Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط: مرتضی صفاری نطنزی با تاکید بر اینکه حاکمیت ایران جدای دیگر حاکمیت هاست در این خصوص افزود: اساسا در ایران رایج نیست دیگران درباره موضوعات داخلی ما اظهار نظر کنند و در مورد آن تصمیم گیری و یا مداخله نمایند.

به گزارش جام جم وی تصریح کرد: خانم زاغری دارای تابعیت ایرانی بوده و بر اساس این تابعیت تفهیم اتهام(موضوعات ضد امنیتی) و محاکمه شده و در حال حاضر هم مشغول سپری کردن دوران محکومیت خود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لذا مداخله دیگران در این خصوص نه پذیرفتنی خواهد بود و نه توجیهی در بر دارد.

صفاری در رابطه با رایزنی تلفنی بوریس جانسون وزیر خارجه بریتانیا با همتای ایرانی خود محمد جواد ظریف پیرامون پرونده نازنین زاغری خاطر نشان کرد: محتوای گفت و گوی وزیر خارجه کشورمان بیشتر حول این محور بوده که ایشان به همتای لندنی خود اطمینان خاطر داده که محاکمه مشارالیه ربطی به اظهارات و ادعای وی نداشته است. بنابراین بعید به نظر می رسد اتفاق جدیدی در مورد پرونده زاغری رخ دهد.

اما در ادامه گفتگو از این نماینده مجلس در خصوص خبری مبنی بر احتمال تاسیس دفتر اتحادیه اروپا در تهران( در پی سفر اخیر هیات اروپایی به ایران) سوال شد که وی در پاسخ گفت: رابطه با اتحادیه اروپا برای ما حایز اهمیت بوده و ظاهر امر بیانگر عزم جدی این اتحادیه برای تاسیس این دفتر در کشورمان است.

وی درباره تصریح کرد: اروپا علاقه مند است روابط گستره ای با تهران داشته باشد و ارتباطات خود را بیش از پیش توسعه بخشد. در حوزه برجام هم شواهد نشان می دهد کشورهای اروپایی تلاش دارند گام های رو به جلویی در اجرای آن بردارند و گمان می برند تاسیس دفتر در ایران کمک شایانی به این مسئله خواهد کرد.

صفاری با بیان اینکه چنانچه احساس شود این گونه مراودات منافع جمهوری اسلامی ایران را تامین می نماید، حتما تهران در قبال بازگشایی نمایندگی اتحادیه اروپا پس از بررسی ابعاد آن پاسخ مثبت می دهد.

عضو هیات رییسه مجلس در واکنش به این مسئله که برخی گمانه زنی و تحلیل ها حکایت از سوء نیت کشورهای اروپایی در تاسیس دفتر در تهران دارد، ابراز داشت: این توجیهی درستی نیست برای اینکه تک تک کشورهای اروپایی در کشورمان دارای سفارتخانه هستند و اگر قرار باشد با کسی ارتباط گیری کنند از این طریق هم امکان پذیر خواهد بود.

وی با تاکید اینکه صرف اینکه اروپا با تاسیس نمایندگی خود تلاش دارد اقدام خاصی انجام دهد دور از ذهن بنظر می رسد، افزود: بازگشایی دفتر اتحادیه اروپا در تهران می تواند به پیشبرد همکاریهای جمعی این اتحادیه با ایران مفید واقع شود.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۶۹۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۵ پرونده امور اراضی استان تهران تعیین تکلیف شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران با تشریح جزئیات بررسی پرونده‌های امور اراضی در این استان گفت: طی برگزاری کمیسیون، ۴۵ پرونده تعیین تکلیف شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از تهران، میرمحمد غراوی در تشریح جزئیات برگزاری اولین جلسه کمیسیون تبصره یک ماده یک امور اراضی استان تهران که با حضور مدیران کل سازمان‌های جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، حفاظت محیط زیست و امور اراضی استان تهران و سایر اعضا برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه ۴۵ پرونده مورد بررسی و تعیین تکلیف قرار گرفت.

وی افزود: پرونده‌های بررسی شده مربوط به درخواست تغییر کاربری اراضی کشاورزی در ۱۶ شهرستان استان تهران بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران عنوان کرد: پس از بررسی و تبادل نظر در خصوص پرونده‌های مذکور که مربوط به حوزه اجرای زیرساخت‌های بخش کشاورزی و غیر کشاورزی بود، آرا مربوط به هر پرونده صادر شد.

طبق تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، تشخیص موارد ضروری تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در هر استان به عهده کمیسیونی مرکب از رؤسای سازمان جهاد کشاورزی، امور اراضی، مسکن و شهرسازی، حفاظت محیط زیست آن استان و یک نفر نماینده استانداری است که به ریاست سازمان جهاد کشاورزی آن استان تشکیل می‌شود.

منبع: فارس

کد خبر 750442

دیگر خبرها

  • اتحادیه اروپا تحقیقات جدیدی را در مورد سیاست‌های انتخاباتی متا آغاز خواهد کرد
  • جهش ۴۶ درصدی صادرات آلمان به ایران در فوریه ۲۰۲۴
  • ۴۵ پرونده امور اراضی استان تهران تعیین تکلیف شد
  • تجارت ۸۵۰ میلیون یورویی ایران و اتحادیه اروپا در ۲ ماه
  • رشد ۳۰ درصدی تجارت ایران و اتحادیه اروپا
  • جزئیات بررسی پرونده های امور اراضی استان تهران تشریح شد
  • چالش های اتحادیه اروپا در خاورمیانه چیست؟/ نگاه بروکسل به پرونده هسته ای ایران با اسرائیل متفاوت است/ اتحادیه اروپا می تواند با ایران در مقابله با تهدیدهای مشترک همکاری کند
  • نیکا شاکرمی کیست؟ او چگونه از دنیا رفت؟
  • کمیسیون اتحادیه اروپا علیه فیس‌بوک و اینستاگرام اقدام می‌کند
  • چالش سخت آرسنال برای حفظ یکی از بهترین استعدادهای آکادمی‌اش