Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با وقوع زلزله ۷.۳ ریشتر غرب‌کشور استان مرکزی جهت امدادرسانی به مناطق زلزله زده اعزام شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، به دنبال وقوع زلزله 7.3 ریشتری غرب‌کشور اکیپ‌های امداد و نجات استان مرکزی آماده اعزام و خدمت‌رسانی به آسیب‌دیدگان مناطق غربی کشور شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استان مرکزی با اشاره به امدادرسانی‌ها به مناطق زلزله زده غرب کشور گفت: به منظور امدادرسانی به مناطق زلزله‌زده اکیپ‌های امداد و نجات از دستگاه‌های مختلف به استان‌های غربی اعزام می‌شود و در صورت نیاز به کمک‌رسانی در مناطق زلزله زده با هماهنگی صورت گرفته از دستگاه ها و یا وزارتخانه های متبوع و هماهنگی استان اعزام اکیپ‌های امداد و نجات و تیم‌های عملیاتی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعید فرخی اضافه کرد: تاکنون تعدادی اکیپ آواربرداری، امداد و نجات، جست‌وجو و اسکان اضطراری به همراه برخی اقلام همچون چادر و پتو به محل اعزام شده و مرکز بهداشت استان مرکزی نیز به منظور کمک‌رسانی در مباحث بهداشتی منطقه در حال اعزام کمک و نیرو است.

وی اضافه کرد: طبق هماهنگی انجام گرفته و دستورات صادر شده دانشگاه علوم پزشکی اراک برای کمک‌رسانی مستقیما با کرمانشاه در ارتباط است.

ارسال 3 هزار تخته پتو و چادر امدادی به مناطق زلزله‌زده غرب کشور

با این حال مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی از اعزام تیم‌های امداد و نجات استان مرکزی به مناطق غربی کشور خبر داد و به خبرنگار تسنیم گفت: بلافاصله پس از وقوع زلزله شب گذشته هلال احمر استان مرکزی به حالت آماده باش درآمد که البته براساس اعلام تیم‌های واکنش سریع خسارتی در سطح استان گزارش نشد.

محمد محمدی افزود: 17 نفر در قالب یک مینی بوس شامل اعضای تیم‌های واکنش سریع، امدادی و اسکان اضطراری به ثلاث کرمانشاه اعزام شدند.

وی ادامه داد: همچنین 3 دستگاه اورژانس به همراه 4 نفر کادر درمانی، یکدستگاه خودرو به همراه 2 قلاده سگ زنده یاب و 2 مربی این سگ‌ها، 2 دستگاه خودروی کمک‌دار به همراه تجهیزات امدادی به همراه 6 نفر، یک دستگاه کامیون با بارگیری 24 تخته چادر و 120 تخته پتو به غرب کشور اعزام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی عنوان کرد: طبق درخواست سازمان امداد کشور هزار تخته چادر امدادی از دلیجان و 2 هزار تخته پتو از محلات به کرمانشاه ارسال شده است.

محمدی بیان کرد: در حال حاضر همکاری خوبی صورت گرفته و طبق دستور مدیرکل بحران دستگاه‌های اجرایی همچون راهداری با دراختیار قراردادن 4 دستگاه کامیون، بنیاد مسکن 4 دستگاه کامیون، شهرداری دلیجان 2 دستگاه کامیون در اختیار قرار داده است.

وی ادامه داد: جادارد از سپاه روح الله استان مرکزی که با تمام توان پای کار بوده وبرای کمک به مجموع‌های امدادی اعلام آمادگی کرده و نیز شرکت برق و شهرداری شازند و سایر دستگاه‌های استان کمال تشکر را داشته باشیم.

انتهای پیام/

R41371/P1357/S6,73/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۵۹۰۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلزله ۳.۱ ریشتری حوالی ازگله در استان کرمانشاه را لرزاند

به گزارش خبرنگار مهر، زلزله‌ای به بزرگی ۳.۱ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین حوالی ازگله در استان کرمانشاه در همسایگی کشور عراق را لرزاند.

این زمین لرزه ساعت ۴:۰۵ شنبه ۸ اردیبهشت ماه در حوالی ازگله و مرز بین استان کرمانشاه و کشور عراق گزارش شده است.

این زلزله به طول جغرافیایی ۴۵.۴۴و عرض جغرافیایی ۳۵.۳۲ در ۵۶ کیلومتری ازگله و ۶۹ کیلومتری نوسود و ۷۴ کیلومتری نودشه رخ داده است.

خسارتی در رابطه با این زمین لرزه تا به این لحظه گزارش نشده است.

کد خبر 6089422

دیگر خبرها

  • رفع مشکلات مدیریت بحران کرمانشاه در گرو ۴ همت اعتبار
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • مبلغ مسئولان کرمانشاه برای تکمیل مناطق زلزله‌زده دقیق نیست
  • زلزله ۳.۱ ریشتری حوالی ازگله در استان کرمانشاه را لرزاند
  • جریان گاز در مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی و کرمان پایدار است/ اعزام تیم‌های امداد برای خدمت‌رسانی