Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت:به دنبال طرح مسئله تهدید به حمله حزب الله از سوی عربستان، در می‌یابیم که حمله به یمن، پیش زمینه و طرحی پیش بینی شده برای حمله به لبنان بوده،و لازم است در تمام مسائل ضریب هوشیاری در انتخاب راه درست، مضاعف باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اراک امروز؛ آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در  هفتمین دوره «بصیرت غیرتمرکزی» فرماندهی انتظامی استان مرکزی که روز یکشنبه در اراک برگزار شد با اشاره به حماسه بزرگ پیاده روی اربعین حسینی گفت:‌ امسال بار دیگر اربعین سالار شهیدان با انسجام، همدلی و یکپارچگی شیعیان در عرصه جهانی  تجلی پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دری نجف آبادی ضمن تقدیر از دستگاه های خدمات رسان به ویژه نیروی انتظامی در تسهیل خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در اقصی نقاط کشور اظهار کرد: با توجه به نوع ماموریت ها و مسئولیت ها، نیروی انتظامی باید یک برنامه هدفمند در راستای مناسبت های مختلف سالیانه را طرح ‌ریزی کرده و با بهره گیری از تجربیات و وضعیت سال‌های قبل، برای سال‌های آتی آمادگی لازم را داشته باشد.

وی در ادامه نقش آفرینی مسئولان و آحاد جامعه را در خلق حماسه اربعین بسیار ارزشمند و قابل تقدیر خواند و افزود: شعار، شعور، وحدت و یکپارچگی از هرگونه سلاحی با عظمت‌تر است که در این شور حسینی و در سایه عنایات حق تعالی این مهم به خوبی در این ایام متجلی شد.

امام جمعه شهر اراک با اشاره به مناسبت های پیش رو و ضرورت بهره گیری از فضایل این ایام افزود: دهه آخر ماه صفر را در پیش داریم که دهه بسیار بزرگ و با عظمتی است که ابتدای آن به اربعین و روز‌های پایانی آن مصادف با ارتحال پیامبر اعظم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) است، امیدوارم تمام آحاد جامعه در بهره گیری از فضایل و برکات این ایام موفق باشند.

ضرورت افزایش ضریب هوشیاری در موضع گیری های بین المللی

دری نجف آبادی با تحلیل مسائل روز در عرصه جهانی به موضع گیری‌های آل سعود، داعش، آمریکا، اسرائیل و … نیز اشاره کرد و ادامه داد: به دنبال مسئله تهدید به حمله حزب الله یک حمایت جدی وجود دارد و از سویی در می‌یابیم که حمله به یمن، پیش زمینه و طرحی پیش بینی شده برای حمله به لبنان بود، پس لازم است در تمام مسائل ضریب هوشیاری در انتخاب راه درست، مضاعف باشد.

نماینده ولی فقیه استان مرکزی با اشاره به فتنه گری ها و توطئه های دشمنان اسلام در منطقه عنوان کرد: نادان بودن دشمنان ما در اقدامات و تصمیم‌گیری‌های جاهلانه و کودکانه آن‌ها در نوع عملکرد آن ها مشهود است و آنها با این رفتار‌ها، آبروی نداشته خود را بیشتر از بین می‎برند و اقدامات ننگین آل سعود و بمباران شبانه روزی یمن به عنوان لکه ننگی برای این رژیم کودک کش در تاریخ اسلام ثبت می‌شود.

دری نجف آبادی افزود: ما باید مسیر موضع گیری خود را در جریانات داخلی،منطقه‌ای و بین المللی تشخیص دهیم چون ما یک جبهه با عظمت و مقاوم در دنیا هستیم که در اقیانوس مواج دنیا به عنوان یک سیستم و نظام قدرتمند در حال حرکت است.

وی در ادامه با اشاره به رسالت های نیروی انتظامی در عرصه اجتماع اضافه کرد: یکی از مقدس‌ترین و ارزشمند‌ترین وظایف نیروی انتظامی ایجاد و برقراری امنیت و مقابله با تمام عواملی است که امنیت را مخدوش می‌کند که لازمه تحقق این مهم آگاهی، بصیرت و بینش عمیق نسبت به مسائل است.

آگاهی بخشی به مردم در فضای مجازی با توجه به حجم تبلیغات سوء،تلاش دوچندان می طلبد

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: در گذشته نیروی انتظامی در راستای برقراری امنیت در بخش‌های فیزیکی فعالیت داشت اما امروز متاسفانه فضای مجازی ده برابرفضای حقیقی تبلیغات سوء دارد.

وی بیان کرد:  نیروی انتظامی، صدا و سیما و رسانه‌های عمومی و سایر دستگاه‌ها باید در راستای افزایش آگاهی مردم در زمینه فضای مجازی تلاش خود را دوچندان کنند و همچنین هوشیار و به موقع در اسرع وقت پیشگیری لازم را انجام دهند و در مواقع لزوم عملیات اجرایی را آغاز کنند.

امام جمعه شهر اراک بیان کرد: ما در حوزه‌های امنیت، عظمت، صلابت دینی و عملیات نظامی از همه پیشگام هستیم اما از نظر فرهنگی، فکری و تبلیغاتی باید گسترده‌تر عمل کرده و تهاجم فرهنگی و سیاسی دشمنان را با همت بلند و تلاش دولت و ملت از بین ببریم و نقاط ضعف خود را به نقاط قوت تبدیل کنیم.

دری نجف آبادی بیان کرد: ما نباید به سادگی از مسائل استان و کشور عبور کرده و به شکل جزیره‌ای به مسائل بنگریم بلکه باید با دید وسیع به جریانات نگاه کرده و برای تحکیم و تقویت جریانات عظیم و نابودسازی دشمنان  همه با هم مجاهدت و فداکاری کنیم.

وی ادامه داد: هر ملتی که خدا را یاری کرده و برای خدا قیام و مجاهدت کند، خدا به او وعده پیروزی می‌دهد و حق تعالی در طی مسیر همراه آن ملت خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی عنوان کرد: امیدواریم نیروی انتظامی استان مرکزی در تمام شاخص‌ها الگو باشد و با مراقبت و سخت کوشی در تمام حوزه‌ها با جدیت عمل کرده و بیش از پیش بر موفقیت خود بیفزاید.

بصیرت و تعمق در مسائل اجتماعی کار ویژه پلیس در تحقق راهبردهای سازمانی است

سردار کیومرث عزیزی فرمانده انتظامی استان بصیرت و تعمق در مسائل اجتماعی را یکی از مهم ترین کار ویژه کارکنان نیروی انتظامی در پیشبرد و تحقق راهبردهای سازمانی دانست.

عزیزی بیان کرد: نیروی انتظامی به عنوان سازمان اثر گذار مسئول حفظ آرامش و برقراری نظم و امنیت عمومی، نیازمند کارکنانی بصیر و آگاه است  و در تحقق این مهم فرماندهی انتظامی استان، آگاهی بخشی، روز آمدی و نقش آموزه های دینی را به عنوان عاملی برای تضمین تحقق اهداف و اجرای صحیح مأموریت های سازمانی خود، همواره مورد تأکید دارد.

وی یکی از شاخصه های اصلی کارکنان نیروی انتظامی را فریب شناسی ، فریب نخوردن و حضوری همه جانبه در گسترده اجتماع دانست و اظهار کرد:‌ با توجه به نوع ماموریت های پلیس، پیشگیری و افزایش توانمندی و آگاهی بخشی کارکنان از ضروریاتی است  که بایستی در حوزه افزایش کارآمدی و ایمنی در ساختار نیروی انتظامی به عنوان بخشی از ساختار انسجام بخش نظم و امنیت بدان توجه داشت.

عزیزی دفاع از ارزش ها و حفظ حدود الهی را یکی از مهم ترین کار ویژه های پلیس ایران خواند و گفت:‌ با توجه به اینکه نیروی انتظامی یک سازمان انسان محور است و نیروی انسانی، محور اصلی تشکیل دهنده این سازمان می باشد، با توجه به آسیب ها و چالش های فرا روی ، توجه به منزلت اجتماعی و قداست ناجا از تاکیداتی است که در برنامه ریزی های دانش محور و بصیرت افزایی کارکنان لحاظ شده است.

وی ادامه داد: نداشتن هوشیاری و آگاهی نسبت به مسائل روز، باعث ایجاد سطحی نگری و عدم درک حقیقت می شود، چرا که حقایق را همیشه نمی توان از لایه های بیرونی به دست آورد و گاه تدبر و تعمق، ضرورت درک حقیقت است و این موضوع در چگونگی نوع خدمت پلیس و کارکنان ناجا، از حساسیت و اهمیت حیاتی و قابل توجهی برخوردار است.

عزیزی با اشاره به برگزاری چهار روزه هفتمین دوره «بصیرت غیرتمرکزی فرماندهی انتظامی استان مرکزی» که به نام «شهید وحید رضا رسولی» مزین شده است تصریح کرد: این دوره به مدت چهار روز با بهره گیری از ظرفیت اساتید برجسته کشوری برای مدیران و فرماندهان لایه دوم فرماندهی انتظامی استان برگزاری می شود.

فرمانده انتظامی استان مهم ترین بازتاب و هدف اجرایی این دوره را توسعه و بهبود خدمت رسانی و رضایتمندی به آحاد جامعه در مسیر حق مداری عنوان و خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی به عنوان نیروی اقتدار حاکمیت برای برقراری نظم و امنیت در جامعه به دلیل ارتباط مستقیمی که با مردم دارد و نقشی که در رفع مشکلات و مسائل جامعه ایفا می کند، برای آنکه گرفتار آسیب و انحراف در طی مسیر نشود بایستی دارای کارکنانی با بینشی قوی باشد و این محوریت در برنامه ریزی های این گونه دوره های بصیرت افزایی باجدیت دنبال می شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۷۳۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروی انتظامی آماده تعامل بیشتر با مدیریت شهری است

فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: این نهاد آماده همکاری و تعامل بیشتر با مدیریت شهری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، سردار هادی رفیعی‌کیا عصر امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در صحن علنی شورای اسلامی شهر اظهارکرد: نیروهای پاکبان شهرداری ظرفیت بسیار خوبی برای حفظ اموال شهرداری و مردم هستند و درخواست پلیس از مدیریت شهری این است که در صورت امکان از این ظرفیت به شکل صحیح بهره‌مند شویم.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی آماده همکاری و تعامل بیشتر با مدیریت شهری است، افزود: به‌عنوان یک شهروند و سرباز که در راستای تامین نظم و امنیت مشغول به فعالیت است از تمامی تلاش‌های مدیریت شهری قدردانی می‌کنم و روز شوراها را تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با گرامیداشت روز خلیج‌فارس گفت: اگر امروز از خلیج فارس نام برده می‌شود، بدون شک خون‌هایی ریخته شده و جان‌هایی ایثار شده تا این نام ماندگار شود.

رفیعی‌کیا با بیان اینکه هیچ چیز بهتر از خدمت به خلق نیست آن هم مردمی که شایسته خدمت‌رسانی هستند، تاکید کرد: مردم شریف کلانشهر اراک همواره جلوتر از مسئولان فعالیت کرده‌اند و حق خود را نسبت به نظام و انقلاب ادا کردند.

وی ادامه داد: هیچ سازمان و نهادی بیشتر از پلیس از سوی حاکمیت در تماس مستقیم با مردم نیست و از نظر زمان سطح و گستره جغرافیایی همچنین سطح و عمق موضوعات بیشترین تعاملات و تماس با مردم توسط نیروی انتظامی انجام می‌شود.

فرمانده انتظامی استان مرکزی تصریح کرد: شوراهای شهر و روستا که چکیده و جوهره‌ای از مردم هستند، به علت مطالبه‌گری و اقدامات و پیگیری‌هایی که انجام می‌دهد، بیشترین سطح تماس را با حاکمیت دارد.

سردار رفیعی کیا با بیان اینکه این دو نهاد مقدس و دو عنصر مفید برای میهن و مردم اقدامات بزرگی را برای مردم انجام داده‌اند، خاطرنشان کرد: وقتی به آسیب‌های اجتماعی کلانشهر اراک نگاه می‌کنیم، نام کلان شهر و صنعتی بودن در کنار اقتصادی بودن باید کیفیت زندگی بهتری را الزاماً در اذهان عمومی ایجاد کند.

وی اضافه کرد: در موضوع خدمات‌رسانی و هوشمندسازی شورای شهر و شهرداری دست به دست هم دادند و یک انقلاب در ۱۴۰۲ در کلانشهر اراک به وقوع پیوست.

فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: در کلانشهر اراک از دیدگاه پلیس انتظارات نیروی انتظامی از مدیریت شهری علی رغم آنکه می‌دانیم در موضوع کمپ ماده ۱۶ و اردوگاه ماده ۴۲ متولی چه نهادی است و بهزیستی چه نقشی بر عهده دارد اما عموم مردم و مدیریت شهری باید با تعامل چهره شهر را تغییر و شرایط را بهتر کنیم.

رفیعی‌کیا افزود: در برخی از نقاط شاهد حضور معتادین متجاهر و خرده فروش‌های مواد مخدر هستیم و این مسائل در شورای تامین مطرح می‌شود و کارهای مربوط به انتظامی و امنیتی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه شهر یک مسئول پر مسئولیت به نام شهردار دارد، خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی در کنار بهزیستی باید شهرداری را یاری کنند تا انتظارات مردم در این راستا که از نظر بصری نامبارک هستند، بهبود یافته و جمع‌آوری شود.

فرمانده انتظامی استان مرکزی اظهارکرد: استفاده کردن از نگهبان محله یک امر پذیرفته شده در برنامه سوم، چهارم و پنجم توسعه کشور بوده است و برای برقراری نظم و امنیت، می‌توان با گماردن نگهبان از دره نورالشهدای گردو در کنار آن نیروی پلیس استفاده کرد.

کد خبر 749199

دیگر خبرها

  • «بمب‌های شهری» را برای کاهش ریسک زلزله شناسایی کنیم
  • ضرورت برگزاری جشنواره فیلم اقوام ایرانی با قدرت و کیفیت
  • نیروی انتظامی آماده تعامل بیشتر با مدیریت شهری است
  • ضرورت توجه ویژه به کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای در کردستان
  • افزایش ایست بازرسی در تهران / خاطره دهه ۶۰ تکرار می‌شود؟
  • «طرح نور» نیروی انتظامی مورد حمایت است
  • افزایش ایست‌های بازرسی در تهران؛ نماینده مجلس: این‌ها جزو وظایف عادی فراجا است!
  • عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد
  • ضرورت مشارکت همه جانبه متولیان عفاف و حجاب در جامعه
  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی