Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) با اعلام این که زکات جمع آوری شده 6 ماه نخست امسال دو برابرمدت مشابه سال قبل است، گفت: زکات جمع آوری شده، هزینه کمک معیشت و آزادی زندانیان می شود.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از کمیته امداد امام خمینی، نجفعلی انتظاری با اعلام اینکه میزان زکات جمع‌آوری‌شده در شش ماهه نخست امسال به 211 میلیارد تومان رسید، اظهارکرد: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته با 96 میلیارد و 400 میلیون تومان دو برابر رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به این که بیشترین زکات واجب جمع‌آوری‌شده مربوط به گندم با ارزش 34میلیارد و500 میلیون تومان بود، افزود:42 درصد از زکات جمع‌آوری‌ شده در سراسر کشور مربوط به زکات فطریه، 30 درصد زکات واجب، 25 درصد زکات مستحبی و سه درصد کفاره عمد و غیرعمد است.
وی با اعلام این که 151میلیارد تومان از زکات جمع‌آوری شده دراین مدت برای خدمت به محرومان و نیازمندان هزینه شده، افزود: این رقم در سرفصل‌های کمک‌ معیشت، تهیه جهیزیه، آزادی زندانیان، ساخت و بازسازی مسکن، کمک‌هزینه تحصیلی و کمک درمانی برای نیازمندان صرف شده است.
وی با اشاره به اینکه 24 درصد از زکات واجب جمع‌آوری‌شده نیز صرف پروژه‌‌های عمرانی عام‌المنفعه برای محرومان شده است گفت: 975 باب مسجد و حسینیه، 325 خانه عالم، حوزه علمیه، کتابخانه و سایر پروژه‌های عمرانی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و نیازمندان ساخته یا بازسازی‌شده است.
مدیرکل اموراجرایی زکات کمیته امداد با بیان اینکه تاکنون همکاری و مشارکت مردم درپرداخت این فریضه الهی مطلوب بوده، اعلام کرد: درشش ماهه نخست امسال مردم استان‌های فارس، گلستان و خوزستان بیشترین زکات را پرداخت کرده‌اند.
بر اساس این گزارش، پیش از این رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران با اختصاص قسمتی از وجوهات زکات به وام قرض‌الحسنه برای رفع مشکلات نیازمندان موافقت کردند.
هم‌وطنان می‌توانند از طریق شماره گیری کد #8877* یا نرم‌افزار سکه بر روی گوشی همراه نسبت به پرداخت غیر حضوری زکات اقدام کنند.
اجتمام*1724*3377
خبرنگار: سمانه زین العابدین * انتشار: حسین فتح الهی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۵۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»

در چهل و یکمین مرحله از پویش ملی نذر هشتم، ۱۸ زندانی نیازمند زندان سبزوار، با کمک‌های نمازگزاران مساجد شهرستان، خیران نیک‌اندیش، ستاد دیه و بهره‌مندی از تخفیفات قضایی آزاد شدند.

این برنامه با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان با اداره کل زندان‌های خراسان رضوی و با حضور آیت‌الله مغیسه، امام جمعه سبزوار، حجت‌الاسلام والمسلمین حیدرزاده، معاون اجرایی و دیگر مسئولان مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان و نیز دادستان و رئیس زندان سبزوار در مسجد الغدیر این شهر برگزار شد.

در این جلسه که هم‌زمان با سالگرد شهید مدافع امنیت، حمیدرضا الداغی برگزار شد، از خانواده این شهید تجلیل شده و در ادامه به هرکدام از زندانیان آزادشده بسته حمایتی معیشتی توسط انجمن حمایت از زندانیان سبزوار اهدا شد.

گفتنی است، نذر هشتم پویشی مردمی و مسجدی است که طی آن در هشتم هر ماه به نیت امام هشتم(ع)، زمینه آزادی حداقل ۸ زندانی نیازمند فراهم می‌شود و تاکنون ۱۳۰۶ نفر از زندانیان خراسان رضوی در این اقدام خداپسندانه آزاد شده‌اند.

همچنین از سال گذشته تاکنون ۲۲۰ زندانی جرایم مالی در قالب این طرح و به‌نیت امام رضا(ع) با کمک خیران و نمازگزاران مساجد این شهرستان از زندان سبزوار رهایی یافته‌اند.

منبع: خبرگزاری شبستان

دیگر خبرها

  • کمک مرکز نیکوکاری در یزد به آزادی زندانیان
  • پرداخت ۵۰ میلیارد ریال کمک‌هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان مددجوی سراوان
  • ایرانی‌ها سال گذشته چقدر صدقه دادند؟
  • رشد ۲۶ درصدی مشارکت های مردمی در کمیته امداد
  • کمک خواننده معروف برای آزادی زندانیان قزوین
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • جمع آوری ۲ میلیارد ریال در جشن گلریزان کشکوئیه
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • پرداخت سه هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال مستمری و کمک معیشت به مددجویان ایلامی