد در کاهش آسیب‌های شهری
  • موفقیت شورا و شهرداری در کاهش آسیب‌های شهری هنگام وقوع بارندگی
  • گلایه مدیر کل برای استفاده نکردن نهادها از صندوق ملی محیط‌زیست
  • بیماری و بیکاری سهم ۷ میلیون ایرانی از دریای خزر | یک مسئول محیط زیست: برای شنا هم حاضر نیستم به خزر بروم
  • معرفی ۶ نفر از عاملان آلودگی محیط زیست کرج به مراجع قضایی
  • استفاده از فاضلاب برای کشاورزی جرم است
  • پاکسازی منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قاین