Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنندج - معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان کردستان گفت: جمعیت جوان استان کردستان سیر نزولی را در پیش گرفته و به نسبت سال ۹۰ با کاهش ۸.۵ درصدی به ۴۱۱ هزار نفر رسیده است.

به گزارش قدس آنلاین، هیرش رضایی ظهر امروز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان که در استانداری کردستان برگزار شد، گفت: ۲۳ سمن در حوزه جوانان در استان کردستان فعالیت می کنند که سنندج با ۱۲ سمن بیشترین تعداد سمن ها را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان عنوان کرد: هرچند این تعداد سمن ها در حوزه جوانان کم هستند اما در حال حاضر ۳۵ سمن دیگر در صف انتظار بوده و ۳۰ سمن هم در مراحل ثبت اعتبار نامه هستند که امیدواریم تا پایان سال رشد قابل توجهی در این بخش بوجود آید.

وی افزود: در سال گذشته در بحث مشارکت های اجتماعی سمن ها جزو استان های برتر در این حوزه بودند و امسال هم هیچ مانع مالی برای ارائه و اجرای طرح‌ های سمن ها وجود ندارد.

رضایی گفت: ۴۲۵ هزار و ۲۵۸ نفر جوان در کل استان کردستان وجود دارد که از این میزان ۲۱۵ هزار و ۳۳۰ نفر مرد و ۲۰۹ هزار و ۹۲۸ نفر زن هستند.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان اظهار کرد: از کل جمعیت جوان استان، شهرستان بانه با ۴۳ هزار و ۴۱۵ نفر بیشترین و شهرستان دهگلان با ۱۶ هزار و ۹۰۶ نفر کمترین جمعیت جوان استان کردستان را تشکیل می دهند.

وی گفت: از میزان کل جمعیت جوان استان ۳۰۱ هزار و ۳۹۰ نفر جوان شهر نشین و ۱۲۳ هزار و ۸۶۷ نفر جوان در روستا های زندگی می کنند.

رضایی اشاره ای به فعالیت های این معاونت کرد و گفت: کارگاه ها و دوره های آموزشی مختلفی را با همکاری ادارات مختلف برگزار کرده که بازدهی خوبی را نیز داشته است.

وی افزود: ۱۲۰ نفر از دختران مناطق حاشیه و نواحی منفصل شهری شناسایی و در این کلاس ها شرکت داده و هم اکنون پنج نفر آنان نیز جذب بازار کار شدند.

معاون امور جوانان اداره کلورزش و جوانان استان کردستان اشاره به سیر نزولی جمعیت جوان در استان کرد و گفت: در سال ۹۰ جمعیت جوان استان که افراد ۱۵ تا ۲۹ آن را تشکیل می دهند ۳۳ درصد یعنی ۴۹۲ هزار نفر بوده است.

رضایی افزود: این آمار با در پیش گرفتن سیر نزولی در سال ۹۶ با ۴۱۱ هزار نفر ۲۵.۵ درصد جمعیت جوان استان کردستان کاهش یافته است.

منبع: مهر

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۸۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهسپار بر سکوی نخست مسابقات آزاد تفنگ پسران جوان

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، مرحله نخست مسابقات آزاد تیراندازی ایران در بخش تفنگ آقایان در سال ۱۴۰۳ در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در مجموعه تیراندازی آزادی تهران برگزار شد.   در پایان فینال رقابت‌های تفنگ در رده سنی جوانان نتایج زیر به دست آمد:   ۱- محمد امین رهسپار از خوزستان ۲- ابوالفضل نعمتی از تهران ۳-آتیلا محمدرضایی از آذربایجان غربی   مراسم اهدای مدال با حضور متقیان‌نژاد، رئیس هیات قم، حسین باقری، سرمربی تیم تفنگ نوجوانان و جوانان، علی گداری، مسئول کمیته مسابقات، شیخ اکبری، رئیس کمیته داوران، مهدیان، هدایتی، افضلی، کاظمی و حق نیا و خانم توکلی برگزار شد.

دیگر خبرها

  • ۱۸ میلیون راس دام سبک آماده کشتار است
  • ۲۰ هزار جوان قمی عضو جمعیت هلال‌احمر هستند
  • کسب نقره قهرمانی آسیا از سوی پرتابگر جوان ایران
  • جوانان باید به دنبال کسب مهارت برای ایجاد شغل باشند
  • ساترا رقیب است یا شریک تولیدات تصویری؟/ ۷۰۰ تقاضا در انتظار مجوز
  • رهسپار بر سکوی نخست مسابقات آزاد تفنگ پسران جوان
  • اهمیت جایگاه خانواده برای جوانان تبیین شود
  • پیری جمعیت نشاط اقتصادی و اجتماعی را کاهش می‌دهد
  • پایان بارگذاری: پرسپوليس در انتظار خبر مهم
  • رفع موانع ازدواج و فرزندآوری مقدمه جوان سازی و ازدیاد جمعیت