Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام تقی زاده گفت: از شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استعفا کردم تا دست حجت الاسلام آل هاشم برای انتخاب فردی تلاشگر و خدمتگزار باز باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از آناج، حجت الاسلام حسین تقی زاده که سالیان زیادی مسئولیت‌‌‌‌های مختلفی را برعهده داشته که از جمله مهم‌‌ترین آنها مسئولیت دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه آذربایجان‌‌شرقی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نزدیک به دو ماه پیش او از این سمت استعفا کرد و حال وی در گفت‌‌وگو با آناج دلایل این اقدام را شرح می‌‌دهد. متن کامل را در ادامه می‌‌خوانید:

خدا را شاهد می‌‌گیرم هیچ‌‌گاه تشنه قدرت نبوده‌‌ام/ تمام مسئولیت‌‌ها را با پیشنهاد بزرگان پذیرفته‌‌ام

آناج: خودتان را معرفی کنید و از فعالیت‌‌هایتان بفرمایید

اینجانب حسین تقی زاده در سال 1360 با دعوت مسئول وقت سازمان تبلیغات اسلامی جذب این سازمان شدم و به مدت 24 سال در این نهاد مقدس در سمت‌‌های مختلف خدمت کرده‌‌‌ام؛ مانند انجمن‌‌های اسلامی سراسر استان و هیئات و همچنین با حفظ سمت قائم مقام سازمان تبلیغات بوده‌‌ام که تا زمان مدیریت حجت الاسلام میرتاج الدینی این مسئولیت ادامه داشته است.

در سازمان تبلیغات اسلامی با حکم مجاهد خستگی ناپذیر حضرت آیت الله جنتی در سال 1375 به عنوان مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مشغول به کار شدم که با حکم ایشان در زمان استانداری آقای عبدالعلی زاده و یک سال بعد از آمدن آیت الله شبستری به استانمان در شورای ادارای به این سمت منصوب شدم.

از سال 1370 به عنوان مسئول ستاد برگزاری دهه فجر استان مشغول بوده‌‌‌ام و در کنار این مسئولیت‌‌ها پیشنهاد شد مسئولیت دفتر سیاست گذاری شورای ائمه جمعه استان و برگزاری ستاد نماز جمعه تبریز را برعهده بگیرم که هیچ کدام از این مسئولیت‌‌ها از جانب و به درخواست خودم نبوده است؛ اگرچه با تمام باور قلبی پیرو آرمان‌‌های انقلاب، امام و رهبری بوده و هستم و باید هم با تمام قدرت پشتیبان این آرمان‌‌ها باشیم چون این راه ادامه راه انبیا و ائمه است اما خداوند متعال را که شاهد باطن اعمال است را شاهد می‌گیرم که هیچ‌گاه تشنه قدرت نبوده‌‌ام و هر مسئولیتی محول می‌شد تکلیف از جانب نمایندگان ولی فقیه استان و یا نمایندگان ولی فقیه در این سازمان ها بوده است.

برای اینکه در کنار مادرم باشم از مسئولیت‌‌ها استعفاء دادم

آناج: دلایلتان برای استعفا از شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان چه بود؟

با افتخار در چهل سال فعالیتم در نظام با کمترین حقوق خدمت کرده‌‌ام و افتخار می‌کنم به صورت شبانه روز تلاش کرده‌‌ام و از نظر دنیوی در فکر جمع آوری مال نبوده‌ام و تنها دارایی‌ام در طی این سال‌ها یک ساختمان قدیمی است که امسال تصمیم گرفتیم تا آن را بسازیم و یک ماشین است. ساخت همین منزل را هم با وام از سه بانک شروع کرده‌‌ایم که در حال حاضر اقساط آن را با وام دریافتی پرداخت کرده‌‌ام و تمام این مدارک مستند است.

در شورای سیاستگذاری ائمه جمعه که نزدیک به یک دهه با حکم آیت الله تقوی رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور و ستاد نماز جمعه تبریز با حکم آیت الله شبستری منصوب شده بودم و یا نزدیک به یک دهه در دفتر نماینده ولی فقیه در استان مشغول به خدمت بوده‌‌ام؛ اما در عید سعید قربان به تاسی از حضرت ابراهیم نفسم را زیر پا گذاشتم و از این دو مسئولیت استعفا کردم که دو دلیل داشت؛ اولا اینکه دست نماینده ولی فقیه در استان که از یاران و رفیقان دیرین ما بود و بارها از ایشان برای سخنرانی روز قدس دعوت کرده بودیم باز باشد و بتوانند نیرویی که تلاشگر، نوآور و خدمت گذار باشد برای این سمت منصوب کنند.

اینکه برخی خبرگزاری‌‌ها نوشته‌‌اند به دلیل مسائل خانوادگی اینجانب استعفا داده‌‌ام تعبیر بدی بود زیرا خانواده من همگی معتقد به نظام و انقلاب هستند و حتی اگر آنها نبودند نمی‌توانستم در این مسئولیت‌‌ها خدمت کنم.

مادری دارم که هشتاد و هفت سال دارد و دیگر قدرت بینایی و شنوایی ندارد و به یک پرستار بی منت نیاز داشت و اینکه سفرهای متعدد اجازه پرستاری و بودن در خدمت ایشان را نمی‌داد و برای رضایت خدا و مادرم این کار را انجام دادم و این تنها دلیل بود و بنده خود استعفا کرده‌‌ام، اینکه در بیرون تلقی شود که بی‌‌مهری از سوی حجت الاسلام آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان صورت گرفته مساله اشتباهی است.

رابطه بنده با آیت‌‌الله شبستری پدر و فرزندی بود

آناج: رابطه‌تان با نمایندگان ولی فقیه در استان چگونه بود؟

رابطه من با نمایندگان ولی فقیه استان در طول انقلاب بسیار خوب بوده است و هم در زمان شهیدآیت الله قاضی در کنار ایشان بوده‌‌ام و همچنین شهید آیت الله مدنی در خدمتشان بودند در زمان کوتاه حضور آیت الله مشگینی در کنارشان بوده‌‌ام اما چیزی که باعث شد بیشتر در خدمت و مسئولیت باشم در زمان فقیه مجاهد آیت الله ملکوتی بود. چون ساز تبلیغات اسلامی زیر نظر نماینده ولی فقیه بود و کارمان تنگاتنگ با ایشان بوده و به عنوان خادم نظام ایشان از بنده رضایت داشتند و بعد از ایشان نیز بیست و دو سال در خدمت آیت الله شبستری بوده‌ام که رابطه مان با ایشان به عنوان پدر و فرزند بود که هم از رهنمود و الهام هایشان استفاده می‌کردیم و هم همیشه از حمایت هایشان بهره مند بودیم.

ما خط مشی‌‌مان را از نماینده کنونی ولی فقیه در آذربایجان‌‌شرقی می‌‌گیریم

آناج: نظرتان در خصوص حجت الاسلام آل هاشم نماینده جدید ولی فقیه در استان چیست؟

در رابطه با حجت الاسلام آل هاشم باید عرض کنم چه در مسئولیت باشیم و یا نه تا زمانی که جان در بدن داریم باید از میراث گرانبهای انقلاب محافظت کنیم زیرا ما سرباز ولایتیم و باید درخدمت ایشان باشیم و هر اوامری باشد برای ما مطاع است و خط مشی مان را از ایشان می‌گیریم و فعلا در سازمان تبلیغات هستیم و این خدمت ادامه خواهد داشت و ان شاالله چهلمین سال پیروزی انقلاب متفاوت از سالهای گذشته برگزار خواهیم کرد.

آناج: به عنوان سوال آخر موفقیتتان را مرهون چه چیزی می‌دانید؟

موفقیتمان را اگر در طول این سال ها پابرجا بود و از خطاهای خظرناک تا حدی در امان باشیم در ابتدا عنایت و الطاف الهی بود که توفیق خدمت داده است و عامل دوم این بود که بی هیچ توقع و چشم داشت به این مسئولیت‌‌ها پرداختم تا شرمنده شهدا و مردم نشوم و عامل سوم کمک خانواده و صبر پدر،مادر و همسر و چهارم همکارانی که مخلصانه در سازمان ها در کنار ما بوده‌‌اند و هم مسئولین استانی که نظر مثبت نسبت به ما داشته اند و نمایندگان ولی فقیه در استان بوده است تابه هیچ خط و خطوطی وابسته نشویم.

همچنین در پایان از همراهی مردم بزرگوار تبریز و خانواده شهدا تشکر می‌کنم که در پیروزی و شکل گیری انقلاب حرف اول را زده اند و امیدواریم خادمان خوبی برای آنها بوده باشیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۰۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علم‌الهدی: دستاورد‌های دولت برای مردم ملموس نیست

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: با وجود تلاش‌های مستمر و مجدانه در دولت سیزدهم، همچنان دستاورد‌های دولت برای مردم به مرحله تجسم عینی نرسیده و ملموس نشده است.

به گزارش انتخاب، ولی فقیه در خراسان رضوی، حجت الاسلام سید احمد علم‌الهدی در دیدار با سید صولت مرتضوی؛ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که ظهر امروز به میزبانی دفتر نماینده، ولی فقیه در استان برگزار شد، با تأکید بر ضرورت رسیدگی دولت به سفره و معیشت مردم گفت: طرح کالابرگ الکترونیک از جمله طرح‌های موفق اقتصادی در سال‌های اخیر بود که نفع آن به صورت مستقیم به سفره‌های مردم رسید. با وجود این، نباید محدود به اجرای این طرح‌های معیشتی بمانید. در هر شرایط، تمرکز و توجه اصلی شما باید ناظر بر کنترل گرانی باشد. گرانی را باید به هر طریق کنترل کنید ولو اینکه زبان زور پای کار باشد.

وی ادامه داد: اقتدار حکومتی باید در دو عرصه ارز و گرانی پای کار بیاید. البته در سال‌های اخیر، سیاست‌هایی اتخاد شده که مردم به چشم دیده‌اند تهدید‌های دشمن همچون هویت آن‌ها توخالی است، اما در هر حال، تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت همچنان باید در دستور کار دولت باشد.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: این یک حقیقت است که با وجود تلاش‌های مستمر و مجدانه در دولت سیزدهم، همچنان دستاورد‌های دولت برای مردم به مرحله تجسم عینی نرسیده و ملموس نشده است. به همین دلیل، تأکید ویژه ما بر رسانه و انعکاس فعالیت‌هاست تا بر مردم روشن شود که در چه حوزه‌هایی کار شده و در چه عرصه‌هایی نیاز به فعالیت وجود دارد.

وی افزود: عمده مطالبه مردم در شرایط فعلی متمرکز بر عرصه‌های اقتصادی است و این‌طور نیست که شما تصور کنید همه‌چیز با ارائه آمار و اعداد و ارقام حل می‌شود. خیر؛ در شرایط فعلی کشور نیازمند بکارگیری قدرت اقناع هستیم تا حقیقت موضوع برای مردم تشریح شود. جامعه باید به طور واضح، زیر و بم ماجرا را بداند و تحقق این هدف جز با تقویت اطلاع‌رسانی و به‌کارگیری قدرت رسانه صورت نمی‌گیرد.

امام جمعه مشهد تأکیدکرد: در همه قضایا، رمز موفقیت شما مقارن با میزان اخلاصی است که در عمل دارید. وقتی انسان در عمل مخلص باشد، کار او کار خدا می‌شود و در این شرایط، ذات اقدس پروردگار به اراده قاهر خودش اجازه نخواهد داد کار بر زمین بماند.

دیگر خبرها

  • علم‌الهدی: دستاورد‌های دولت برای مردم ملموس نیست
  • دیدار امام جمعه قزوین با معلمان و اساتید در پاسداشت روز معلم+ تصاویر
  • دیدار امام جمعه قزوین با معلمان و اساتید در پاسداشت روز معلم
  • گردهمایی منطقه ای ائمه جمعه در بهمئی
  • گردهمایی ائمه جمعه استان فارس در سپیدان
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین+ تصاویر
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین
  • ائمه معصومین(ع) سرآمدانِ گفت‌وگو بودند/ احساس مسئولیت مسلمانان، نسبت به تمام بشریت
  • بیگی نماینده مجلس : پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود / تا زمانی که شایعات وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت
  • علیرضا بیگی : پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود / تا زمانی که شایعات در این باره وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت