Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-27@07:21:14 GMT

متلاشی شدن ۱۶ باند مواد مخدر در قزوین

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۷۸۸۸۵

از ابتدای امسال تا کنون 16 باند مواد مخدر در استان قزوین متلاشی شده است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قزوین ، جانشین فرمانده انتظامی استان قزوین در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر قزوین گفت : دراین مدت دو هزار و 448 نفر هم دستگیر شده‌اند.

سرهنگ سلمان امیری با بیان اینکه از ابتدای امسال کشفیات مواد مخدر در استان سه و نیم برابر شده است ، افزود : سال گذشته 920 کیلوگرم ماده مخدر در قزوین کشف شد ، اما از ابتدای امسال تا کنون چهار هزار و 115 کیلوگرم ماده مخدر در استان کشف شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد : در حوزه مقابله با کشت مواد مخدر انتظار ما از سازمان جهاد کشاورزی بیشتر است.

استاندار قزوین هم در این جلسه با اشاره به اینکه استان قزوین ظرفیت این مقدار مواد مخدر را ندارد ، گفت : باید در برنامه‌های مبارزه با مواد مخدر بازنگری داشته باشیم و مقصد کشفیات را پیدا کنیم .

عبدالمحمد زاهدی با بیان اینکه ما فقط مسئول اداره خودمان نیستیم ، بلکه در قبال مردم مسئولیت اجتماعی داریم وباید پاسخگو باشیم.

وی با بیان اینکه باید تخصصی به مسئله اعتیاد نگاه کرد ، افزود : باید مخاطبانمان را شناسایی کنیم و مداخله روانشناسانه داشته باشیم .

استاندار گفت : جوانان ما نیاز به آرامش دارند ، وقتی فضای جامعه برای جوان ما آرامش بخش نباشد او می رود تا آرامش را در جای دیگری پیدا کند.

زاهدی گریزی هم به کشف سه تن ماده مخدر گل در قزوین زد و گفت : در مورد کشت مواد مخدر هم جهاد کشاوری باید دائما از زمین های کشاورزی سرکشی کند و فرمانداران و دهیاران هم جداگانه ورود کنند

معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین هم در این جلسه با اشاره به شناسایی ۶۴۰ نفر معتاد داوطلب ترک در استان گفت : متاسفانه درعمل کاری برای آنان انجام نداده ایم.

حجت الاسلام محسن کرمی افزود : کارگاه معتاد محور در قزوین وجود ندارد و به همین دلیل در مبحث اشتغال هم برای بهبودیافتگان از اعتیاد کم کاری شده است .

وی گفت : کمپ نوجوانان ، کمپ میان راهی برای بانوان پس از ترک و بازگشت به جامعه در قزوین وجود ندارد و این مسدله نشان می دهد که شناسنامه کاملی از وضعیت اعتیاد در قزوین وجود ندارد .

معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین با اشاره به اینکه قبل از همه گیر شدن ماده مخدر گل در کشور در خصوص آن هشدار داده بودیم ، افزود : متاسفانه در جامعه ما گل به عنوان اعتیاد شناخته نمی‌شود

دبیر شواری هاهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین هم در این جلسه با تاکید بر نقش آموزش و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی هر چه بیشتر برای مقابله با اعتیاد گفت : در بحث سازمان‌های مردم‌ نهاد، ۴۴ سمن برای پیشگیری و درمان معتادان در سطح استان فعال هستند.

اردشیر صفاپور افزود : درمبحث اطلاع رسانی هم با کمک صدا و سیمای قزوین ۳۲ برنامه رادیویی و تلویزیونی برای آگاه‌سازی مردم تهیه کردیم .

وی گفت : در بحث فرهنگی هم به سازمان‌های فرهنگی و آموزشی از قبیل بهزیستی، دانشگاه بین‌الملل امام خمینی (ره) و آموزش و پرورش بودجه جداگانه تخصیص داده ایم .

مدیرکل بهزیستی استان هم در این جلسه از توزیع ۱۱ هزار بسته آموزشی با هدف اطلاع‌ رسانی و آگاه‌سازی در زمینه پیشگیری از اعتیاد خبر داد.

علی رضا وارثی گفت : با همکاری بهزیستی، کمیته امداد و دانشگاه علوم پزشکی به ۱۰۷ هزار نفر آموزش مهارت های زندگی ، سبک های فرزند پروری و پیشگیری از مصرف مواد مخدر به خانواده ها آموزش داده شده است .

قائم مقام صدا وسیمای مرکز قزوین هم در این جلسه کشف چهار تن مواد مخدر در قزوین را نگران کننده دانست و گفت : آمارها نشان می دهد که گذشته از آسیب شناسی جدی نیاز به بازنگری در مبارزه با مواد مخدر وجود دارد .

هواسی با تاکید براینکه روحیه شادی ، تنوع و تفریح برای جوانان در قزوین کم است ، گفت : ورزشکاران ملی و فراملی زیادی در قزوین داریم و می توانیم ورزشگاه های متنوعی هم در قزوین داشته باشیم.
وی گفت : آمار سالن‌های تئاتر و موسیقی در استان قزوین مطلوب نیست و باید در این زمینه برنامه ریزی بهتری داشت .

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۸۸۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف حدود ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در تایباد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی به نقل از ستاد نظارت گمرکات خراسان رضوی، کارشناسان گمرک دوغارون موفق شدند با استفاده از دستگاه ایکس ری کامیونی، حین کنترل کامیون‌های ورودی به کشور، این مواد را کشف کنند.   مواد کشف شده از نوع هرویین فشرده و شیشه، به طرز ماهرانه‌ای داخل کابین راننده جاسازی شده بود.

دیگر خبرها

  • متلاشی شدن ۴۵۴ باند تبهکاری در ترکیه در ۱۰ ماه گذشته
  • متلاشی شدن شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در ماهان
  • متلاشی شدن باند مواد مخدر صنعتی در ماهان
  • شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی در ماهان متلاشی شد
  • شبکه تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی متلاشی شد
  • کشف حدود ۲۵ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی در تایباد
  • متلاشی شدن باند قاچاق دختران
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • متلاشی شدن باند ۵ نفره سارقان موتورسیکلت و داخل خودرو در اندیمشک
  • انهدام باند مواد مخدر و کشف ۱۱۰ کیلو مواد در همدان