Web Analytics Made Easy - Statcounter

سنندج - ایرنا - مدیرکل بحران کردستان با بیان اینکه زمین لرزه روی داده در شامگاه یکشنبه خسارتی در این استان نداشته است، گفت: همه دستگاه های اجرایی به صورت آماده باش در آمده و جلسات شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان های تابعه نیز تشکیل و در حال بررسی وضعیت در روستاها هستند.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، آرتیکاس اقبال بامداد دوشنبه اظهار کرد: طبق گزارش مقدماتی، ساعت 21:48 دقیقه یکشنبه زمین لرزه ای به بزرگی هفت و سه دهم ریشتر در استان کرمانشاه و در حوالی شهر ازگله در عمق 11 کیلومتری زمین روی داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: بدلیل بزرگی این زمین لرزه، شدت آن در کل استان کردستان احساس شد و حتی در برخی استان های همجوار نیز این زمین لرزه حس شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان تاکید کرد: خبرهای اولیه حاکی از آن است که احتمالا در کشور عراق هم زلزله دیگری روی داده و همزمانی این دو زلزله موجب افزایش قدرت و زمان زمین لرزه شده است.
اقبال با بیان اینکه این زلزله در شهرهای استان خسارتی به بار نیاورده است، اضافه کرد: به همه دستگاه های اجرایی آماده باش داده شده و جلسات شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان های تابعه تشکیل و در حال بررسی وضعیت مناطق مختلف هستند.
وی با دعوت از مردم برای حفظ آرامش خود بر ضرورت رعایت نکات ایمنی تاکید کرد و گفت: مردم از استراحت در کنار شیشه ها و زیر وسایل معلق مانند لوسترها خودداری کنند.
وی تاکید کرد: با توجه به وقوع سه پس لرزه، پیش بینی کارشناسان این است که دیگر پس لرزه ای نخواهد بود و انرژی زمین تخلیه شده است هر چند در هیچ کجای جهان نمی توان زلزله را پیش بینی کرد بنابراین رعایت نکات ایمنی ضروری است.
اقبال از مردم استان کردستان خواست اخبار و اطلاعیه های مربوطه را تنها از طریق سایت ها و کانال های رسمی پیگیری کنند و از اعتماد به مطالب درج شده در فضای مجازی بپرهیزند.
این زمین لرزه در 5 کیلومتری ازگله، 25 کیلومتری تازه آباد، 37 کیلومتری باینگان، 112 کیلومتری سنندج و 122 کیلومتری کرمانشاه روی داده است.
این زمین لرزه که مرکز آن حلبچه در کشور عراق و در نزدیکی ازگله استان کرمانشاه بوده است در بیشتر شهرهای استان کردستان نیز با شدت احساس شد.
مردم در شهرهای مختلف این استان از جمله سنندج، قروه، بانه، کامیاران، دیواندره، بیجار و مریوان از خانه های خود خارج شده و در کوچه ها و خیابان های این شهرها حضور دارند.
3034/9102

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۸۱۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم رقص شدید خودرو و منازل ژاپنی‌ها در زمین‌لرزه وحشتناک امروز!

رسانه‌های ژاپنی با انتشار تصاویری اعلام کردند که ساعاتی پیش زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۶.۹ ریشتر غرب جزایر «اوگاساوارا» در جنوب ژاپن را لرزانده است. گفته می‌شود تاکنون هیچ تلفاتی در این زمین‌لرزه گزارش نشده است./مهر

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • قلعه خواجه لرزید
  • زمین لرزه ای به بزرگی ۳.۴ ریشتر شهرستان نقده را لرزاند
  • فیلم رقص شدید خودرو و منازل ژاپنی‌ها در زمین‌لرزه وحشتناک امروز!
  • وقوع زمین‌لرزه ۶.۹ ریشتر در جنوب ژاپن+ فیلم
  • چالوس دوبار لرزید
  • ثبت ۵ زمین‌لرزه در خوی طی هفته گذشته
  • ثبت ۵ زمینلرزه در خوی طی هفته گذشته
  • زلزله ۳.۱ ریشتری حوالی ازگله در استان کرمانشاه را لرزاند
  • ۲ زلزله شدید تایوان را لرزاند
  • زمین لرزه در شهمیرزاد