Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: تمهیدات لازم برای پذیرایی و اسکان زائران پیاده امام هشتم (ع) در نظر گرفته شده است.

خبرگزاری مهر- گروه استان ها، محیا ذوالفقاری؛ کاروان های پیاده این روزها به منظور شرکت در مراسم شهادت امام رضا(ع) پیاده روی خود را از شهرهای مختلف به سمت مشهد آغاز کرده اند و شرکت کنندگان در این مراسم معنوی تلاش می کنند تا توشه ای از این سفر برای خود برچینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از مهم ترین سازمان هایی که در خدمت رسانی به زائران پیاده اقدامات زیادی را به انجام رسانده سازمان تبلیغات اسلامی است که با توجه به ظرفیت های خود از جمله شورای هیئت های مذهبی تدارک خوبی رابرای رفاه حال زائران اندیشیده است.

به منظور آگاهی از اقدامات این سازمان در خدمت رسانی به زائران پیاده دهه پایانی صفر گفتگویی را با حجت الاسلام کاظم لطفیان، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی انجام دادیم.

به عنوان سوال نخست بفرمایید اولین گروه از زائران پیاده چه زمانی وارد مشهد می شوند؟

حرکت کاروان زائران پیاده از چند روز پیش آغاز شده و با توجه به بازدیدی که از محور ملک آباد صورت گرفت متوجه شدیم  زائران پیاده زودتر از زمان پیش بینی شده و به طور تدریجی در حال ورود به مشهد هستند.  با توجه به وضعیت موجود انتظار می رود یکشنبه شب نخستین گروه زائران پیاده وارد مشهد شوند.

چه تدارکی برای پذیرایی از زائران در راه ها در نظر گرفته شده است؟

ایستگاه های صلواتی توسط مردم میهمان نواز سراسر کشور  در راه های منتهی به مشهد دایر شده که در حال پذیرایی از زائران پیاده امام هشتم (ع) هستند و جلوه های خدمت رسانی به زائران در همه قسمت های این ایستگاه های  قابل مشاهده است.

به نظرم با وجود این شتاب مطلوب و رقابت مثبت و سازنده ای که در میان ایستگاه های صلواتی وجود دارد در بحث ارائه خدمات ما با هیچ مشکلی مواجه نخواهیم شد و با توجه به اوج بار شلوغی و ترافیکی جاده ها در چند روز آینده پیش بینی می کنیم که تمهیدات لازم برای جلوگیری از ایجاد مشکلات در نظر گرفته شده است.

آیا با پلیس راهور برای حفظ امنیت کاروان های پیاده هماهنگی شده است؟

بله، اقدامات لازم در این خصوص انجام شده و محور ملک آباد به مشهد روز سه شنبه بسته خواهد شد و تنها وسایل نقلیه دارای مجوز، اجازه عبور از این محور را خواهند داشت و آرام همراه زائران پیاده حرکت خواهند کرد .

چه تدارکی برای اسکان زائران در نظر گرفته شده است؟

در بحث اسکان زائران نیز  مشهد به ۱۰ منطقه تقسیم بندی شده و در هر منطقه هیئت ها و خیرین اسکان و پذیرایی زائران چند کاروان پیاده را به عهده گرفته اند. حسینیه ها، مساجد، مدارس و منازل مسکونی بسیاری برای اسکان زائران پیاده امام هشتم (ع) در نظر گرفته شده است و همچنین حدود ۱۲۰ منزل مسکونی نیز آمادگی خود را برای استقبال و پذیرایی از زائران پیاده اعلام کرده اند.

چه خدمات دیگری قرار است به زائران ارائه شود؟

در تمامی مسیر های منتهی به مشهد ایستگاه های صلواتی به صورت فعال در حال پذیرایی و خدمت رسانی به زائران هستند و برای  شهرستان های خراسان رضوی برنامه ریزی در جهت ارائه خدمات به زائران پیاده امام هشتم(ع) در نظر گرفته شده است. خدمات بهداشتی و درمانی نیز در همه قسمت ها برای زائران در نظر گرفته شده و هم اکنون در ایستگاه های ورودی مشهد امکانات بهداشتی و درمانی مستقر شده و در حال خدمت رسانی به زائران هستند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۲۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای هفتمین سال تشرف کاروان پیاده «قافله عشق و انتظار» به مشهد انجام می‌شود

مدیر این کاروان که اعضای آن از ساکنان استان البرز هستند در خصوص جزئیات این اقدام گفت: از سال 95آیین پیاده روی کاروان قافله عشق و انتظار در دهه مبارک کرامت آغاز شده و این حرکت مبارک هر سال باشکوه تر از سال های قبل برگزار می شود.

حمید پارسا افزود: تعداد شرکت‌کنندگان این کاروان در سال های ابتدای بین 550 تا 1000 نفر بود و اما امسال تعداد۱۴۰۰ زائر و مشتاق حضرت را در این مسیر خواهیم داشت.

وی خاطرنشان کرد: این کاروان حرکت خود را  ۲۶ اردیبهشت ماه مصادف با ششم ذی القعده از شهرکرج آغاز کرده و اعضا با قطار راهی نیشابور می شوند و پس از زیارت امامزاده های این شهر، به صورت پیاده راهی مشهد مقدس خواهند شد.

مدیر این کاروان در ادامه خاطرنشان کرد: همزمان با روز ولادت امام هشتم علیه السلام، کاروان به مشهد می رسد و اعضا با در دست داشتن شاخه های گل به حرم مطهر رضوی مشرف خواهند شد.

پارسا همچنین از پیش بینی اجرای برنامه های فرهنگی در طول مسیر پیاده روی از نیشابور به سمت مشهد خبر داد.

منبع: آستان نیوز

دیگر خبرها

  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • ثبت نام طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین آغاز شد
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • پذیرایی خادم الشهدای هرمزگان از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی + تصاویر
  • ۵۷ سال؛ میانگین سنی حجاج ایرانی در سال ۱۴۰۳
  • میانگین سنی حجاج عازم حج تمتع ۵۷ سال است
  • روحانیون کاروان‌های حج مشعل داران معارف و مناسک هستند
  • حاجیان ایرانی با میانگین سنی ۵۷ سال عازم حج تمتع می‌شوند
  • زائران بیت الله الحرام با شناخت و معرفت به زیارت خانه خدا بروند
  • برای هفتمین سال تشرف کاروان پیاده «قافله عشق و انتظار» به مشهد انجام می‌شود