Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@18:36:01 GMT

فرهنگ سازی در زمینه همگانی باید قوی تر شود

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۸۹۷۰۷

فرهنگ سازی در زمینه همگانی باید قوی تر شود

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان نکا گفت: فرهنگ سازی در زمینه همگانی باید قوی تر شود چون در کل استان یک مقداری ضعیف هستیم که در نکا هم این مشکل وجود دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از مازند اسپرت (مازند ورزش)، در بخشی جدید از مجموعه فعالیت های این پایگاه خبری، از این پس هر هفته یکی از روسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان های استان مازندران میمهان سایت مازند اسپرت خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجتبی رضایی رئیس اداره ورزش شهرستان نکا در بازدید از دفتر جدید پایگاه خبری مازند اسپرت در خصوص اقدامات صورت گرفته در شهرستان نکا از زمان حضورش سخن گفت و به گفتگو با خبرنگاران ما پرداخت که در ادامه ماحصل صحبت های این رئیس جوان را می خوانید:

 

نکا استعداد های خوبی دارد  و ما نیز با برنامه پیش رفتیم

رضایی وضعیت اداره اش را مظلوب عنوان کرد و اظهار داشت :ورزش نکا شرایط خوبی دارد و استعدادهای خوبی در این شهر کوچک وجود دارد.

وی ادامه داد :این شهرستان در واقع شهرستان چندان بزرگی نیست و چندین روستا را نیز تحت پوشش قرار داده ولی ما مرکزیت کاری خود را در حوژه شهری قرار داده ایم .

این مسئول خاطرنشان کرد:در طول این مدت مسابقات خوبی نیز برگزار کنیم که در شان شهرستان نکا باشد.برنامه ریزی های خوبی هم برای پیشرفت ورزش در شهر نکا کرده بودیم. از روز های اول کاری در خبرهایمان گفته بودیم که در کوتاه مدت و بلند مدت چطور پیش برویم و سرانه ورزشی را هم در نظر گرفتیم.

 

هفت هزار ورزشکار سازمان یافته سهم نکایی ها /تکمیل پروژه چمن مصنوعی شهر نکا

رئیس اداره ورزش شهرستان نکا از وضعیت ورزشکاران این شهرستان سخن گفت و افزود : شهرستان نکا تا هم اکنون هفت هزار ورزشکار سازمان یافته دارد که در مجموعه ورزشکاران آماتور و نیمه حرفه ای در همین رنج می باشند که به مراتب این آمار تغییر می کند.

وی ادامه داد :ما  ۱۳ اماکن ورزشی سرپوشیده داریم و ۱۷ اماکن رو باز که از این ۱۳ اماکن سرپوشیده سه اماکن در داخل شهر است اما ۱۷ اماکن رو باز ما در کل روستا و شهر نکا است.در این بین یک خوابگاه تخصصی نیاز شهر بود که توانستیم بدون اعتبار و با کمک هایی که گرفتیم این خوابگاه را افتتاح کنیم که این خوابگاه هنوز تکمیل نشده و ریزه کاری هایی دارد که بزودی تکمیل خواهد شد.

رضایی ضمن گلایه از اوضاع نابسامان مالی ورزش مازندران اظهار کرد :در حالی که در این سال ها شرایط مالی چندان خوبی نداشتیم، اما یکی دو اماکن رو باز رو نیز بدون هیچگونه اعتباری افتتاح کردیم .مجموعه چمن مصنوعی شهر نکا را تکمیل کردیم که بالای یک میلیارد برای تکمیل آن هزینه شده که قبلا ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و بنده پیگیری کردم از وزارت چون این پروژه توسعه ملی بوده ، ۳۰۰ میلیون اعتبار گرفتیم و توانستیم فنس استاندارد بزنیم و یک طرف زمین را جایگاه تماشاگر هم زدیم و باز پیگیریم تا این موضوع را نیز تکمیل کنیم.

این مسئول از افتتاح چندین پروژه در طول یکسال آینده خبر داد و گفت :چند پروژه نیمه کاره هم داریم که اعتبارات زیادی نیاز دارد، از آنجایی که اطلاع دارم اوضاع مالی استان زیاد خوب نیست،ولی از طریق وزارت پیگیر هستم تا با گرفتن اعتبارات لازم باقی پروژه های نیمه کاره را تا یکسال آینده به مرحله افتتاح برسانیم.

 

نمره خوب برای ورزش نکا
مجتبی رضایی با ابراز رضایت از علکرد ورزش نکا اظهار داشت : اوضاع ما در این مدت بد نبوده و با این شرایط اقتصادی ما جزء خوبها هستیم و نمره خوبی به خودمان میدهم.

وی ادامه داد :با در نظر گرفتن کلیات کار و مشکلات پشت قضیه، در حال حاضر نظم خوبی حاکم است .مثلا در بحث استخرها این را باید عرض کنم که ما دو سالی استخر نداشتیم و استخر را به ما اجاره نمیدادند.نمی شود از پشت پرده ها صحبت کرد چون این موضوع یک پروسه سیاسی ای دارد که قابل گفتن نیست.پول جاری ما را از اجاره اماکن می دهند!

رضایی افزود :صادقانه عرض می کنم ، مثلا ما سه تا از اماکن های ما حدود ۵ الی ۶ میلیون اجاره اش می شود که به خزانه دولت می رود و آن هم به هزینه جاری و هزینه کمک به تیم ها و هیات ها برگشت میخورد .

این مسئول بیان کرد : حدود دو سه ماه است که ما هزینه اجاره استخر را دریافت می کنیم که این مبلغ دریافتی یک مقداری در بحث مالی به ما کمک می کند تا بتوانیم کارهای خودمان را پیش ببریم.در کل اوضاع ما بد نیست ولی می توانیم بهتر هم شویم.

 

قهرمانان و افتخار آفرینان خوبی در شهر نکا داریم / هیات های استانی همکاری کنند !

رئیس اداره ورزش شهرستان نکا از حضور ورزشکاران ملی شهر نکا سخن گفت و افزود : در دو سال اخیر ۲۵ قهرمان ورزشی شناخته شده در تیم ملی داشتیم که در این بین امید ابراهیمی خیلی خوب کار میکند و بازیکن تیم ملی است که اگر به همراه تیم ملی در جام جهانی حضور پیدا کند برای شهر نکا یک افتخاری خواهد بود.

وی ادامه داد :همچنین جواد کریمی و چند بازیکن دیگر داریم که افتخارات نکا هستند. اما خارج از فوتبال در تکواندو آقای نریمانی حضور دارند که سال گذشته بیشترین مدال ورزشی را کسب کرد.چندین قهرمان جهان داشتیم، فتحی، گلزاری، خانم قاسمی مدالهای جهانی تکواند را داشتند.هیت های استانی متاسفانه ضعیف هستند و هیچگونه کمکی نمی کنند و انتظار می رود در بحث ورزش شهرستان ها بیشتر ورود کنند.

همکاری همه جانبه بخش خصوصی/برگزاری المپیاد روستایی تاثیر گذار

مجتبی رضایی رئیس اداره ورزش شهرستان نکا از همکاری خوب بخش خصوصی با اداره ورزش نکا گفت و افزود :فعالیت بخش خصوصی در شهر نکا خوب است و با همکاری آنها یک استخر و یک سالن بزرگ و استاندارد در حال احداث داریم . ما از زمانی که آمدیم بیش از ده اماکن خصوصی به سایر اماکن اضافه کردیم و سعی کردیم طوری شود تا همه از این شرایط موجود استفاده کنند .

وی ادامه داد :چون جمعیت نکا اکثرا روستایی است ، برای همین منظور هدف ما در ورزش شهرستان نکا استعدادیابی می باشد.  المپیاد روستایی خوبی را در ۲۳ رشته برگزار کردیم که با همکاری همه دوستان مسابقات خوبی را برگزار کردیم که حدود دو سه هزار نفر درگیر این المپیاد شدند.حدود ۶۰ الی ۷۰ میلیون برای برگزاری این المپیاد هزینه شد که از سایر ارگان ها ، هیات ها کمک گرفتیم چون این یک کار پایلوت بود که تاکنون در استان انجام نشده بود.

رضایی اظهار داشت :ما این قابلیت را داشتیم و این فرایند را انجام دادیم و همچنین المپیاد کارکنان را نیز برگزار کردیم .

جایزه بزرگ شهدای شهرستان نکا در چهار رشته ورزشی

مجتبی رضایی از برگزاری یک رویداد مهم در شهر نکا خبر داد و افزود : یک برنامه ویژه داریم که جایزه بزرگی با نام شهدای شهرستان به مانند جام شهید هاشمی نژاد با چند رشته توپی برگزار کنیم.

وی ادامه داد :سه رشته را در نظر گرفتیم که اولویت ما ورزشهای توپی است. اولویت اولم والیبال است چون این رشته در شهر نکا از استقبال خوبی برخوردار است و همچنین فوتبال، فوتسال و تکواندو اولویت های بعدی ما هستند.

رضایی خاطرنشان کرد :یکی دو تا از این رشته ها به صورت پایلوت قرار خواهیم داد و حتی شاید بتوانیم از تیم های خارجی دعوت کنیم تا در این مسابقات حضور پیدا کنند تا کیفیت این مسابقات بالاتر برود. اگر شرایط مالی و تمامی مسائل برطرف شود، شاید استارت این مسابقات را در دهه فجر امسال زده شود .

 

ما با اماکن های ورزشی درگیر هستیم و خیلی اذیت می شویم

این مسئول ضمن گلایه از بعضی قوانین موجود در ورزش ، اظهار داشت : بعضی از قوانین شرایط را سخت می کند، مثلا ما با اماکن های ورزشی درگیر هستیم و خیلی اذیت می شویم، اگر یک قانونی باشد که همه شهرها یک مکانی برای اداره در نظر گرفته شود که حداقل مسابقات ورزشی را خیلی راحت در آن برگزار کنند که این موضوع یک مسئله خیلی مهم برای ادارات شهرستان های مثل نکا است.

وی ادامه داد :اگر این شرایط محیا شود ، در صورت داشتن دو تیم در لیگ های معتبر می توانیم به راحتی به آن ها سالن بدهیم و در بخشی از تیمداری به آن ها کمک کنیم.

در بحث بانوان ورزش نکا عملکرد خوبی دارد/در بحث همگانی باید فرهنگ سازی شود 

مجتبی رضایی با ابراز رضایت از عملکرد تیم های این شهرستان عنوان کرد : ۲۱ تیم در لیگ های مختلف استانی و کشوری داریم. در بخش بانوان ما شرایط خیلی خوبی داریم که در استان مازندران جز شهرهای خیلی خوب در بخش بانوان هستیم.

این مسئول ضمن تمجید از اوضاع بانوان شهر نکا ، گفت : بانوان ما هم اکنون یک تیم در لیگ دو فوتسال داریم ، لیگ یک هندبال داریم ، لیگ برتر بسکتبال داریم و یک تیم در سطح کشور داریم که بانوان ما مشغول به کار هستند.شاید شهر نسبتا کوچکی داشته باشیم ولی در خیلی از جاها به اندازه یک شهر بزرگ ما برابری می کنیم.

رئیس اداره ورزش شهرستان نکا خواستار تقویت ورزش همگانی در شهر نکا و سایر شهرهای استان شد و افزود : فرهنگ سازی در زمینه همگانی باید قوی تر شود چون در کل استان یک مقداری ضعیف هستیم که در نکا هم این مشکل وجود دارد و جدا نیستیم.

 

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۸۹۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری متهمان ۲۰ فقره سرقت از اماکن دولتی و خصوصی در طرقبه شاندیز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی؛ به نقل از پلیس انتظامی شهرستان طرقبه شاندیز، سرهنگ سید جواد حسینی  گفت: در پی اعلام وقوع چند فقره سرقت تلفن همراه و تجهیزات مخابراتی در شهرستان طرقبه شاندیز، ماموران تجسس پاسگاه حصار با انجام گشت‌های هدفمند و اقدامات کنترلی،  به دو نفر متهم مظنون و آنان را در حین سرقت دستگیر کردند.
سرهنگ حسینی افزود: در بازرسی از وسایل همراه متهمان ۱۳ دستگاه تلفن همراه مخابراتی،  تعداد ۲ دستگاه آیفون صوتی،  ۲۰۰ متر کابل مخابراتی و تعدادی زیادی قابلمه و ظروف آشپزخانه کشف و ضبط شد.
وی گفت: متهمان پس از انتقال به مقر انتظامی در مواجهه با ادله و مستندات پلیس تاکنون به ۲۰ فقره سرقت از اماکن دولتی و خصوصی شهرستان نیز اعتراف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان طرقبه شاندیز با اشاره به ارجاع متهمان دستگیرشده به مراجع قضائی از شهروندان خواست هرگونه فعالیت مجرمانه که نظم و امنیت را تهدید می‌کند از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

دیگر خبرها

  • جوانی جمعیت نیازمند اغنا سازی است
  • دستگیری سارقان اماکن خصوصی و خانه باغ‌ها در مهاباد
  • دستگیری متهمان ۲۰ فقره سرقت از اماکن دولتی و خصوصی در طرقبه شاندیز
  • شهرداری همدان در جذب شهروندان به ورزش خلاقانه عمل کند
  • اجرای طرح ملی ورزش با مردم در خراسان جنوبی
  • جنوب کرمان ظرفیت افتخارآفرینی بیشتر در زمینه ورزش دارد
  • رونق ورزش کارگری نیاز به سرمایه‌گذاری کارخانه‌ها و مجموعه‌های صنعتی دارد
  • توسعه ورزش های همگانی با اجرای برنامه آزاد سازی اماکن ورزشی
  • فعال کردن گشت پیشگیری از غرق شدگی در استان ایلام
  • سارق اماکن خصوصی و ساختمان‌های نیمه کاره دستگیر شد