Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنندج - ایرنا - برگ های رنگارنگ فصل هزار رنگ همانند فرش هایی خوش نقش و نگار چندی است معابر و پارک های سطح شهر سنندج را پوشانده و جلوه ای زیبا از طبیعت پاییزی را به نمایش گذاشته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در فصل پاییز که از آن به فصل هزار رنگ نیز تعبیر شده است، طبیعت رنگ و بوی دیگری به خود می گیرد و تجمیعی از زیبایی های نقاش طبیعت در این فصل خود را به نمایش می گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رقص خرامان برگ ها و برگ ریزان پاییزی از زیباترین جلوه های طبیعت در این فصل است و خش خش برگ ها در زیر پای عابران پیاده، موسیقی دلنوازی را به گوش می رساند که پر از حس آرامش است.
هر چند از پاییز به عنوان خزان طبیعت نام برده شده است اما پاییز کردستان و در شهر سنندج جلوه هایی از شاهکار خلقت را نشان می دهد و بدون اغراق می توان گفت زیبایی طبیعت این استان در فصل پاییز چشم هر بیننده ای را به خود خیره می کند.
در راستای بهره مندی بیشتر شهروندان از زیبایی های طبیعت در فصل هزار رنگ پاییز، چند سالی است شهرداری سنندج برگ های درختان ریخته شده در برخی معابر و پارک های شهر را جمع آوری نمی کند.
معاون خدمات شهری شهرداری سنندج می گوید: جمع نکردن برگ های پاییزی در برخی از پارک های شهر چهار سال است در دستور کار قرار گرفته که با استقبال شهروندان نیز مواجه شده است.
آرش رخزادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برگ های پاییزی جلوه زیبایی به مناظر شهری می بخشند و جمع نکردن آن در پارک هایی که پوشش درختی بیشتری دارند مناظر بکری از پاییز هزار رنگ را به نمایش عموم می گذارد.
وی با بیان اینکه امسال برای چهارمین سال پیاپی برگ های پاییزی در برخی پارک های شهر جمع آوری نمی شود، اظهار کرد: سال گذشته برگ های پاییزی پارک ملت جمع آوری نشد که با استقبال شهروندان مواجه شد.
معاون خدمات شهری شهرداری سنندج ادامه داد: برای این کار شاخص هایی از جمله نبود چاله و آبرفت در پارک در نظر گرفته می شود که امسال برگ درختان در پارک های ملت و اقاقیا، نسیم و پارک محمدی نیز جمع آوری نشده است.
رخزادی یادآور شد: این برگ ها براساس برنامه ریزی های انجام شده تا آخر پاییز در سطح فضای سبز و معابر پارک ها می مانند و پس از آن در یک روز مشخص و با حضور دوستداران طبیعت جمع آوری خواهند شد.
وی اضافه کرد: جمع نکردن این برگ ها از سطح معابر و خیابان ها بدلیل اینکه در هنگام بارش باران موجب مسدود شدن کانال های هدایت آب های سطحی می شوند، امکانپذیر نیست.
یکی از شهروندان سنندجی نیز در خصوص اقدام شهرداری می گوید: در دنیای امروزی که همه چیز ماشینی شده جمع نکردن برگ های پاییزی که جلوه زیبایی دارد موجب می شود گذر فصل ها به خوبی احساس شود.
امیر رحمانی افزود: همانگونه که فصل های زمستان و بهار با برف و باران و گل و شکوفه های رنگارنگ زیبایی خود را نشان می دهند زیبایی فصل پاییز در برگ ریزان است و در واقع برگ ریزان نماد این فصل هزار رنگ، که باید حفظ شود.
وی اظهار کرد: علاوه بر زیبایی های طبیعی برگریزان پاییزی، این برگ ها به گونه ای نیست که به صورت یک دفعه بر روی زمین ریخته شود بنابراین هر روز جمع کردن آن فقط بر زحمت کارگران شهرداری می افزاید.
این شهروند سنندجی یادآور شد: شهرداری می تواند در آخر ماه آذر و در یک حرکت دسته جمعی نسبت به جمع کردن برگ ها اقدام کنند، حتی می توان از اعضای انجمن های دوستدار محیط زیست نیز برای این کار کمک گرفت.
یکی دیگر از شهروندان سنندجی معتقد است نقاش طبیعت خود برای هر فصلی ساز و کارهایی دارد که از نظم خاصی هم برخوردار است که مملو از زیبایی است و قطعا این زیبایی ها، آرامش خاصی به انسان می دهد.
فرهاد محمدی افزود: این زیبایی ها اگر دستخوش تغیر نشوند و اجازه داده شود روال و سیر طبیعی خود را بگذارند علاوه بر اینکه نقشی زیبا به زمین می دهد، فضای دلشنینی نیز برای رهگذران ایجاد می کند.
به گفته وی، می توان نتیجه گرفت که جمع آوری نکردن برگ های پاییزی اقدامی جالب توجه از سوی شهرداری است و لازم است شهروندان نیز با شهرداری همکاری لازم را داشته باشند.
محمدی اظهار کرد: هم اکنون شهرداری بدنبال زیبا سازی شهری از راه های مختلف همانند نقاشی و تابلو سازی است حال اینکه این زیبایی به صورت طبیعی به ما هدیه داده شده و نباید آن را به بهانه دست و پا گیر بودن از بین ببریم.
شهر سنندج مرکز استان کردستان با حدود 500 هزار نفر جمعیت توسط سه ناحیه شهرداری اداره می شود، در این شهر علاوه بر پارک آبیدر با مساحت بیش از 260 هکتار در مجموع 90 بوستان عمومی و محله در نقاط مختلف شهر به وسعت 2 میلیون مترمکعب وجود دارد.
سرانه فضای سبز در این شهر 6 مترمربع است که این مقدار از میانگین سرانه فضای سبز در کشور (12 متر مربع) کمتر است.
گزارش: افسانه گلباغی ** انتشار: مجید سلیمانی
7348/9102

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۷۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۱۳ ایستگاه ورزش همگانی در اردبیل

اباسط ابراهیمی اظهار کرد: ایستگاه‌های ورزشی صبحگاهی بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده از امروز در ۱۳ نقطه اردبیل کار خود را آغاز کردند که بر اساس انتظار‌ها با استقبال خوبی هم از سوی شهروندان روبه‌رو شد.

او بیان کرد: استادیوم کارگران، پنج آذر، پارک ولایت، پارک شفا، پارک وحدت، پارک بانوان، فرهنگ‌سرای اصلانیان، باغ جیرال، پارک فرهنگیان، پارک بعثت، پارک سینا، پارک شهید سلیمانی و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری از فردا ساعت هفت و ۳۰ دقیقه تا هشت و ۳۰ دقیقه آماده میزبانی همشهریان اردبیلی هستند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اردبیل افزود: ایستگاه‌های ورزشی روزانه ویژه بانوان در پارک‌های ولایت، شفا، فرهنگیان، سینا، بعثت، شهدای میراشرف، بانوان، قمر بنی‌هاشم، پنج آذر، باغ جیرال، استادیوم کارگران، سالن یادگار امام (ره) و پارک شهید سلیمانی واقع در روبه‌روی دادگستری خانوادگی خواهد بود.

ابراهیمی عنوان کرد: گسترش سلامتی، نشاط و شادابی با ایجاد بستر‌های مناسب ورزشی در محله‌ها و بوستان‌های اردبیل از جمله در قالب تقویت ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی و عصرگاهی پیگیری می‌شود که بسترسازی آن با شهرداری و تامین مربی ایستگاه‌ها برعهده هیات ورزش‌های همگانی است.

او با قدردانی از همراهی اداره ورزش و جوانان، هیات ورزش‌های همگانی و عزم شهرداری برای ترویج و توسعه فرهنگ ورزش، از همه شهروندان به ویژه بانوان اردبیلی خواست تا برای حفظ سلامتی خود و افزایش نشاط اجتماعی، مشارکت لازم را در این طرح ورزش همگانی با حضور در ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی داشته باشند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اردبیل در ادامه گفت: طرح خیابان ورزش نیز در راستای ارتقای سلامت شهروندان و ترویج ورزش همگانی در حاشیه دریاچه شورابیل به اجرا درمی‌آید.
ابراهیمی با اشاره به استقبال پرشور خانواده‌ها از نخستین برنامه افزود: امکانات و تجهیزات ورزشی شامل شطرنج، مینی گلف، شمشیربازی، بدمینتون، فوتبال تنیسی، چوب‌کشی، هولاهوپ، ترامپولین و دارات برای استفاده علاقه‌مندان تدارک دیده شده است.

او با قدردانی از همکاری هیات‌های ورزشی از جمله شمشیربازی، ورزش‌های همگانی و بازی‌های بومی-محلی از شهروندان اردبیلی دعوت کرد تا در این طرح پرشور و نشاط‌آفرین که عصر پنجشنبه‌ها برگزار می‌شود نیز حضور یابند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • جهاد آسفالت معابر شهر کرمان شروع شد
  • نشست «اقلیم، طبیعت، بیان هنری» برگزار شد/ نگاه فلسفی به زیبایی
  • احداث مخزن ۱۶۰ هزار مترمکعبی سیل‌بند پارک کوهستان در یزد + فیلم
  • تجربه خاطراتی از ماجراجویی و لحظاتی شاد در دل طبیعت
  • نگاهی به طبیعت پارک ملی ساریگل از لنز دوربین شهروند خبرنگار
  • ایجاد ۱۳ ایستگاه ورزش همگانی در اردبیل
  • ترمیم آسفالت خیابان بنفشه درخواست شهروندان اهوازی شد
  • «حسنا و ملکه‌های رنگی» به کتابفروشی‌ها آمدند
  • امنیت و زیبایی بصری ماحصل روشنایی معابر قشم
  • تلفیق هنرنمایی طبیعت با فناوری نوین، نجات کشاورزی کم بازده دیم