Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-04-29@09:43:07 GMT

برپایی ۵۰ هزار نمایشگاه کتاب در ۵۰ هزار مدرسه

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۷۶۲۲۷

مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش؛ از بر پایی ۵۰ هزار نمایشگاه کتاب در۵۰ هزار مدرسه سراسرکشور در هفته کتاب خبرداد .

به گزارش امتداد نیوز به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، علی رمضانی در مصاحبه با خبرنگار این مرکز با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخوانی، اظهارکرد: بیست و پنجمین دوره هفته کتاب از امروز بیستم تا بیست وهشتم آبان ماه ، با شعار «آینده روشن با خانواده کتاب خوان» در سراسر کشور برگزار می شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از برگزاری ۵۰  هزار نمایشگاه کتاب در۵۰ هزارمدرسه در۲۸ استان کشوراز اواخر این هفته خبر داد و خاطر نشان کرد: امسال با هدف تشویق و ترغیب دانش آموزان در موضوع مطالعه، مسابقات کتاب خوانی در ۴ مرحله برگزار می شود .

رمضانی تصریح کرد: در مرحله اول دانش آموزان تنها یک عنوان کتاب را مطالعه و سپس درآزمون آن شرکت می‌کنند اما د ر مراحل بعد ، در منطقه ۲ عنوان کتاب در مرحله استانی ۳ عنوان و در مرحله کشوری نیز ۴ عنوان کتاب را مطالعه و درآزمون های مربوطه شرکت می کنند ، البته در مرحله کشوری دانش آموز باید آنچه از مطالعه ۴ عنوان کتاب فرا گرفته است به صورت کتاب پژوهش و شفاهی برای دیگر دانش آموزان ارائه دهد .

وی ادامه داد: انتخاب عناوین کتب مسابقه براساس شاخص هایی از جمله ظاهر کتاب که شامل جلد، متن، قطع و فونت؛ ویژگی های ساختاری مانند نوع نثر که باید متناسب با سن دانش آموزان باشد؛ و محتوای کتب که می بایست اخلاقی، دینی و تربیتی باشد، صورت می گیرد .

مدیرکل فرهنگی و هنری ، اردوها و فضاهای پرورشی اظهارکرد: تلاش می‌کنیم موضوعاتی برای مطالعه دانش آموزان انتخاب شوند که در جشنواره ها به عنوان کتاب برگزیده انتخاب شده اند .

رمضانی از تلاش برای افزایش کیفیت وکاهش قیمت کتاب‌ها با هدف دسترسی آسان دانش آموزان به کتاب خبرداد و افزود: در راستای تحقق سیاست‌های تفویض اختیار و تمرکززدایی، از سال آینده برنامه‌ای را در دستور کار قرارمی‌دهیم که طی آن موضوع کتاب مسابقه را اولیای مدرسه خود انتخاب کنند .

وی گفت: انتظار می رود خانواده در نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی بیش از پیش تلاش کنند و شرایط را برای دسترسی فرزندانشان به کتاب‌های مناسب مسائل مورد نیاز و روزجامعه فراهم کنند .

مدیرکل فرهنگی و هنری، اردوها و فضاهای پرورش تقویت و توسعه فرهنگ مطالعه را ضروری دانست و تصریح کرد: انتظار می رود خیرین مدرسه ساز، در کنار کار خدا پسندانه ساخت و تجهیز مدارس، برای تجهیز کتابخانه های مدارس،کتابخانه‌های کلاسی و نهادینه کردن فرهنگ مطالعه بیش از پیش با آموزش و پرورش همکاری کنند .

وی از بر پایی همایش دانایی وتوانایی با حضور وزیرآموزش و پرورش درسه شنبه هفته جاری خبرداد وافزود: دراین همایش از ۳۰۰ نفر از برگزیدگان حوزه کتاب و کتاب خوانی با حضور سید محمد بطحایی تجلیل می‌شود .

رمضانی گفت: معرفی دانش آموزان موفق در موضوع کتاب خوانی ،استفاده از نویسندگان مشهور برای سخنرانی درجمع دانش آموزان وبازدید ازکتابخانه های عمومی سطح شهر، در هفته کتاب خوانی از جمله برنامه های مدارس دراین هفته خواهد بود.

true برچسب ها : علی رمضانی مدارس نمایشگاه کتاب تهران true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۶۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۷۰ کلاس درس به دانش آموزان دشت آزادگان و هویزه

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمد سعیدی پور در دیدار با نماینده مردم شریف دشت آزادگان، هویزه و بستا با تاکید بر تقویت روحیه جهادی برای ایجاد بستر مناسب برای ارتقای کیفیت آموزش و پرورش در مناطق محروم و کم برخوردار، گفت: یکی از اولویت‌های اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان، نشاندن لبخند شادی و رضایت بر چهره همه دانش آموزان است.

وی با اشاره به طرح‌های در دست اجرا در شهرستان‌های دشت آزادگان، هویزه و بستان، افزود: در دشت آزادگان ۱۲ مدرسه با ظرفیت ۴۷ کلاس درس درحال ساخت است.

سعیدی پور ادامه داد: در بستان ۸ مدرسه و در هویزه نیز ۸ مدرسه در حال ساخت است که با تکمیل آنها تا مهرماه امسال، ۷۱ کلاس درس به دانش آموزان این شهرستان‌ها تحویل داده خواهد شد.  

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان می‌گوید: در تلاش هستیم از ظرفیت مسئولیت‌های اجتماعی صنایع برای تکمیل طرح‌ها استفاده کنیم و براساس برنامه ریزی‌های انجام شده، ۷۰ کلاس درس در مهرماه ۱۴۰۳ به دانش آموزان تحویل خواهیم داد.

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی مدارس قزوین 
  • دانش‌آموزان کردستانی در جشنواره سفیران سلامت درخشیدند
  • (ویدئو) دانش آموزان با سوخت‌بر‌ها به مدرسه می‌روند!
  • برپایی بازارچه کسب‌وکار به همت دانش‌آموزان بندرانزلی
  • برپایی دوازدهمین دوره المپیاد «آماده دادرس» در فارس
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان
  • مدرسه، جایی برای گفتگوی رو در رو با دانش‌آموزان
  • تحویل ۷۰ کلاس درس به دانش آموزان دشت آزادگان و هویزه
  • برپایی نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان در سنندج
  • نمایشگاهی از معرفی هفته مشاغل در آران وبیدگل