Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@05:45:19 GMT

هزینه 20 میلیارد تومانی شهرداری قزوین در حوزه ورزش

تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۵۷۱۷۴۵

هزینه 20 میلیارد تومانی شهرداری قزوین در حوزه ورزش

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین گفت: شهرداری قزوین طی هشت سال اخیر بیش از 20 میلیارد تومان در حوزه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ورزش با رویکرد توسعه ورزش همگانی و سلامت عموم مردم هزینه کرده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین، «سعید وزیری‌نژاد» با بیان این‌که شهرداری قزوین طی هشت سال اخیر بیش از 20 میلیارد تومان در حوزه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ورزش با رویکرد توسعه ورزش همگانی و سلامت عموم مردم هزینه کرده است، اظهار کرد: 16 میلیارد تومان از این رقم در حوزه زیرساخت‌های ورزشی شهرداری قزوین هزینه شده است، البته این عدد به‌غیراز فضاهای ایجادشده در بوستان‌های است که جدید احداث‌شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



هزینه 3 میلیارد تومانی شهرداری قزوین برای برگزاری مسابقات ورزشی

وی خاطرنشان کرد: سه میلیارد تومان نیز صرف برگزاری مسابقات ورزشی در سطح منطقه‌ای، شهری، ملی و بین‌المللی و همچنین حمایت از تیم‌ها و هیئت‌های ورزشی شهر قزوین ازجمله تیم فوتبال کاسپین شده است.

نصب ۸۰۰ ست ورزشی در ۶۳ نقطه سطح شهر قزوین

وزیری‌نژاد خاطرنشان کرد: در سال ۸۸ هیچ ست ورزشی در سطح شهر قزوین وجود نداشت ولی طی هشت سال اخیر ۸۰۰ ست ورزشی در ۶۳ نقطه سطح شهر قزوین بااعتباری بالغ‌بر یک میلیارد تومان نصب‌شده است.

150 هزار مترمربع به فضاهای ورزشی قزوین افزوده‌ شده است

این مسئول تصریح کرد: در سال ۸۸ شهر قزوین فقط دو مرکز ورزشی با متراژ 14 هزار مترمربع زیر نظر شهرداری داشت که اکنون این رقم به ۳5 مرکز ورزشی روباز و مسقف با متراژ 164 هزار مترمربع افزایش‌یافته است که یک رشد 10 برابری داشته است.

وی زمین ورزشی بوستان ملت، خانه شطرنج بویه، مجموعه ورزشی کوثر (پیست اسکیت ملت، سالن شطرنج، سالن بدن‌سازی و ایروبیک، سالن ورزشی توپی،...)، زمین اسکیت پرستار، جاده سلامت باراجین به متراژ 30 هزار مترمربع، زمین چمن مصنوعی میلاد، باشگاه هشت‌بهشت، مجموعه ورزشی سپهر، مجموعه ورزشی لاله، سالن ورزشی شهید رجایی، چمن مصنوعی مصلی، مجموعه ورزشی شهدای چوبیندر،38 کیلومتر مسیر دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی در سطح شهر، مجموعه‌های ورزشی بوستان بانوان (زمین تنیس، والیبال، بسکتبال، دوچرخه‌سواری، رینگ پیاده‌روی، سه ست ورزشی )، سالن ورزشی پردیس، مجموعه تلی سی یژ کامان و زرشک، زمین‌های ورزشی پامچال، مولوی، باغ دبیر و سالن ورزشی چوبیندر، مجموعه پیست مدرن پرش در آسمان و سورتمه مدرن در فدک، احداث 11 سوله ورزشی با مشارکت سپاه با عنوان سوله‌های صالحین را ازجمله فضاهای ورزشی تحت مدیریت شهرداری قزوین برشمرد.

وزیری‌نژاد از دیگر اقدامات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری را احداث مجموعه فرهنگی ورزشی شقایق در زمینی به متراژ ۱۸ هزار مترمربع برشمرد و افزود: در این مجموعه زمین چمن مصنوعی، پیست دوچرخه‌سواری، زمین چمن طبیعی، زمین اسکیت، زمین تنیس خاکی، زمین بسکتبال، زمین والیبال، سالن ایکس باکس، زمین دوچرخه تریال و پیست دومیدانی در این مجموعه ورزشی احداث‌شده است که همه این زمین‌ها به‌طور استاندارد ساخته‌شده که به‌طور تفکیک‌شده محصورشده‌اند.

وی به احداث بوستان بانوان در جنوب شهر قزوین اشاره کرد و گفت: فضاهای اجتماعی، زمین‌بازی کودکان، پیست دوچرخه‌سواری، آمفی‌تئاتر روباز، اماکن ورزشی و فضاهای مکمل در این بوستان پیش‌بینی‌شده است.

این مسئول ادامه داد: با راه‌اندازی این بوستان هر منطقه شهرداری صاحب یک بوستان بانوان خواهد شد.

ایجاد 20 ایستگاه ورزش صبحگاهی در شهر قزوین

وزیری‌نژاد یادآور شد: در سال 88 فقط دو ایستگاه ورزش صبحگاهی در شهر قزوین وجود داشت که اکنون این رقم به 20 ایستگاه ورزش افزایش‌یافته است، در حال حاضر بیش از 300 شهروند قزوینی با حضور 30 مربی از ورزش صبحگاهی این ایستگاه‌ها استفاده می‌کنند.

اجرای ۴۰۰ برنامه ورزشی توسط شهرداری قزوین

این مسئول افزود: طی هشت سال اخیر ۴۰۰ برنامه ورزشی با اعتباری بالغ‌بر دو میلیارد تومان توسط شهرداری با همکاری هیئت‌های ورزشی در سطح شهر قزوین اجراشده است که می‌توان به مسابقات طناب‌کشی، مسابقه بازی‌های بومی محلی، کوهنوردی، ورزش باستانی، قوی‌ترین جوان و نوجوان قزوینی، مسابقات فوتسال و والیبال جام رمضان و دارت اشاره کرد.

وزیری‌نژاد تصریح کرد: علاوه بر اجرای برنامه‌ها و مسابقات ورزشی، شهرداری قزوین همواره از مسابقات ملی و بین‌المللی نظیر مسابقات بین‌المللی شطرنج، دوچرخه‌سواری تریال، مسابقات آفروید، برگزاری پنج دوره مسابقات بین‌المللی تنیس روی میز و مسابقات ملی همچون برگزاری پنج دوره همایش پیاده‌روی خانوادگی، مسابقات جام کشتی روز قزوین، مسابقات ملی شطرنج، مسابقات ورزش کبدی، جشنواره بازی‌های بومی - محلی حمایت کرده است و در برگزاری بسیاری از مسابقات و برنامه‌های ورزشی نیز مشارکت مؤثری داشته است.

وی برگزاری دو دوره تجلیل از قهرمانان و مدل آوران آسیایی، جهانی و المپیک را از دیگر اقدامات شهرداری برشمرد و افزود: سومین دوره آن چهاردهم آذرماه سال جاری در هفته وحدت و در آستانه میلاد بابرکت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) برگزار خواهد شد.

احداث هفت مجموعه ورزشی در شهر قزوین

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین در ادامه گفت: لاین غربی جاده سلامت از بوستان باراجین تا دانشگاه آزاد اسلامی، ساخت زمین چمن مصنوعی در مینودر، راه‌اندازی سالن ورزشی خانه فرهنگ سنجیده، سالن ورزشی خانه فرهنگ ناصر آباد، چوبیندر، باغ نشاط، سالن ورزشی فرهنگسرا روبروی الغدیر ازجمله پروژه‌های در دست اقدام سازمان است که تا سال آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی بابیان این‌که یکی از مأموریت‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین توسعه ورزش‌های همگانی با رویکرد ایجاد نشاط اجتماعی و ارتقای سطح سلامت شهروندان است، گفت: ورزش هدف نیست بلکه ابزاری است برای ارتقای سطح سلامت عموم مردم.

وزیری‌نژاد خاطرنشان کرد: با توجه به حمایت‌های شهردار ورزش دوست و شورای پنجم شهر قزوین برنامه ورزشی شهرداری قزوین با همین شتاب ادامه خواهد داشت و این نویدبخش روزهای بهتری برای ورزش قزوین است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۱۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مروری بر چند خبر کوتاه از ورزش قزوین

ایسنا/قزوین آغاز لیگ هندبال نونهالان استان قزوین، درخشش بوکسورهای قزوینی در مسابقات قهرمانی کشور و شناخت تیم‌های برتر مسابقات والیبال محلات قزوین اهم اخبار امروز ایسنا از ورزش قزوین است.

در لیگ هندبال نونهالان استان قزوین چهار تیم با هم رقابت خواهند کرد. تیم‌های «مقاومت» آبیک، «پویا» و «کیان» تاکستان به همراه «نوژیان» قزوین برای کسب عنوان قهرمانی به صورت دوره‌ای با هم رقابت خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، این مسابقات از سیزدهم اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد.

درخشش بوکسورهای قزوینی در مسابقات قهرمانی کشور

«سیدمحمد میری» و «امیرعلی محمدی» بوکسورهای قزوینی ۲ مدال برنز مسابقات قهرمانی بوکس نوجوانان کشور را از آن خود کردند.

مسابقات بوکس قهرمانی نوجوانان کشور در سالن ۳۰۰۰ نفری شهر ملایر استان همدان برگزار شد. از استان قزوین نیز تیمی متشکل از هفت بوکسور، یک سرپرست و یک مربی در این مسابقات شرکت کرد.

شناخت تیم‌های برتر مسابقات والیبال محلات قزوین

در مسابقات والیبال محلات قزوین در رده سنی نوجوانان تیم «نوروزیان» قهرمان شد و تیم‌های «شهید انصاری» و «شهرک دانش» رتبه‌های دوم و سوم را کسب کردند.

در رقابت‌های سنی آزاد هم «پارک ملت» قهرمان شد و تیم‌های «هادی آباد» و «نادری» دوم و سوم شدند؛ در این رقابت‌ها ۳۲ تیم با هم‌ رقابت کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نقش‌آفرینی ورزشکاران بسیجی گوشه‌ای از افتخارات بسیج است
  • شهرداری همدان در جذب شهروندان به ورزش خلاقانه عمل کند
  • مروری بر چند خبر کوتاه از ورزش قزوین
  • اعزام ۱۰ تیم ورزش نابینایان البرز به مسابقات قهرمانی کشور
  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی شهرداری در حوزه گردشگری همدان
  • عصبانیت سرمربی لیگ برتری؛ از جیب شهر ما ۱۰۰ میلیارد برای خرید پرسپولیس دادند
  • چند خبر کوتاه از ورزش قزوین
  • گران شدن ورزش به معنای تحمیل هزینه های بیشتر درمانی در آینده است
  • اوجاقی:به سمت برگزاری مسابقات ورزشی پایتخت‌های آسیایی می رویم