Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی از ثبت نام ۳هزار و ۵۰ دانشجو طی سال تحصیلی جدید دراین دانشگاه خبرداد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی میرحسن رسولی صدقیانی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به فعالیت ۲۵مرکز دانشگاه جامع علمی کاربردی در استان افزود: از این تعداد مرکز مهرماه امسال، ۲۳مرکز به جذب دانشجو اقدام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان غربی ۹هزار و ۳۰۰ دانشجو درحال تحصیل است اظهار کرد: ازاین تعداد،۶هزار و ۵۰۰ دانشجو در گروه مدیریت و خدمات اجتماعی، ۱۶۰۰نفر در گروه صنعت،۹۰۰نفر در گروه فرهنگ و هنر و ۳۵۰ نفردر گروه کشاورزی تحصیل می کنند.

رسولی تصریح کرد: در مهرماه امسال، در واحدهای استانی دانشگاه جامع علمی کاربردی، ۱۴۸کدرشته محل کاردانی و ۸۷کدرشته محل کارشناسی دانشجو جذب کرده است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی ادامه داد: امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در میزان جذب دانشجو در این دانشگاه، افزایش ۲ برابری را شاهدهستیم که نشان از پویایی و علاقه دانشجویان به این دانشگاه است.

وی بهبود کیفیت آموزشی، جذابیت آموزش های مهارتی و ایجاد فضای اشتغال را از ویژگی های دانشگاه جامع علمی کاربردی عنوان کرد.

رسولی گفت: تحصیلات تکمیلی در برخی واحد های استانی دانشگاه جامع علمی کاربردی برقراراست که با  بررسی شورای گسترش آموزش دانشگاه، امید است برای چند رشته در مراکز علمی کاربردی آذربایجان غربی نیز تحصیلات تکمیلی ایجاد شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی با بیان اینکه بیش از 80 درصد از آموزش های دانشگاه علمی کاربردی به بخش مهارتی اختصاص دارد اظهار کرد: با بازنگری در سرفصل دروس دانشگاه و جذب اساتیدی با مهارت بالا، این دانشگاه توانسته گام های خوبی در جهت ارتقا کیفیت آموزش و ایجاد زمینه اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاه بردارد.

وی با اشاره به فعالیت تشکل های دانشجویی در مراکز دانشگاه علمی کاربردی استان تصریح کرد: در25 مرکز دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی تشکل های علمی دانشجویی در حال فعالیت هستند.

رسولی با بیان اینکه سال گذشته یک هزار و 200متقاضی برای تدریس در دانشگاه علمی کاربردی اعلام آمادگی کرده بودند افزود: از این تعداد600 نفر به واحد استانی ارجاع داده و پس از بازبینی ،200 نفر به کارگروه جذب مدرس ارجاع داده شده که مراحل نهایی جذب 100 مدرس برای اغاز فعالیت خود در دانشگاه علمی کاربردی استان در حال انجام است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر  1200 استاد در 25 مرکز دانشگاه علمی کاربردی به صورت حق التدریس مشغول فعالیت هستند.


انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۸۱۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست اعضای شورای پژوهشی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اساتید دانشگاه ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،سعید شهند در این جلسه ضمن تبریک فرا رسیدن هفته معلم و تقدیر از دغدغه مندی اساتید و نخبگان دانشگاهی نسبت به مقوله حفظ محیط زیست گفت: سوم تا نهم اردیبهشت در تقویم کشور به عنوان هفته زمین پاک نامگذاری شده است و برنامه‌های مختلفی طی این هفته با شعار " مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین"توسط اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی انجام می‌شود که هدف نهایی این برنامه‌ها افزایش آگاهی و ارتقا حس مسئولیت پذیری نسبت به حفظ محیط زیست و زمین پاک است و همانگونه که در شعار امسال نیز آمده است این مهم با مشارکت و نقش‌آفرینی مردم و پیگیری و انجام دقیق مسئولیت‌های قانونی دستگاه‌های دولتی محقق می‌شود.

وی افزود: آلودگی‌های پلاستیکی در سراسر جهان تبدیل به یک تهدید محیط زیستی شده است و از سال ۱۹۵۰ که پلاستیک برای نخستین بار و با توجیه حفاظت از محیط زیست معرفی و تولید شد، تاکنون ۸ میلیارد تن پلاستیک در جهان تولید شده که تجزیه آنها در طبیعت صد‌ها سال زمان می‌برد.

شهند ادامه داد: کشور ما هفدمین کشور دنیا در زمینه تولید پلاستیک است و متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد رشد استفاده از پلاستیک از سوی جامعه هستیم که این موضوع نیازمند اصلاح سبک زندگی و به حداقل رساندن مصرف پلاستیک به ویژه ظروف یکبار مصرف پلاستیکی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی در ادامه با بیان اینکه بخش عمده‌ای از مسائل موجود در حوزه محیط زیست استان با اصلاح و تجدید نظر در رویه‌های موجود در حوزه کشاورزی رفع می‌شود، عنوان کرد: مطابق آمار‌های ارائه شده، قریب به یک میلیون تن ضایعات کشاورزی در استان تولید می‌شود که این مقدار بسیار قابل تامل است و سلامتی محیط زیست استان را با چالش‌های جدی مواجه می‌کند. 

شهند ادامه داد: در مواردی شاهد این هستیم هزینه‌ای که از قبال تولید این محصولات برای محیط زیست استان با مصرف منابع اب و خاک و آلودگی‌های ناشی از آن ایجاد می‌شود، بسیار بیشتر از درامدی است که کشاورز کسب می‌کند و بدین ترتیب ادامه این روند توجیه علمی و منطقی ندارد.

وی با بیان اینکه مساله حفظ محیط زیست اساسا موضوعی فرهنگی – اجتماعی است، افزود: اداره کل حفاظت محیط زیست استان در کنار وظیفه نظارتی و برخورد‌های قانونی، آموزش‌های محیط زیستی را در راستای ارتقا و اشاعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست در شهرستان‌های سراسر استان دنبال می‌کند و رویکرد این اداره کل، مردمی سازی حفاظت از محیط زیست است.

در ادامه نشست اعضای حاضر نیز به بیان دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود در خصوص چگونگی مدیریت پسماند‌ها و ضایعات به ویژه در بخش کشاورزی پرداختند.

دیگر خبرها

  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • نشست اعضای شورای پژوهشی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اساتید دانشگاه ارومیه
  • بررسی جامع کتاب آناتومی گری
  • تشکیلات‌، شبکه‌ و جریان‌‍سازی ۳ اصل مهم در دانشگاه‌های آذربایجان غربی
  • رقابت ۵۲ هزار نفر برای ورود به دانشگاه در آذربایجان‌غربی
  • ثبت اختراع کاربردی دانشجوی دانشگاه لرستان
  • توسعه همکاریهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و موسسه آموزشی- تحقیقاتی صنایع دفاعی
  • راهکارهایی برای به روزرسانی نقشه جامع علمی کشور
  • اجرایی کردن طرح جامع جهاد علمی
  • رییس دانشگاه شاهد : باید بورسیه دانشجویان کشورهای جبهه مقاومت را در دستور کار خود قرار دهیم/ سال گذشته ۵۰ دانشجو از کشورهای مقاومت را بورسیه کردیم