Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-01@23:28:51 GMT

۵ گیاه مخصوص اتاق خواب برای تجربه یک خواب عمیق

تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۵۶۴۸۳

۵ گیاه مخصوص اتاق خواب برای تجربه یک خواب عمیق

امروزه کم‌خوابی و یا بدخوابی به یک معظل بزرگ برای خانواده‌‌ها تبدیل شده است. برخی برای اینکه بتوانند راحت بخوابند به انواع و اقسام آرام بخش‌های طبیعی و صنعتی رو می‌آورند اما مصرف این داروها ممکن است باعث انواع مشکلات دیگر جسمی و روحی در دراز مدت شود.

سرویس سبک زندگی فردا؛ بشیر قلی‌زاده سرچشمه: امروزه کم‌خوابی و یا بدخوابی به یک معضل بزرگ برای خانواده‌‌ها تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی برای اینکه بتوانند راحت بخوابند به انواع و اقسام آرام بخش‌های طبیعی و صنعتی رو می‌آورند اما مصرف این داروها ممکن است باعث انواع مشکلات دیگر جسمی و روحی در دراز مدت شود. در این گزارش شما را با روش و راهکاری آشنا می‌کنیم که تا با پیروی از آن ‌بتوانید یک خواب راحت و عمیقی را در طول شب تجربه کنید. همانطور که می‌دانید گل‌ها و گیاهان با توجه به رایحه و زیبای خاص و منحصر به فردی که دارند باعث شده‌اند ما از آنها برای خشبو و زیبا کردن منازلمان استفاده کنیم. شما می‌توانید برخی از این گل‌ها را درون اتاق خواب خود قرار دهید تا علاوه بر زیبایی و رایحه‌ای که دارند از دیگر مزایای شگفت‌انگیز آن‌ها نیز استفاده کنید. در ادامه این گزارش شما را با 5 نوع از بهترین گل و گیاه آشنا می‌کنیم تا با قرار دادن آن‌ها درون اتاق خواب خود بتوانید از مزایای آرام بخشی آن‌ها نهایت استفاده را ببرید و شبی راحت و بدون تنشی را تا صبح تجربه کنید.

۱. گل یاسمن

گل یاسمن یا همان یاس شکوفه‌های بسیار زیبا و کوچکی دارد. همچنین این گل با توجه به رایحه خوش و دلنشینی که دارد اغلب به عنوان یک اسانس آرام بخش مورد استفاده قرار می‌گیرد. مطالعاتی که روی این گل انجام گرفته است ثابت می‌کند عطر و رایحه این گل باعث کاهش سطح اضطراب در بدن می‌شود. این رایحه همچنین می‌تواند روی کیفیت خواب تاثیر مثبت بگذارد و آن را بهبود ببخشد. نگهداری گیاه یاسمن بسیار آسان است چرا که درون یک گلدان به راحتی رشد می‌کند. شما می‌توانید گل یاسمن را روی پنچره اتاق خواب خود قرار دهید و در زمان گلدهی آن از رایحه بی‌نظیرش استفاده کنید. شما با استفاده از یک خاک مرغوب و آبیاری منظم آن باعث شوید تا دوره‌های گلدهی آن افزایش یابد.

 

 

۲. گل مار

گل مار همچنین به عنوان گل زبان مادر شوهر در بین مردم شناخته شده است. این گل به طور طبیعی باعث تصفیه شدن هوای منزل نیز می‌شود. همچنین فعالیت و تصفیه سازی گل زبان مادر شوهر در شب هنگام بیشتر است. همچنین این گیاه سحرآمیز می تواند برخی مواد شیمیایی مضر همچون زایلن، ترشلو اتیلن، تولوئن، بنزن و فرمالدئید را از درون خانه شما بویژه اتاق خواب شما حذف کند. قابل توجه است که بدانید فرمالدئید درون اسپری‌های که مصرف می‌کنید یافت می‌شود. از این رو برای حذف این گونه مواد شیمیایی مضر استفاده از یک تصفیه کننده همچون گل مار می‌تواند بسیار موثر باشد. بنا بر این وجود چنین گلی درون اتاق خواب شما می تواند عوامل ایجاد تنش که به صورت مواد معلق در خانه و اتاق خواب شما است را به خوبی تصفیه کند. این گل با توجه به ساختاری که دارد درون اتاق خواب مشکلی برای رشد پیدا نمی کند اما رساندن مقداری نور از طریق پنجره اتاق برای ادامه حیات آن ضروری است.

۳. اسطوخدوس

تقریبا در همه جا از رایحه اسطوخدوس برای آرامش گرقتن مورد استفاده قرار می‌دهند. بو و رایحه اسطوخدوس ثابت کرده است که می‌تواند ضربان قلب، فشار خون و سطح استرس را در بدن کاهش دهد. بخاطر همین مزایا، اسطوخدوس می‌تواند درون اتاق خواب شما قرار بگیرد. مطالعه ای که توسط مدرسه پزشکی میامی میلر صورت گرفته است نشان می دهد عطر اسطوخدوس وقتی در روغن حمام نوزادان قرار داده می شود می تواند آن‌ها را آرام کرده و خواب شان را عمیق تر کند و این امر همچنین می‌تواند میزان استرس در مادران را نیز کاهش دهد. فقط یادتان نرود که گیاه اسطوخدوس گرما و آفتاب را دوست دارد در نتیجه این گل را در کنار پنجره‌ای که به میزان کافی گرما و نور خورشید را می‌تواند به این گیاه برساند قرار دهید تا از مزایای شگفت انگیز گل‌های آرام بخش اسطوخدوس نهایت بهره را ببرید.

۴. گل چمچمه‌ای یا برگ قاشقی (Peace Lily)

گل برگ قاشقی مثل گل مار توانایی تصفیه کردن هوا را دارد از این رو شما می‌توانید آن را درون اتاق خواب خود قرار دهید تا آلاینده معلق آن را پاک سازی کند. طبق مطالعاتی که توسط سازمان ناسا صورت گرفته است نشان می‌دهد گل برگ قاشقی (Peace Lily) می تواند 5٪ رطوبت اتاق را افزایش دهد. همان طور که می‌دانید رطوبت بالا باعث می‌شود که در هنگام خواب راحتر نفس بکشید این عمل در خوابیدن بدون تنش و استرس می‌تواند به شما کمک کند. اگر رطوبت داخلی ساختمان کم باشد می‌تواند باعث ایجاد الکتریسیته ساکن، خشکی پوست و مو، افزایش حساسیت به سرماخوردگی و بیماری‌های تنفسی ‌شود. در پاره‌ای مواقع این حالت ممکن است باعث رشد ویروس‌ها و میکروب‌ها در بدنتان شود. گیاه برگ قاشقی دارای گل‌های سفید جذابی است و نیاز به یک بار آبیاری در طول هفته را دارند. این گل توانایی رشد در محیط کم نور اتاق خواب را دارد از این رو استفاده کردن از آن علاوه بر زیبای که دارد می‌تواند روی نحوی خوابیدنتان تاثیرات مثبتی بگذارد.

۵. آلوئه ورا

آلوئه ورا یگ گیاه دارویی مناسب برای استفاده کردن درمحیط بسته خانه است. این گیاه با توجه به تولید اکسیژینی که در طول شب انجام می‌دهد، می‌تواند هوای درون اتاق‌تان را بهبود ببخشد. این گیاه به عنوان یک شاداب کننده پوست نیز شناخته شده است. با توجه به رطوبت بالایی که در برگ‌های این گیاه است نیاز به آبیاری زیادی ندارد. همچنین ژل موجود در برگ‌های این گیاه می‌تواند برای درمان انواع سوختگی‌های جزئی و حتی بریدگی موثر واقع شود. همچنین از دیگر ویژگی‌های درمانی برگ آلوئه ورا درمان جای نیش حشرات و خشکی پوست است. بنا بر این شما با پرورش این گیاه در خانه با یک داروخانه طبیعی روبرو می‌شوید. که می‌توانید از آن نهایت استفاده را ببرید گیاه آلوئه ورا برای رشد نیاز به محیط آفتابی دارد با این تفاسیر این گیاه را در کنار پنجره نورگیر قرار دهید.

تذکر: «کسانی که از آلرژی رنج می برند بهتر است تا زمانی که مطمئن نشده‌اند که به گیاهان ذکر شده حساسیت دارد یا نه از آن‌ها درون اتاق خواب خود استفاده نکنند در ضمن وجود گل و گیاه در خانه ممکن است باعث هجوم حشرات به داخل خانه شود از این رو موارد ایمنی و نظافت از گل و گلدان را جدی بگیرید».

منبع: dreams.co.uk

کلمات کلیدی: گیاهان آپارتمانی ، آلوورا ، گل برگ قاشقی ، تصفیه کننده ، خواب آرام ، ضد استرس ، آرامش بخش

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۵۶۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام پالایشگاه گاز هاشمی‌نژاد برای مقابله با ریزگردها

پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد در اقدامی نوآورانه برای مبارزه با پدیده مخرب ریزگردها همسو با اجرای مسئولیت‌ اجتماعی، طرح کشت تحقیقاتی و پایلوت ۱۰ هزار بوته گیاه کاپاریس در منطقه پیرامون را انجام داد.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت ملی گاز ایران، این طرح که با هدف مقابله با ریزگردها اجرا شده، نشان‌دهنده تلاش‌های مستمر پالایشگاه برای استفاده از راهکارهای نوآورانه محیط‌زیستی به‌منظور بهبود شرایط اکولوژیک منطقه است.

گیاه کاپاریس به‌دلیل تحمل زیاد در برابر خشکی و شوری، به‌عنوان گزینه‌ای ایدئال برای کاشت در مناطق بیابانی و خشک انتخاب شده است. این گیاه نه‌تنها در مقابله با ریزگردها مؤثر است، بلکه به‌دلیل داشتن خواص دارویی، می‌تواند به‌عنوان یک منبع درآمد پایدار برای کشاورزان منطقه نیز عمل کند.

موفقیت این طرح می‌تواند الگویی برای دیگر مناطق شهرستان سرخس باشد و گامی بزرگ برای حفاظت محیط‌زیست و توسعه پایدار تلقی شود. امید است با توسعه این نوع کشت‌ها، شاهد کاهش قابل توجهی در مشکلات ناشی از ریزگردها در منطقه باشیم.

دیگر خبرها

  • کشت ۳۵۰ هکتار گیاه دارویی در شهرستان نهاوند
  • عمیق ترین حفره آبی جهان در این منطقه کشف شد
  • عکس | کشف عمیق‌ ترین حفره آبی جهان در مکزیک
  • اقدام پالایشگاه گاز هاشمی‌نژاد برای مقابله با ریزگردها
  • غافلگیری سایپا برای متقاضیان خودروی ساینا
  • عمیق ترین حفره آبی جهان در مکزیک کشف شد
  • اهلی سازی دو گیاه دارویی در خراسان شمالی
  • عکس/ نمایشگاه گل و گیاه اصفهان
  • تلاش برای شکستن خواب بذر خاویار گیاهی در خراسان شمالی
  • شکلات های مخصوص المپیک تولید شد + نحوه تولید | ویدئو