Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-01@21:29:24 GMT

توزیع داروی بیماری ام پی اس

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۷۴۷۵۱

توزیع داروی بیماری ام پی اس

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: شرکت‌های وارد کننده دارو بیماری ام پی اس(MPS) تصمیم داشتند دارو را با قیمتی بالا توزیع کنند و به همین علت بحث‌هایی با سازمان غذا و دارو داشتند البته گویا مشکل حل و دیروز یا امروز دارو‌ها توزیع شده است.

منان حاجی محمودی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما درباره کمبود داروی بیماری MPS گفت: دیروز تجمعی به علت کمبود داروی بیماری ام پی اس برگزار شد، حقیقت موضوع این بود که شرکت‌های وارد کننده دارو این بیماری تصمیم داشتند دارو را با قیمتی بالا توزیع کنند و به همین علت بحث‌هایی با سازمان غذا و دارو داشتند، سازمان غذا و دارو هم منافع بیمار را در نظر می‌گیرد، البته گویا مشکل حل و دیروز یا امروز دارو‌ها توزیع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: وقتی مطالبات زیاد می‌شود، قدرت مانور روی مسائلی چون کنترل قیمت و اهرم‌های انضباطی تولید دارو کمتر می‌شود و لازم است همه برای حل مشکل دست به دست هم بدهند، زیرا وقتی چرخه قطع شود، ۸ ماه طول می‌کشد که به حالت عادی برگردد.

وی درباره مسائلی که درباره کمبود دارو برخی از بیماری‌های نادر مطرح می‌شود گفت: طبق قانون برنامه ششم توسعه واردات دارو خارج از لیست دارو‌های IDL ممنوع اعلام شده است و خیلی از دارو‌هایی که می‌گویند با کمبودش مواجه هستیم در فهرست رسمی دارو‌های کشور وجود ندارد، بنابراین گاهی چون پزشکان ما از این مسئله اطلاع ندارند ممکن است این دارو‌ها را در نسخه بیاورند و بیمار‌ها دچار سر درگمی شوند و گمان شود با کمبود دارو مواجه هستیم.

حاجی محمودی افزود: شرکت‌های تک نسخه‌ای تحت این عنوان جمع شده اند و اجازه وارد کردن دارو خارج از فهرست دارویی را ندارند، اکنون حدود یک سال و نیم است که همه دانشگاه ها، سازمان غذا و دارو، شرکت‌های تولید کننده و پخش دارو اخطار می‌دهند و اعلام می‌کنند که چرخه تولید و واردات دارو در حال مختل شدن است و علت آن هم مطالبات زیاد آن‌ها از سازمان‌های بیمه گر است.

وی گفت: مطالبات معوقه بیش از یک سال هم از علت‌های دیگر آن به حساب می‌آید و اگر همین روند ادامه پیدا کند ممکن است کمبود دارو بیشتر از این هم بشود.

حاجی محمودی افزود: امروز جلسه‌ای در سازمان غذا و دارو درباره مدیریت این مشکل داشتیم، همه دانشگاه‌ها و به طریق اولی شرکت‌های تولید و پخش دارو هم تلاش می‌کنند و امیدواریم مطالبات شرکت‌ها زودتر برآورده شود.

وی گفت: در حال حاضر وضع کلی دارو برای همه بیماران با مشکل جدی مواجه نیست.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۴۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عامل توزیع غیر مجاز دارو در فلاورجان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،مرکز اصفهان؛ فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان گفت: در بازرسی ماموران انتظامی از یک واحد صنفی در شهرستان فلاورجان هزار و ۵۰۰ عدد انواع قرص های ترک اعتیاد غیر مجاز کشف و ضبط شد .
سرهنگ مرتضی هادیان با اشاره به معرفی متصدی متخلف این واحد صنفی به مرجع قضائی از شهروندان خواست :اخبار و اطلاعات خود پیرامون موارد مشکوک و مجرمانه را از طریق تماس با مرکز فوریت های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • نیاز ۱۹۴ بیمار هموفیلی استان همدان به داروی مستمر
  • وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد
  • یک فایده جالب داروی کاهش وزن
  • مصوبه ارائه خدمات پزشکی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ابلاغ شد
  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان
  • داروی کاهش وزن به تسکین علائم آپنه خواب کمک می کند
  • معاینات زائران ایرانی برای حج تمتع پایان یافت
  • رتبه‌بندی داروخانه‌ها بر چه اساسی است؟
  • ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت
  • دستگیری عامل توزیع غیر مجاز دارو در فلاورجان