Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - عضو شوراي شهر تهران، ري و تجريش گفت: در صورتي که زلزله‌اي بالاي 5 ريشتر در تهران اتفاق بيفتد قطعاً آمار کشته‌ها و تلفات انساني که به وقوع مي‌پيوندد در قرن فعلي بي‌سابقه خواهد بود.
مجيد فراهاني در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي خبرگزاري فارس، در پاسخ به پرسشي مبني بر اينکه آيا تهران در صورت بروز حادثه طبيعي آمادگي لازم را دارد، گفت: متأسفانه آمادگي لازم را براي مقابله با بحران و حوادث طبيعي نداريم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: بايد اقدامات پيشگيرانه در سطح شهر به گونه‌اي باشد و شرايط به نوعي تنظيم شود که شهر در مقابل زلزله بيمه شود.
فراهاني با اشاره به اينکه 15 درصد مردم در 3 هزار متر بافت فرسوده زندگي مي‌کنند، گفت: در صورتي که زلزله‌اي بالاي 5 ريشتر در اين قسمت اتفاق بيفتد قطعاً آمار کشته‌ها و تلفات انساني که در تهران به وقوع مي‌پيوندد در قرن فعلي بي‌سابقه خواهد بود.
وي با اشاره به اينکه بايد ايمن‌سازي بافت فرسوده در اولويت قرار بگيرد، اظهار داشت: شهرداري تهران بودجه لازم را براي نوسازي بافت فرسوده را ندارد و دولت بايد در اين زمينه وارد عمل شود و با کمک ساير دستگاه‌ها هر چه سريعتر بافت‌هاي فرسوده در مناطق 11، 12، 17، 18 و 15 شهر تهران نوسازي شود.
عضو شوراي شهر تهران، ري و تجريش بيان داشت: ما از يک حيث آمادگي پيشگيرانه بحران کاملاً ضعيف هستيم و مهمترين مسأله نظارت بر ساخت‌وسازهاي فعلي در شهر تهران است.
فراهاني با اشاره به اينکه بايد سازمان ‌آتش‌نشاني شهر تهران از لحاظ نيروي انساني و تجهيزات تقويت شود، گفت: در بعضي از ايستگاه‌هاي آتش‌نشاني با حداقل نيرو فعاليت مي‌کنند.
وي ادامه داد: در حادثه پلاسکو شاهد آن بوديم که سازمان آتش‌نشاني شهر تهران تجهيزات و امکانات لازم را ندارد و از جمله اهم واجبات اين است که سازمان آتش‌نشاني داراي تجهيزات به روزي شود.
عضو شوراي شهر تهران، ري و تجريش افزود: سوله‌هاي بحران شهر تهران به بخش خصوصي از جمله برنامه خندوانه و يا مهد کودک واگذار شده است که جاي تأسف دارد.
فراهاني افزود: ما در حال حاضر حداقل امکانات لازم را براي بحران در اختيار نداريم اگر زلزله‌اي در تهران اتفاق بيفتد که وقوع آن قطعي است سوله‌هاي فعلي مديريت بحران نيز جوابگو نخواهد بود و بايد زمين‌ها و مناطق اطراف شهر تهران زيرساخت‌هاي لازم در آنجاها فراهم شود که در صورت بروز حادثه با برپايي چادرها نسبت به اسکان زلزله‌زدگان اقدام کنيم.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۸۹۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی برق تبریز برای برگزاری مرحله دوم انتخابات

به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر فرج نیا با اشاره به فرا رسیدن ایام مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به منظور برگزار هرچه باشکوه‌تر انتخابات، تمامی همکاران شرکت توزیع نیروی برق تبریز در حالت آماده باش هستند.

وی افزود: با توجه به برگزاری الکترونیکی انتخابات در مرحله دوم، همچون دوره‌های گذشته به منظور تأمین برق پایدار شعبات اخذ رأی همکاران این شرکت ضمن تعامل با سایر سازمان‌ها و ارگان‌ها، تمهیدات لازم برای ایجاد زمینه و زیر ساخت‌های لازم برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر و پر شورتر انتخابات انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز خاطرنشان کرد: هدف صنعت برق حضور گسترده و بدون دغدغه مردم همیشه در صحنه پای صندوق‌های رأی گیری است.

فرج نیا با اشاره به نصب بنرهای تبلیغاتی ناامن در برخی نقاط شهر ادامه داد: به منظور پیشگیری از وقوع حوادث از مسئولین ستادها و نمایندگان نامزدها خواهشمند است از نصب نا ایمن بنرهای تبلیغاتی روی تیرهای برق و درحریم شبکه‌های برق خودداری کنند.

کد خبر 6097852

دیگر خبرها

  • یک اتفاق جدید در بازار مسکن؛ مالکان و مستاجران منتظر این تغییر باشند
  • برگزاری تمرین تخلیه اضطراری نمایشگاه کتاب در مصلی تهران
  • برگزاری ۵ رزمایش برای نوسازی بافت های فرسوده
  • عکس‌های تکان‌دهنده از سردر یک باشگاه لیگ برتری؛ بافت فرسوده یا ساختمان باشگاه صنعت نفت آبادان؟
  • بارش‌های سیل‌آسا اردبیل را در بر می‌گیرد
  • بسته تشویقی ویژه بافت‌های فرسوده شهر اصفهان اعلام شد
  • آمادگی برق تبریز برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • بافت‌های فرسوده شهری، فرصتی برای توسعه گردشگری
  • قطع‌نامه‌ای در حوزه تاب‌آوری و مدیریت بحران برای مسئولان تدوین می شود
  • آغاز اجرای طرح چهره به چهره در محلات فرسوده با ۷۰۰ گروه