Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنندج - ایرنا - معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان کردستان گفت: تیم واکنش سریع این جمعیت با تجهیزات کامل در حالت آماده باش است و فراخوان به نیروهای امدادی در شهرستان های مختلف استان داده شده است.

بابک قنبری بامداد دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پس از اعلام وقوع زلزله تیم واکنش سریع جمعیت هلال احمر کردستان با تجهیزات کامل برای کمک رسانی به آسیب دیدگان احتمالی در حالت آماده باش قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: فراخوان به نیروهای امدادی نیز داده شده و این نیروها نیز در حالت تجهیز هستند و برای انجام عملیات امداد و نجات احتمالی آماده هستند.
قنبری تاکید کرد: هم اکنون مدیران امدادی در هلال احمر مستقر شده اند و آمادگی کامل برای اعزام نیروها به مناطق حادثه دیده برخوردار هستند.
وی از شهروندان خواست با توجه به اینکه زلزله در بیشتر مناطق استان احساس شد، ضمن حفظ خونسردی و قرار گرفتن در اماکن امن، وسایل گرمایشی بویژه لوله بخاری های گاز سوز را قبل از خواب تست کنند.
امشب وقوع زمین لرزه شدیدی بیشتر شهرهای استان کردستان را لرزاند و موجی از ترس و نگرانی در میان مردم این استان ایجاد کرد.
این زمین لرزه به بزرگی 7 و 2 دهم ریشتر در ساعت 21 و 48 دقیقه و 16 ثانیه شامگاه یکشنبه به ثبت رسیده است.
محل وقوع این زمین لرزه استان کرمانشاه حوالی ازگله در طول جغرافیایی 45.9، عرض جغرافیایی 34.84 و عمق 11 کیلومتری زمین بوده است.
این زمین لرزه در 5 کیلومتری ازگله، 25 کیلومتری تازه آباد، 37 کیلومتری باینگان، 112 کیلومتری سنندج و 122 کیلومتری کرمانشاه روی داده است.
این زمین لرزه که مرکز آن حلبچه در کشور عراق و در نزدیکی ازگله استان کرمانشاه بوده است در بیشتر شهرهای استان کردستان نیز با شدت احساس شد.
مردم در شهرهای مختلف این استان از جمله سنندج، قروه، بانه، کامیاران، دیواندره، بیجار و مریوان از خانه های خود خارج شده و در کوچه ها و خیابان های این شهرها حضور دارند.
هلال احمر استان کردستان دارای 10 پایگاه امدادی جاده ای و بیش از چهار هزار داوطلب فعال آموزش دیده و آماده همکاری در شرایط سخت و بحرانی است.
خبرنگار: عبدالله رحمانی ** انتشار دهنده: مجید سلیمانی
3020/9102

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۸۱۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واژگونی خودرو در جاده اراک به ازنا یک کشته بر جای گذاشت

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا شهرجردی گفت: طی اعلام حادثه توسط اورژانس به مرکز پیام ۱۱۲ جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی مبنی بر واژگونی یک دستگاه خودروی پژو پارس در کیلومتر ۳۰ محور اراک-ازنا در محدوده روستای سرسختی، عوامل امدادی پایگاه شهید خرمی (قاقان) جمعیت هلال‌احمر شهرستان شازند به فوریت جهت رهاسازی راننده خودرو به محل حادثه اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه، حادثه در ساعت ۱۲ و ۵۷ دقیقه ظهر امروز جمعه اتفاق افتاد، افزود: متأسفانه قبل از رسیدن عوامل امدادی هلال احمر راننده حادثه دیده فوت شده که پس از رهاسازی پیکر متوفی تحویل عوامل عوامل اورژانس حاضر در صحنه شد.

کد خبر 6089351

دیگر خبرها

  • قلعه خواجه لرزید
  • آمار قابل توجه حوادث کوهستان در کرمانشاه
  • ثبت ۵ زمین‌لرزه در خوی طی هفته گذشته
  • زلزله ۳.۱ ریشتری حوالی ازگله در استان کرمانشاه را لرزاند
  • واژگونی خودرو در جاده اراک به ازنا یک کشته بر جای گذاشت
  • نجات گردشگران گم‌شده در جنگل‌های خلیل‌شهر بهشهر
  • جستجوها برای کودک غرق شده فلاردی ادامه دارد/ پنج روز تلاش بی‌وقفه نیروهای امدادی
  • ️کشف جسد غرق شده فنوجی توسط هلال احمر
  • نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد
  • نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق