Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@13:39:56 GMT

پروازها به شهرهای غرب کشور بی‌وقفه برقرار است

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۸۸۰۱۲

پروازها به شهرهای غرب کشور بی‌وقفه برقرار است

مدیرکل فرودگاه مهرآباد، از آمادگی این فرودگاه برای هرگونه پرواز به منظور امداد رسانی به مناظق زلزله زده غرب کشور اعلام آمادگی کرد.

به گزارش ایسنا، مدیرکل فرودگاه مهرآباد اعلام کرد که کلیه پروازها به شهرهای غرب کشور بویژه فرودگاه‌های ایلام، همدان، سنندج، ارومیه و کرمانشاه و آذربایجان غربی برقرار می باشد و بحران ایجاد شده در منطقه هیچ‌گونه خللی در پروازهای این مناطق ایجاد نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی رستمی اعلام کرد که فرودگاه مهرآباد برای پشتیبانی از هرگونه عملیات امدادرسانی احتمالی در آمادگی کامل به سر می برند.

فرودگاه‌های غرب و جنوب کشور آماده امدادرسانی هستند

با وجود وقوع زمین لرزه شدید ریشتری در مرز ایران و عراق خوشبختانه هیچگونه اختلالی در عملیات فرودگاه‌های کشورمان در غرب و جنوب به وجود نیامده است.

دقایقی پس از وقوع زلزله در استانهای غربی کشورمان که متاسفانه به کشته و مجروح شدن عده زیادی از هموطنانمان منجر شد، شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران با انتشار اطلاعیه‌ای از آمادگی کامل فرودگاههای غرب کشور برای ارائه هرگونه امدادرسانی به مناطق زلزله زده خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است: پس وقوع این زمینه لرزه در شب گذشته با بررسی دقیق سطوح پروازی، ابنیه، سامانه‌های کمک ناوبری و زیرساخت‌های فرودگاه‌های ایلام، کرمانشاه، همدان، سنندج، ارومیه و اهواز توسط متخصصان فرودگاهی شرایط آنها عادی و عملیاتی گزارش داده شد. به این ترتیب این فرودگاه‌ها آماده خدمت‌رسانی و پشتیبانی از عملیات امدادرسانی هوایی به حادثه دیده‌گان این مناطق هستند.

فرودگاه اهواز خسارت ندید و آماده است

همچنین بنابر اعلام مدیرکل فرودگاههای استان خوزستان، بر اثر زلزله دیشب هیچ خسارت یا صدمه ای به فرودگاه اهواز وارد نشد و مشکلی در پروازها به وجود نیامد.  همچنین پرواز اهواز به تهران شرکت کیش ایر ساعت ١٥ دقیقه بامداد در حال مسافرگیری و پرواز ترکیش ایر از استانبول نیز در حال نزدیک شدن به اهواز بود.

فرودگاه همدان آماده امدادرسانی است

از سوی دیگر،  مدیر فرودگاه همدان از آمادگی این فرودگاه برای هرگونه خدمات پروازی جهت امداد رسانی به آسیب دیدگان زلزله اخیر در غرب کشور خبر داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۸۸۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور

محمدحسن نامی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در نشست ستاد مدیریت بحران استان کرمانشاه، از حادثه‌خیز بودن کشور ایران و به تبع آن استان‌های کشور یاد کرد و گفت : از ۶۶ مخاطره طبیعی و ساخته دست انسان که در جهان شناسایی شده، ۴۴ مورد آن در کشور ما نیز رخ می‌دهد.

وی سیلاب، زلزله، فرونشست زمین، آتش‌سوزی، سرمازدگی، خشکسالی، رانش زمین و ریزگرد‌ها را چند مخاطره اصلی و مهم در کشور اعلام کرد که از بین آنها سیل و زلزله اهمیت دو چندانی دارد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور یاد کرد که حدود یک پنجم آنها بزرگی بیش از چهار ریشتر دارد و افزود: در برخی سال‌ها که شاهد وقوع زلزله‌های بزرگی مثل زلزله بم، زلزله کرمانشاه و... در کشور بودیم، تعداد زلزله‌های سالانه به ۲۰ هزار مورد نیز رسیده است.

نامی با تاکید بر لزوم مقاوم سازی ساختمان‌ها در برابرزلزله با توجه به فراوانی وقوع آن در کشور، اظهار کرد: باید سازه‌ها بگونه‌ای ساخته شود که در برابر زلزله‌های هشت ریشتری مقاوم باشد و اماکن حساس و حیاتی کشور نیز بتوانند در برابر زلزله‌های ۱۰ ریشتری مقاومت کنند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از اهمیت افزایش ضریب بیمه در منازل مسکونی شهری و روستایی برای مقابله با بلایای طبیعی هم یاد کرد و با اشاره به هزینه بالای بیمه یک ساختمان مسکونی در مناطق شهری، افزود: باید به سمت راهکار‌های نوینی برویم که مردم بتوانند با هزینه کمتر منازل خود را بیمه کنند و از سوی دیگر هنگام بروز حادثه و خسارت، یک متولی مشخص برای پرداخت خسارت به آنها وجود داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: تمامی ساختمان‌های دولتی نیز باید بیمه داشته باشند و بالاترین رده یک دستگاه در برابر این موضوع مسئول است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در ادامه با اشاره به تغییرات آب و هوایی و تاثیرات آن در شکل‌گیری بحران‌ها، اظهارکرد: در این راستا، پیشگیری از وقوع بحران را در همه زمان‌ها و مکان‌ها به عنوان مهمترین اولویت در دستورکار قرار داده‌ایم. 

وی افزود: طی چندسال اخیر بویژه در سالجاری، شاهد وقوع سیلاب در برخی از مناطق کشور بودیم که اصلا انتظار سیلاب را در آن مناطق نداشتیم که این نشان می‌دهد که وقوع بحران‌هایی مانند سیلاب مربوط به زمان و مکان خاصی نیست، چرا که نظم آب و هوایی در جهان به هم ریخته است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • تهران فقیرترین شهر به لحاظ بهداشتی در بین شهرهای کشور است
  • ثبت ۱۶ هزار زلزله در سال گذشته
  • راه اندازی فرودگاه به توسعه میناب کمک می‌کند
  • وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور
  • فعالیت های فرهنگی در فرودگاه های کشور +فیلم
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • ◄ تاثیر راه‌ آهن حومه و سریع در جوانی جمعیت، تجربیات کره و انگلیس
  • آغاز ۵ پرواز فوق العاده فرودگاه بجنورد از امروز
  • هوای هیچ شهری امروز در کشور آلوده نیست
  • مدیرعامل تعمیرات نیروگاهی ایران:تلاش بی وقفه متخصصان منجر به ساخت ۱۶ هزار قطعه نیروگاهی و جلوگیری از خروج ۸۰ ملییون دلار ارز از کشور شده است