Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مجازی از تشکیل شورای عالی آموزش مجازی با مصوبه شورای گسترش خبر داد و گفت: کمیسیون های این شورا تشکیل شده و وظایف نظارتی خود را شروع کرده است.

به گزارش امتداد نیوز، دکتر ناصر استاد امروز ۲۱ آبان ۹۶ در نشست معاونان آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی در محل دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: با مروری بر فعالیت حوزه مجازی سازی، گفت: دانشگاه علوم پزشکی مجازی یکی از بسته های مهم تحول در آموزش بود که خوشبختانه راه اندازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون پرتال دانشگاه راه اندازی شده و با دانشگاه های دیگر در ارتباط است.

دبیر دبیرخانه مجازی سازی علوم پزشکی افزود: یکی از قسمت هایی که به تازگی راه اندازی شده، بخش فعالیت های مجازی دانشگاه ها در پرتال دانشگاه ها است که ما پس از بررسی، آنها را برای دانشگاه های دیگر ارائه می کنیم. در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی مجازی زیر ساخت بسیار مناسبی دارد و با بهترین امکانات تجهیز شده است.

وی افزود: استودیوی تصویر برداری و صدا برداری دانشگاه علوم پزشکی مجازی راه اندازی و تجهیز شده و امکان آن وجود دارد که برای تمامی دانشگاه های متقاضی سرویسی را در قالب تعرفه های مشخص ارائه دهد.

استاد یادآور شد: استانداردهای تولید صدا، به دانشگاه های کشور ابلاغ شده و در مواردی که دانشگاه ها نمی توانند برای ضبط صدا به تهران بیایند می توانند بر اساس آن استاندارد صداهای مورد نیاز خود را ارسال کنند. همچنین استانداردهای تولید مولتی مدیا و محتوای الکترونیک نیز در روزهای آتی به دانشگاه ها ابلاغ می شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در حال طراحی برنامه ای برای وزیر بهداشت و معاونین هستیم تا بر اساس آن بر روی LMS دانشگاه علوم پزشکی مجازی با روسای دانشگاه ها و معاونین مربوطه با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و از این طریق بتوانند اطلاعات خود را ارسال کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مجازی اظهار داشت: Lms موقت دانشگاه ها از یکسال پیش راه اندازی شده که ۳۸ دانشگاه به آن متصل هستند و حدود ۱۷ هزار نفر به صورت فعال از آن استفاده می کنند. انتظار ما این است که تا اخر سال همه دانشگاه ها من جمله دانشگاه های بزرگ کشور نیز به آن متصل شوند تا بتوانیم برنامه های متنوعی را اجرا کنیم.

وی افزود: نرم افزاری به نام «نوید» طراحی کرده ایم که نسخه بتای آن در دانشگاه های علوم پزشکی تهران و البرز بارگذاری می شود و انتظار ما این است که از بهمن ماه دانشگاه ها به تدریج به  آن متصل شوند. حسن این نرم افزار این است که مولتی Language است و «ساب ادمین» هر دانشگاه را را به طور جداگانه دارد و دیگر کاربر دانشگاهی تصویر دانشگاه علوم پزشکی مجازی را مشاهده نمی کند. این نرم افزار در واقع LMS کشوری است و با moocs کشوری در ارتباط است.

استاد اظهار داشت: نرم افزار moocs ملی کشور نیز همزمان در حال بارگذاری است و امیدواریم نسخه بتای این نرم افزار نیز از بهمن ماه برای کشور و عموم مردم فعالیت خود را آغاز کند. با تعاملات انجام شده قرار است از این موکس برای رشته های غیر پزشکی نیز استفاده شود. این نرم افزار این حسن را دارد که اطلاعات را در اختیار عموم مردم قرار می دهد.

وی گفت: ما در حال مذاکره هستیم تا اطلاعات و برخی از برنامه های آن را از منابع خارجی تهیه کنیم و برخی را هم به دانشگاه ها واگذار کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مجازی از تشکیل شورای عالی آموزش مجازی با مصوبه شورای گسترش خبر داد و گفت: کمیسیون های این شورا تشکیل شده و وظایف نظارتی خود را شروع کرده است. اعضای آن با حکم دکتر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت تعیین شده اند و جلسه اول را به زودی تشکیل خواهیم داد.

وی افزود: ما در فضای مجازی چند رشته بین رشته ای طراحی کردیم که امیدواریم با واسپاری کار به دانشگاه ها آنها را نیز در این حوزه فعال کنیم.

استاد یادآور شد: در حال حاضر بیش از هزار نفر برای دوره کارشناسی ارشد آموزش پزشکی مجازی ثبت نام کرده اند و ما گروه های آموزش مجازی را تشکیل داده ایم. امسال حدود ۴۴۱ نفر را پذیرش کردیم اما متاسفانه برخی از دانشگاه ها به صفحه ما کمتر مراجعه می کنند.

وی با اشاره برگزاری آزمون های جامع به صورت مجازی در ۵۵ دانشگاه علوم پزشکی کشور گفت: ۱۱ مورد از این آزمون ها از طریق عوامل دانشگاه به صورت حضوری بازدید شد.

استاد گفت: کارگاه توانمند سازی مدرسان مجازی برگزار شده، تفاهم نامه هایی با سایر ارگانها نیز برقرار شده، برای برگزاری آزمون های زبان نیز فعالیت هایی را آغاز کردیم. دو کارگاه هم در حال راه اندازی است و از دانشگاه ها می خواهیم که به صورت موثر در آن شرکت کنند.

true برچسب ها : دانشگاه علوم پزشکی مجازی شورای گسترش ناصر استاد true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۸۱۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عصر امروز، آغاز نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ معاون آموزشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در سومین جلسه کارگروه استانی پیاده سازی آمایش آموزش عالی و مدیریت طرح تحول در دانشگاه اصفهان گفت: این رویداد بین المللی با حضور محمد اسلامی، معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی ایران، مدیران ارشد صنعت هسته‌ای، متخصصان داخلی و خارجی و ... عصر امروز در اصفهان برگزار می‌شود.
در این نشست هدف از این طرح را ساماندهی رشته های تحصیلی بویژه در مقطع کارشناسی عنوان کرد و گفت؛ پیاده سازی استانی آمایش عالی و مدیریت طرح تحول استان اصفهان ضروری است.قاسم عموعابدینی افزود ؛کارگروه استاتی در هر استان تشکیل و موارد مرتبط با تکالیف مقرر در بند آمایش آموزش عالی در سطح استان را بررسی ، تدوین و به شورای گسترش آموزش عالی پیشنهاد می دهد. وی گفت ؛ آموزش عالی در سطح استان با هدف رعایت اصل عدالت آموزشی و توجه به نقاط محروم و مرزی الزامی است.

دیگر خبرها

  • عدم استفاده بهینه از منابع موجب کاهش بهره وری در دانشگاه‌ها می‌شود
  • مخبردزفولی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در دانشگاه آزاد شد
  • نمایندگان شورا در وزارتین علوم، بهداشت و دانشگاه آزاد تعیین شدند
  • نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم وفنون هسته‌ای دراصفهان آغاز می‌شود
  • عصر امروز، آغاز نخستین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای در اصفهان
  • تجلیل ازدکترعراقی‌زاده بنیانگذار آموزش دندانپزشکی درهرمزگان
  • ضرورت مشارکت ذینفعان حوزه علوم انسانی در تدوین سیاست‌ها
  • آیا قانون افزایش ظرفیت پزشکی متوقف می‌شود؟
  • تشکیل جلسه شورای امنیت برای گور‌های جمعی غزه
  • شورای امنیت درباره گورهای جمعی غزه تشکیل جلسه می‌دهد