Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهریار پاکباز روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: مایه کوبی دام های سنگین این شهرستان با مراجعه تیم های دامپزشکی به روستاها به صورت رایگان انجام شد.
بیماری تب برفکی یا بیماری دهان و پا یک بیماری فوق العاده عفونی و واگیردار در بین دام ها به ویژه نشخوارکنندگان گاو، گوساله، گوسفند و بز است که به علت وجود تیپ های مختلف ویروسی به اشکال مختلف در بین جمعیت دامی ایجاد و از خسارت بارترین بیماری های دامی در جهان محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: همچنین از ابتدای امسال تاکنون 30 هزار راس دام سبک علیه بیماری آبله گوسفندی و بز مایه کوبی شدند.
وی اضافه کرد که آبله یک بیماری ویروسی به شدت مسری حاد یا تحت حاد (مزمن) است که بیشتر در جمعیت دامی گوسفند و بز مشاهده می شود و مایه کوبی از مهم ترین راه های پیشگیری و کنترل این بیماری محسوب می شود.
رئیس شبکه دامپزشکی قصرشیرین ادامه داد: این بیماری بیشتر به صورت دانه های برجسته در گوسفند و بز بالغ بروز می کند و ممکن است باعث سقط جنین در جنس ماده نیز شود.
پاکباز اظهار کرد: با توجه به ایام اربعین، نظارت های بهداشتی و کنترل بر واحدهای عرضه فرآورده های خام دامی ، رستوران ها ، قصابی و موکب ها نیز تشدید شد.
وی با بیان این که ماهیانه 150 مورد بازرسی و نظارت بر واحدهای عرضه کننده فرآورده های دامی و قصابی های سطح شهر قصرشیرین انجام می شود ، گفت: هم اکنون به طور میانگین در واحدهای عرضه کننده گوشت قرمز در قصرشیرین سه تن گوشت قرمز و بیش از 9 تن گوشت مرغ توزیع می شود.
وی از نظارت کامل بر خودروهای حمل گوشت از کشتارگاه سرپل ذهاب با توجه به نبود کشتارگاه دام در قصرشیرین برای انتقال و توزیع گوشت بین واحدهای عرضه کننده گوشت در سطح شهر خبر داد.
وی گفت: با توجه به سرد شدن هوا ، پایش های مراقبتی بر تالاب سید خلیل و همچنین مجتمع ماهیان گرمابی با توجه به کوچ پرندگان در قشلاق و نظارت بر مراکز عرضه طیور برای مقابله با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در این شهرستان خبر داد.
وی از برپایی کلااس های آموزشی برای آشنایی با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان با همکاری خانه های بهداشت خبر داد و افزود: تاکنون موردی از شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در شهرستان قصرشیرین مشاهده نشده است.
بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان (HPAI) بین پرندگان و انسان مشترک است و در مواردی به سایر پستانداران نیز از طریق تماس مستقیم و غیر مستقیم با پرنده آلوده منتقل می شود.
شهرستان قصرشیرین با بیش از 27 هزار تن جمعیت در غرب استان کرمانشاه دارای 30 هزار راس دام سبک و سنگین است.
7079/3012/3033 خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشاردهنده:فرزاد نویدی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۳۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرندگان مهاجر در آب‌گیرهای گرمه فرود آمدند

دریافت 25 MB

به گزارش خبرگزاری مهر، پرنده‌های مهاجر در مسیر بازگشت به عرض‌های شمالی کره زمین مهمان آب‌گیرهای گرمه شدند.

کد خبر 6098563

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۱۲۱ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • بارش شدید باران در قصرشیرین
  • پرندگان مهاجر در آب‌گیرهای گرمه فرود آمدند
  • واکسیناسیون بیش از ۷۰ هزار راس دام علیه بیماری آبله در هفتکل
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • سمپاشی مزارع گندم ارومیه علیه سن غلات و علفهای هرز
  • سمپاشی ۱۸۱۶ هکتار از مزارع ارومیه بر علیه آفت سن غلات
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • کشف بیش از ۹۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • برگزاری اولین اردوی جهاد دامپزشکی در خرم‌دره