Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیرجند- مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از برگزاری ۱۲۶ برنامه محوری همزمان با دهه وقف در استان خبر داد.

به گزارش امتداد نیوز، حجت الاسلام منصور هاشمی ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: طبق فرموده امام خمینی (ره)  مبنی بر اینکه محرم و صفر اسلام را زنده نگه می دارد علت بقای اسلام محرم و صفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اوقاف خراسان جنوبی در ایام محرم و صفر نقش بسیار خوبی را ایفا کرده است، افزود: ۱۷۳ برنامه دهه پایانی صفر نیز در ۱۱ شهرستان برنامه ریزی شده است.

وی ادامه: زیارت اربعین، مراسم لبیک یا رسول اللّه در ۲۸ بقعه، زیارت حضرت رسول (ص)  از بعید در ۱۹ نقطه از اهم برنامه های دهه پایانی صفر خواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اطعام به مناسبت رحلت پیامبر اکرم (ص) در ۱۵   نقطه از دیگر برنامه های دهه پایانی صفر است، گفت: عزداری امام حسن مجتبی (ع) نیز در ۲۸ بقعه متبرکه سطح استان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در ۲۵ بقعه متبرکه عزاداری شهادت امام رضا (ع)  برگزار می شود، عنوان کرد: ۱۱ مبلغ متخصص اعزامی از قم و ۵۰ روحانی بومی در دهه پایانی صفر برنامه مذهبی خواهند داشت.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به اینکه مراسمات اربعین حسینی(ع) در استان بی نظیر برگزا شده است، اظهار داشت: در ۲۰ نقطه از استان کاروان جاماندگان از راهپیمایی اربعین حسینی حرکت کرده است.

وی با بیان اینکه حدود هشت هزار و ۵۰۰ نفر در کاروان جاماندگان اربعین حسینی در فردوس شرکت کرده اند، افزود: مردم استان برای اقامه عزای اباعبدالله تنها به حضور در مساجد و حسینیه ها اکتفا نمی کنند و خوشبختانه عزاداری های از ایستایی به حرکت درآمده اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه دهه وقف از ۲۵ آبان آغاز خواهد شد، گفت: ۱۲۶ برنامه محوری در این دهه در شهرستان ها و بقاع متبرکه برگزار خواهد خواهد شد.

وی با بیان اینکه همایش یاوران وقف با حضور امام جمعه و فرماندار در ۱۱ شهرستان برگزار خواهد شد، عنوان کرد: در این همایش از واقفین تجلیل خواهد شد و فرهنگ وقف نیز در این همایش نهادینه خواهد شد.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به اینکه ۳۶ نشست صنفی تخصصی وقف در ۱۱ شهرستان استان برگزار خواهد شد، بیان کرد: شش نمایشگاه وقف نیز در این دهه در استان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۲۵ ایستگاه همه واقف باشیم در استان برپا خواهد شد، گفت: هشت جلسه زنگ انشاء، غبارروبی مزا شهدا و دیدار با خانواده های شهدا، عیادت از بیماران و طرح ویزیت رایگان پزشک از دیگر برنامه های دهه وقف خواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هفت محفل انسا با قرآن با حضور قاری بین المللی شاکرنژاد در استان برگزار خواهد شد، ۱۴ پروژه نیز در این دهه افتتاح خواهد شد.

رتبه نخست استان در رشد درامدهای موقوفات

وی ادامه داد: زائرسرای ۱۶ واحدی بقعه سیدناالحسین، دفتر هیئت امنای امامزادگان باقریه، زائر سرای امامزادگان باقریه، زائرسرای سه واحدی آستانه بی بی زینب خاتون، مخزن ذخیره آب شاه سلیمان، آشپزخانه بسیار مجهز بقعه متبرکه شاه سلیمان و پارکینگ این بقعه در این دهه افتتاح خواهد شد.

حجت الاسلام هاشمی با بیان اینکه امامزاده شاه سلیمان طی شش ماهه نخست سال جاری مقام اول رشد درآمدی را داشته است، عنوان کرد: یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان طرح توسعه این امامزاده از سوی سازمان اوقاف مصوب شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در ۸۰ درصد بقاع متبرکه استان ساخت و ساز انجام می شود که ۹۰ درصد اعتبارات آن کمک های مردمی است، افزود: طی شش ماهه نخست سال جاری اداره کل اوقاف استان رتبه اول را در رشد درآمدهای بقاع متبرکه و موقوفات را کسب کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان کرد: بقاع متبرکه استان ۵۰ درصد و موقوفات استان ۵۶ درصد رشد درآمدی داشته است.

وی با بیان اینکه وقف نامه شوکت آباد بیرجند ۱۰۰ درصد قانونی و مورد تایید قرار گرفته است، گفت: چهار پنجم شهر آیسک وقف است اما متاسفانه برخی از مسئولین این شهر در فضای مجازی شروع به فضاسازی و دروغ پردازی کرده اند و با راه اندازی کمپین ذهن مردم را مشوش کرده اند.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تا کنون برنامه موقوفات نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد و بقاع متبرکه ۲۵ درصد رشد داشته است، عنوان کرد: در حال حاضر ۱۹ هزار موقوفه و ۲۳ هزار رقبه در استان وجود دارد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری حدود ۶۹ موقوفه جدید در استان داشته ایم که ۳۶ وقف به ثبت رسیده است.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۱۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ترویج و بهره مندی از آثار استاد مطهری در مراکز علمی و فرهنگی

 آیت الله عبادی در دیدار مسئول موسسه بینش مطهر کشور ضمن گرامیداشت هفته معلم و سالروز شهادت علامه استاد آیت الله مطهری گفت: آثار شهید مطهری بیش از گذشته ترویج و مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی افزود: اساتید باید به صورت کلاسیک آثار و اندیشه‌های استاد مطهری، امام راحل، رهبر معظم انقلاب و سایر شخصیت‌ها را در برنامه‌های کاری و درسی قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: مجلس و مسئولان فرهنگی وظیفه دارند تا آثار این استاد بزرگوار را در جزو برنامه‌های درسی قرار دهند. 

مسئول موسسه بینش مطهر کشور نیز با اشاره به اینکه امروز در کشور بیش از هزار نفر از اساتید و حوزه‌های علمی مورد تایید برای ترویج آثار و اندیشه‌های استاد مطهری در کشور فعالیت می‌کنند گفت: در این خصوص ۳۰ نفر از اساتید در خراسان جنوبی هستند که با هزار و ۲۰۰ دانش پژوه فعالیت می‌کنند.

هاشمی افزود: استفاده از کتاب‌های استاد مطهری و همچنین ۵ نفر از مراجع بزرگ کشور و بهره گیری از دیدگاه‌های آنان برای اقشار مختلف کودکان، نوجوانان و دانشجویان در برنامه کاری ما است.

وی گفت: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند آثار شهید مطهری در مراکز فرهنگی نیز باید گسترش یابد و جزو برنامه‌های درسی آنان باشد که بنیان فکری افراد را تقویت کند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • لزوم ترویج و بهره مندی از آثار استاد مطهری در مراکز علمی و فرهنگی
  • جذب سهمیه ۱۲۸۰ معلم برای خراسان جنوبی
  • ۴۸۰ کودک بازمانده از تحصیل در خراسان جنوبی به چرخه آموزش برگشتند
  • آمادگی ۲۸۷ شعبه اخذ رأی در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در خراسان جنوبی
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • شوراهای اسلامی برای تولید و رونق اقتصادی روستاها برنامه‌ریزی کنند
  • برگزاری همزمان مرحله دوم و سوم لیگ آب‌های آرام و مرحله پایانی لیگ کانوپولو
  • برگزاری 120 برنامه در هفته عقیدتی _ سیاسی در خراسان جنوبی
  • اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه همزمان با هفته عقیدتی سیاسی در لرستان
  • اجرای ۱۲۰ برنامه هفته عقیدتی سیاسی در خراسان جنوبی