Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@23:06:02 GMT

9 راهکار فوري براي افزايش انرژي روزانه

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۸۳۵۸۱

9 راهکار فوري براي افزايش انرژي روزانه

خبرگزاري آريا - گاهي اوقات مشکل احساس ضعف در بدن در کمبود خواب است، اما عادت‌هاي ورزشي يا غير ورزشي نيز ممکن است باعث کاهش سطح انرژي بدن شوند.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از تبيان، به طور حيرت انگيزي هر چيزي مثلاً اينکه چگونه ميز کارتان را بچينيد و تزيين کنيد نيز بر سطح انرژي اثرگذارند و ممکن است به حفظ انرژي شما يا افزايش سطح انرژي شما کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخي از اين موارد را در اين مقاله بررسي خواهيم کرد.
1- صبحانه بخوريد
خوردن صبحانه مقوي شما را در طي روز هشيارتر نگه مي‌دارد. در مطالعه‌اي که در دانشگاه کارديف انجام شد نشان داد افرادي که از غلات غني از فيبر در وعده غذايي صبحانه استفاده مي‌کنند ده درصد کمتر از بقيه افراد احساس خستگي مي‌کنند، کمتر در معرض افسردگي قرار مي‌گيرند و نيز مهارت‌هاي شناختي بهتري دارند. اولين نظريه اين است که فيبر به کاهش آرام‌آرام جذب غذا در معده کمک مي‌کند که سطح قند خون شما را ثابت نگه داشته و در نتيجه سطح انرژي تا مدت زمان بيشتري بالا باقي مي‌ماند.
2- مصرف قهوه در کسب انرژي اثر دارد، اما چقدر؟ و چگونه؟
متخصصان معتقدند بهترين راه اين است که بر کافئين خيلي تکيه نکنيم؛ اما اگر عادت به خوردن آن پيدا کرده‌ايد، توصيه مي‌کنيم که ميزان قهوه‌اي که در هر روز مصرف مي‌کرده‌ايد را در طي روز تقسيم کنيد. متخصصان علم خواب توصيه مي‌کنند مصرف ميزان اندک کافئين (هشت اونس قهوه يا کمتر) در هر چند ساعت يک بار، شما را بيدار، هشيار و متمرکزتر نگه مي‌دارد؛ هنگامي که شما يک ليوان پر و بزرگ قهوه مي‌خوريد، ناگهان ميزان کافئين خون افزايش مي‌يابد اما اگر آن را تقسيم کنيد کافئين در خون در سطح ثابتي باقي مي‌ماند.
3- وعده‌هاي غذايي را افزايش دهيد
مصرف وعده‌هاي غذايي اندک هر سه يا چهار ساعت يک بار در روز سطح قند خون شما را متعادل نگه مي‌دارد اين کار سبب مي‌شود که دچار ضعف و کمبود انرژي نشويد و در عين حال از پرخوري جلوگيري مي‌کند. دقت کنيد هر وعده غذايي حاوي کربوهيدرات، پروتئين، چربي‌هاي مفيد مانند روغن زيتون باشد؛ غذايي حاوي 120 گرم مرغ و سبزيجات به همراه روغن زيتون.
4- در ميز کار يا در اتاق کارتان گلدان گل تازه داشته باشيد
پژوهش‌ها نشان مي‌دهد که نگهداري گلدان در اتاق کار باعث مي‌شود که اضطراب کمتري احساس کنيد. توصيه مي‌کنيم از گلدان‌هايي که در اندازه کوچک و راحت پرورش مي‌يابند استفاده کنيد.
5- از شام کودکان الگو بگيريد
کودکان معمولاً کره بادام زميني را دوست دارند. اين ماده غذايي غني از منيزيم است که انرژي مورد نياز سلول‌ها را تأمين مي‌کند؛ منابع ديگر غني از منيزيم و پتاسيم شامل ميوه‌ها، سبزيجات، دانه‌ها و آجيل‌ها هستند.
6- آب بخوريد
متخصصان اعلام مي‌کنند که نيمي از افرادي که از خستگي شکايت مي‌کنند، دچار کم آبي هستند. مصرف به اندازه و به موقع آب يکي از راه‌هاي ساده براي حفظ انرژي بدن و متمرکز نگه داشتن ذهن است. در مطالعه‌اي که بر روي ورزشکاران انجام شد، نتايج نشان داد که نود و دو درصد از اين گروه آزمودني، پس از پانزده ساعت کم آبي و بدون مصرف مايعات مغذي احساس خستگي کردند؛ آن‌ها همچنين دچار مشکل در تمرکز کردن و مشکلاتي در حافظه شدند. پس هر ساعت يا هر دو ساعت يک بار مقداري آب مصرف کنيد تا احساس تشنگي نکنيد.
7- يک فنجان چاي بخوريد
پژوهشي اخير نشان مي‌دهد که همراهي کافئين با آمينواسيد آل تئانين، که در چاي وجود دارد باعث کاهش خستگي و افزايش ميزان سطح هشياري، سرعت واکنش و حافظه مي‌شود. همچنين نتايج پژوهش ديگري نشان داد افراد بزرگسالي که چهار بار در روز به مدت شش هفته چاي نوشيده‌اند؛ سطح هورمون استرس(کورتيزول) کمتري را درست کمي بعد از مواجهه با يک مشکل تجربه مي‌کنند؛ اين مطالعه در مقايسه با افرادي انجام شد که از نوشيدني دارونما استفاده کرده بودند.
8- پياده‌روي ده دقيقه‌اي در هر روز را فراموش نکنيد
به ياد داشته باشيد که پژوهش‌هاي اخير در ايالات متحده آمريکا نشان مي‌دهد زناني که هفتاد دقيقه در هفته (ده دقيقه در روز) پياده روي مي‌کنند در طي شش ماه، هجده درصد انرژي بيشتري نسبت به افرادي دارند که اين کار را نمي‌کنند. اين‌گونه افراد گزارش کرده‌اند که احساس شادابي ذهني بيشتر و اعتمادبه‌نفس بيشتري دارند و درد کمتري احساس مي‌کنند و نيز پله‌ها را راحت‌تر بالا مي‌روند. پس اين ده دقيقه‌هاي طلايي را از دست ندهيد.
9- از موسيقي و صداهاي زيبا استفاده کنيد
اگر پشت ميزتان احساس خستگي مي‌کنيد در حين کار کردن به موسيقي يا نواهاي ديني گوش بدهيد. افرادي که از اين شيوه استفاده مي‌کنند، ده درصد کارايي بيشتري دارند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۸۳۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش چشمگیر ظرفیت انرژی خورشیدی در بریتانیا

جهان تا پایان مارس ۲۰۲۴ شاهد رشد چشمگیر ظرفیت خورشیدی بود. در این میان بریتانیا با ظرفیت کل ۱۵.۸ گیگاوات در تمام تأسیسات خورشیدی خود سرآمد بود که این امر نشان‌دهنده افزایش ۵.۶ درصدی (۸۳۷ مگاوات) نسبت به مارس ۲۰۲۳ در این کشور است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، ظرفیت کل خورشیدی جهان در سال جاری افزایش چشمگیری داشته است. یکی از کشورهای پیشرو در این زمینه بریتانیا است که تنها در مارس سال جاری میزبان ۱۴ هزار و ۷۳۴ تأسیسات خورشیدی بود که ۶۳ مگاوات به ظرفیت کل خورشیدی آن افزود. این میزان بالاترین رقم برای سال جاری، اما کمتر از سطوح اولیه سال ۲۰۲۳ بود، با این وجود هنوز هم به‌طور قابل‌توجهی بالاتر از میانگین‌های موجود بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ است.

در این سال‌ها میانگین تعداد نصب‌های ماهانه حدود سه‌هزار مورد بود، اما پس از کاهش شدید در آوریل ۲۰۲۰ به دلیل اقدامات قرنطینه کووید -۱۹، تأسیسات خورشیدی بریتانیا در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ دوباره به فاز عملیاتی بازگشت و از سطوح قبل از همه‌گیری فراتر رفت، بنابراین تعداد این تأسیسات در آن طی ۱۲ ماه گذشته به بیش از ۱۵ هزار مورد افزایش داشته است. ۴۹ درصد معادل هفت هزار و ۷۰۸ مگاوات از ظرفیت این تأسیسات خورشیدی از دسامبر ۲۰۲۳ توسط دو مزرعه خورشیدی عملیاتی تأمین می‌شود.

افزایش ظرفیت خورشیدی در بریتانیا

تأسیسات فتوولتائیک خورشیدی داخلی بریتانیا در حال حاضر ۳۰ درصد از کل ظرفیت خورشیدی کشور را تشکیل می‌دهد، اما این سهم در فاصله ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱ در سطحی کمتر از ۲۵ درصد قرار داشت و به‌تازگی به دلیل افزایش تعداد این تأسیسات شاهد افزایش بوده است، به‌طوری‌که ۸۳ درصد از طرح‌های جدید در مارس ۲۰۲۴ برای نصب روی ساختمان‌های مسکونی از این نوع بود که بالغ بر ۴۷ مگاوات معادل ۷۵ درصد از ظرفیت جدید را تشکیل می‌دهد.

در سال ۲۰۲۳ در مجموع ۱۹۱ هزار و ۵۲۴ تأسیسات جدید به این کشور اضافه شد. بریتانیا وجود ظرفیت جدید، در میان کشورهایی با بیشترین استفاده از انرژی خورشیدی در رتبه پنجم بالاترین رکوردها قرار دارد که دلیل آن اندازه کوچک اکثر تأسیسات جدید است.

کد خبر 750756

دیگر خبرها

  • پالایشگاه آبادان به سوددهی ۱۲هزار میلیارد تومانی رسید
  • افزایش چشمگیر ظرفیت انرژی خورشیدی در بریتانیا
  • چرا ناخواسته وزن اضافه می‌کنیم؟/ ۸ دلیل افزایش وزن غیرارادی
  • افزایش قیمت گاز در اروپا؟!
  • عزم جهانی برای پایان دادن به استفاده از زغال‌سنگ
  • آیا عمل بینی واقعا به افزایش اعتماد به نفس کمک می‌کند؟
  • چگونه در طول روز پر انرژی باشیم؟ 
  • فوری | واریزی مددجویان تحت پوشش ۳ برابر شد
  • راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد
  • پرده‌های حفاظت خورشیدی؛ راهکار پایداری ساختمان‌ها